۶/۲۰/۱۳۸۹

حسين نورانی نژاد با گذراندن یکسال دوران محكوميت خود از اسارت آزاد شد + عكس

نورانی نژاد پس از گذراندن دوران يكساله محكوميت خود، از اسارت آزاد شد

. ادامه راه سبز(ارس): حسین نورانی نژاد پس از گذراندن یک سال محکومیت از زندان اوین آزاد شد. این فعال سیاسی و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی ۲۶ شهریور ماه سال ۸۸ بازداشت و در دادگاه تجدید نظر به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شد. اینک او پس از گذراندن كامل دوران محکومیت خود از اسارت كودتاچيان آزاد شده است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی، به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام”و “اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن نظم عمومی” در منزل یکی از نزدیکان‌اش بازداشت شد. در جریان رسیدگی به پرونده، نورانی نژاد طی دو جلسه دادگاه در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب قاضی او را به ۳ سال زندان محکوم کرد که در دادگاه تجدید نظر میزان محکومیت او از سه سال به یک سال کاهش یافت.

بر اساس قوانین، حسین نورانی‏‏نژادپس از گذراندن نیمی از حبسش می توانست با استفاده از آزادی مشروط از زندان آزاد شود اما بازجوهای وزارت اطلاعات مانع آزادی مشروط او شدند. همچنین در جریان بد رفتاری مأموران بند ٣۵٠ زندان اوین و مأموران سالن ملاقات با زندانیان و خانواده‌های آنان که باعث اعتراض شدید زندانیان این بند شده به همراه ۱۵ زندانی سیاسی دیگر به سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل شد. نورانی نژاد به همراه ١۵ زندانی دیگر در اعتراض به این مسأله دست به اعتصاب غذا زد.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر