۹/۲۸/۱۳۸۹

دستگیری دکتر رئیس دانا پس از اعتراض شدید به طرح حذف یارانه ها

دستگیری دکتر رئیس دانا پس از اعتراض شدید به طرح حذف یارانه ها

ادامه راه سبز(ارس): به گزارش سايت تغيير، ساعت یک بعد از نیمه شب، ۲۸ آذر، ماموران امنتی جمهوری اسلامی طی یورشی به منزل دکتر فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و فعال اجتماعی، وی را دستگیر نموده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. تا این لحظه علت دستگیری وی مشخص نشده است.

آزاده فرقانی، همسر آقای رئيس دانا، در گفت و گو با « راديو فردا»، شمار ماموران امنيتی را حداقل هشت نفر ذکر کرد و گفت که آنان حکمی را برای بازداشت آقای رئيس دانا ارائه نکردند.

دکتر ریس دانا دیشب در مصاحبه با بی بی سی فارسی این طرح را به ضرر طبقه محروم و متوسط دانسته و گفته بود جامعه باید واکنش نشان دهد.

او که از منتقدین جدی این طرح از ابتدای مطرح شدن آن بود, بارها و در مصاحبه های مختلف این طرح را ضد مردمی و در خدمت منافع حکومت و ثروتمندان وابسته دانسته بود.

به نظر می‌رسد پیام این بازداشت، تهدید همه کسانی باشد که به طرح هدفمند شدن یارانه‌ها و شکل اجرای آن انتقاد دارند و دولت قصد دارد نوعی فضای خفقان را برای پیش بردن این طرح حاکم کند.

پیش از این هم رنانی از استادان دانشگاه فاش کرده بود که تحقیقات علمی و آکادمیک درباره هدفمندی نیز سانسور می‌شود و اجازه انتشار بدون محدودیت نتایج بررسی‌های علمی درباره این طرح داده نمی‌شود.

۲ نظر:

  1. «قيمت آرد نان 40 برابر شد!»

    «اين در حالي است كه رييس دولت ديشب گفت كه نان غذاي اصلي مردم است و 4000 تومان صدقه براي نان به حساب يارانه مردم بطور جداگانه واريز خواهد كرد تا مردم نان خوب بخورند و "ماهيانه" با اين پول "4 عدد سنگك" تهيه نمايند!»

    حمید علیخانی در واكنش به این سؤال كه قیمت آرد چقدر تعیین شده است اظهار داشت: هر كیلوگرم آرد در كل كشور بین 280 تا 300 تومان خواهد بود و در واقع از امروز دیگر آرد 400 تومانی، 450 تومانی و یا 75 ریالی وجود نخواهد داشت.

    وی با بیان اینكه قیمت نان را استانداری‌ها بر اساس ملاحظات استانی تعیین می‌كنند، اظهار داشت: درخصوص قیمت نان استان تهران نیز با استانداری تهران توافقاتی صورت گرفته است.

    معاون وزیر بازرگانی اظهار داشت: با توجه به سهمیه‌ای كه هنوز در اختیار نانوایی‌ها هست تا اطلاع ثانوی قیمت نان تغییر نمی‌كند و پس از اطلاعیه استانداری‌ها درخصوص قیمت نان همه واحدها با آرد تک‌نرخی و قیمت مشخص اقدام به فعالیت می‌كنند.

    پاسخحذف
  2. «بازداشت هادی حیدری، فاطمه عرب سرخی، علیرضا طاهری و محمد شفیعی»

    هادی حیدری روزنامه‌نگار و کاریکاتوریست، فاطمه عرب سرخی دختر فیض‌الله عرب‌سرخی، محمد شفیعی و علیرضا طاهری از فعالان فرهنگی و اجتماعی، بازداشت شدند.

    به گزارش کلمه، این چهار نفر امروز از سوی وزارت اطلاعات احضار شده بودند که به علت آنچه از سوی بازجویان، “همکاری نکردن” آنها اعلام شده، بازداشت شده‌اند.

    پاسخحذف