بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

آزادي عرب سرخي و دیدار نوری زاد با خانواده پس از 107 روز اسارت

اولین دیدار محمد نوری زاد با خانواده پس از 107 روز اسارت:
دفاع مقتدرانه این روزنامه نگار در دادگاه

. ادامه راه سبز«ارس»: پس از 107 روز خانواده محمد نوری زاد با وی دیدار کردند وخبر از روحیه بالای او دادند.

به گزارش جرس، محمد نوری زاد که بیش از نود روز است روزه می باشد از نظر جسمی بسیار ضعیف شده ولی از روحیه بالا و مستحکمی برخورد است. این را زینب به جرس می گوید که از دیدن پدر لبریز است.

او که در زندان بازجوها را به چالش کشیده است، از بدرفتاری بازجوها و زندانبان انتقاد کرده و گفته است که این موضوع را از طریق قانونی پیگیری می کند.

محمد نوری زاد امروز در دادگاه با دفاعی مقتدرانه از مواضع و نوشته های خود دفاع کرد.

خانواده وی اجازه حضور در دادگاه را نیافته بودند.

جرم نوری زاد نوشتن دو نامه انتقادی سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای و انتقاد از صادق لاریجانی است.

قاضی این دادگاه پیر عباسی بود که به گفته دختر نوری زاد، بسیار منصفانه با آنان برخورد کرد و زمینه دیدار نوری زاد را با خانواده فراهم کرد.

زینب نوری زاد که از دیدن پدر بسیار هیجان زده بود به روند برگزاری عادلانه دادگاه امید فراوان دارد.

دراین دادگاه مقرر شد، علیزاده طباطبایی بعنوان وکیل نوری زاد به دفاع از او بپردازد. در حال حاضر وی در سفر زیارتی است. ولی گفته می شود که در اولین فرصت متن دفاعیه او را فراهم خواهد کرد.

محمد نوری زاد از 70 روز انفرادی خود با دختران و همسرش سخن گفته و با ذکر خاطراتی از زندان و زندانبان، درسهایی ارزنده به خانواده داده است.

این نویسنده معترض همچنین از ضرب و شتم و اهانت و فحاشی بازجویان خبر داده است. وی گفته است که او امیدوار دارد بتواند با پیگیری های قانونی به این مساله غیر قانونی و غیر انسانی پایان دهد.

این روزنامه نگار پس از نوشتن دو نامه انتقادی سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای و انتقاد از صادق لاریجانی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.


فیض‌الله عرب سرخی آزاد شد

ادامه راه سبز «ارس» به نقل از پارلمان‌نیوز: فیض‌الله عرب سرخی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی كه در حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده بود،با تودیع وثیقه آزاد شد.

به گزارش ایلنا، فیض‌الله عرب سرخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی كه چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم باز داشت شد، عصر امروز با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

گفتنی است این فعال سیاسی اصلاح طلب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از سوی دادگاه بدوی به 6 سال حبس تعزیری محكوم شد كه هنوز حكم قطعی وی از سوی دادگاه تجدیدنظر صادر نشده است.

0 نظرات :: آزادي عرب سرخي و دیدار نوری زاد با خانواده پس از 107 روز اسارت

آخرين اخبار ارس