بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

کروبی: عده‌ای به دنبال آن هستند که نمایندگان را بی خاصیت جلوه دهند

كروبي در ديدار با نمايندگان ادوار مجلس:
عده‌ای به دنبال آن هستند که نمایندگان را بی خاصیت جلوه دهند
مهدي كروبي. ادامه راه سبز«ارس» : برخي از نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي با رئيس مجلس ششم ديدار و گفتگو کردند. در اين ديدار نمايندگان سابق ملت در مجلس شوراي اسلامي ضمن ارائه تحليل فضاي سياسي کنوني کشور از مواضع اصولي و شجاعانه و ايستادگي و مقاومت کروبي در دفاع از خواستگاه به حق ملت و تلاش ايشان در جهت بازگشت کشور به قانون اساسي تقدير و تشکر کردند. نمايندگان ادوار مجلس در بخشي از سخنان خود، ادامه وضعيت کنوني را نگران کننده ارزيابي نموده و شرايط کشور را بحراني توصيف کردند.

به گزارش سحام نيوز، حجت الاسلام مهدي کروبي نيز تاييد مباحث گفته شده توسط وكلاي سابق ملت، صحبتهاي مهمي طي چند بخش به شرح مطرح نمود:

  • ايستادگي در برابر قانون شکني و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسي، بي شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پيروزي را نصيب ملت خواهد ساخت
مهدي کروبي در تائيد سخنان برخي از نمايندگان ادوار مجلس درباره افزايش فشارها و تداوم آن، گفت: از يکسو با مردم آنچنان برخورد کردند که متاسفانه به هيچ وجه در شان نظام ما نبود و آن مسائل تلخ را به بار آوردند و در تداوم آن امروز با صدور احکام سنگين، افزايش فشارهاي امنيتي در جامعه بخصوص دانشگاه ها، ايجاد فضاي تهديد و ارعاب در مراسم ها و حتي در ديد و بازديدها، و از سوي ديگر سناريوي برخورد فيزيکي و رواني را با بنده و آقاي موسوي در دستور کار قرار دادند. بنده همچون ساير دلسوزان طبق وظيفه شرعي و قانوني خود در کنار ملت از حقوق قانوني آنها دفاع نمودم. با مشاهده همراهي و ايستادگي و ارتباط تنگاتنگ مردم و دلسوزانشان، عده اي را اجير و سناريو را اجرا کردند. متاسفانه توهين و ناسزاگويي کم بود که بدان حرمت شکني را نيز افزودند. با حمله هاي فيزيکي به حضور بنده در کنار ملت، برخورد با خانواده ام: ضبط پاسپورت فرزندم دکتر تقي کروبي، جانباز و استاد دانشگاه که جهت امور علمي و درج مقاله قصد عزيمت به خارج از کشور را داشت، ضبط پاسپورت فرزندم حسين کروبي، حمله هاي بي شرمانه به منزل بنده و شکستن شيشه هاي منزل ما و همسايه ها و شعار دادن هاي نامناسب و غيراخلاقي! دستگيري فرزندم علي کروبي در سالروز گراميداشت پيروزي انقلاب و ضرب و شتم شديد و توهين نمودن و تهديد وي، همه نشان از افزايش فشارها و تداوم اين شيوه غيراخلاقي، غيرعقلاني و غيراسلامي در قبال جريان قانون خواه ملت است. اما آگاه نيستند که هر چقدر فشارها را بيشتر کنند و به روند کنوني تداوم بخشند ما نيز بيشتر مقاومت کرده و انسجام بيشتري خواهيم يافت و مصمم تر از قبل ايستادگي خواهيم کرد. برادران و خواهران گرامي، نمايندگان محترم ادوار مجلس شوراي اسلامي بدانيد ايستادگي در برابر قانون شکني و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسي، بي شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پيروزي را نصيب ملت خواهد ساخت.

  • اطلاع رساني وظيفه تک تک ماست
  • شواهد حاکي از شروع جديد موج جنگ رواني است!
کروبي در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت اطلاع رساني تاکيد نموده و افزودند: افراطيون در تلاش هستند که با راه اندازاي جنگ رواني و افزايش فشارهاي امنيتي، فضا را به نحوي جلوه دهند که حتي افراد از ديدار يکديگر نيز بهراسند!! البته انتشار اخبار ديدارهاي پي در پي نشان از شکست اين جنگ رواني است ولي نبايد آنرا ساده انگاشت چرا که شواهد حاکي از شروع جديد موج جنگ رواني است. نگراني و بيم آنها از آگاهي ملت است. سعي دارند مردم را در انزواي خبري قرار دهند. بنابراين وظيفه مهم تک تک ما در اين شرايط اطلاع رساني است و در اين راه از تمامي ظرفيتهاي موجود مي بايست استفاده کرد.

  • وجود احزاب براي اداره يک کشور ضروري است.
  • با پلمپ و بستن احزاب کشور را نمي توان مديريت کرد!
دبيرکل حزب اعتماد ملي درباره احزاب اينچنين گفت: يکي از ماحصل هاي قرنها تلاش بشر در جهت مديريت بهتر کشور و جامعه، استفاده و بهره گيري از وجود احزاب است. در عصر حاضر وجود احزاب براي مديريت کشور يک ضرورت محسوب مي گردد. پلمپ کردن و بستن احزاب مديريت نيست! مديريت مناسب يک کشور سعه ي صدر مي طلبد، تعامل با احزاب را مي طلبد، تعامل با منتقدين را مي طلبد.. مگر در کشور ما چند حزب وجود دارد که دفاتر آنها را پلمپ مي کنيد و از ادامه ي فعاليت منع شان مي کنيد!! اينچنين نمي توان بر کشور مديريت نمود..! براي مديريت مناسب کشور در عصر حاضر راهکاري جز وجود و حضور احزاب در صحنه و تقويت روزافزون احزاب و تشکل ها نيست البته مشخص است که عده اي نه تنها به مديريت مناسب کشور نمي انديشند بلکه تمايل دارند کشور را روز به روز با بحرانهاي عميق تري مواجه سازند!

  • در پي آن هستند که مجلس را فرمايشي کرده و نمايندگان را بي خاصيت جلوه دهند!!
رئيس مجلس شوراي اسلامي در دوره هاي سوم و ششم در سخناني مربوط به مجلس شوراي اسلامي گفت: بنده از هشت دوره مجلس، چهار دوره در مجلس حضور داشتم و با توجه به وجود علقه هاي بنده به مجلس و نيز تاکيدات امام که بر اهميت اين نهاد مردمي افزوده، لذا مجلس به نوعي خانه دوم بنده محسوب مي گردد. چه در زمان حضورم در مجلس و چه زماني که حضور نداشتم، هميشه داعيه ي دفاع از نفس و اصل مجلس را داشته ام و در اين راستا بارها از جايگاه و شان مجلس دفاع کرده و عرايضي ارائه نموده ام. اينک در اين برهه ي حساس که عده اي مغرض يا از روي ناآگاهي! در جهت تضعيف اين نهاد مردمي تلاش مي کنند وظيفه خود مي دانم همچون گذشته در دفاع از جايگاه مجلس که به فرموده امام "مجلس در راس امور است" وارد صحنه شده و هشدار دهم که عده اي در پي آن هستند که مجلس را فرمايشي کرده و نمايندگان را بي خاصيت جلوه دهند!!

کروبي در سخناني مهم افزود: در کشوري که ?? سال از پيروزي شکوهمند انقلابش مي گذرد، دعوايي رخ داده است. ما معترض به نتايج انتخابات هستيم و طرف ديگر مدعي به صحت آن. بحث و مقصود بنده در اينجا، داوري اين موضوع نيست که ما حق مي گوئيم يا آنان راستگو هستند. چه معترضين و چه مدافعان، همگي از مسوولين اين نظام و انقلاب هستند. اما گويا عده اي در اين بين نهادهاي مردمي از جمله مجلس را نشانه رفته اند تا موجبات تضعيف آنان را فراهم سازند! مجلسي که امام بارها تاکيد مي کرد که مدرس ها بايد حضور داشته باشند و فضاي مجلس بايد به گونه اي باشد که نمايندگان از آزادي عمل و شجاعت لازم برخوردار باشند متاسفانه امروز شاهد آنيم که در راستاي ترساندن نمايندگان و سلب آزادي عمل آنان، حتي از ديدارهاي نمايندگان نيز ايراد گرفته و آنها را از طريق نطق در مجلس و فضاسازي هاي تبليغاتي مسموم خويش تهديد به ردصلاحيت و برخوردهاي سياسي مي کنند!! جالب آنکه مي گويند چرا به ديدار آناني رفته ايد که به انتخابات ايراد گرفته اند!!

مواضع بنده قبل از انقلاب در داخل زندان و خارج از آن با چپ هاي کمونيست و التقاطيون کاملا شفاف و روشن بوده و بعد از انقلاب نيز همينگونه عمل نموده ام وليکن اين موضوع دليل آن نمي شود که از حقوق قانوني آنان دفاع نشود و يا به دليل تفاوت نگرش و افکار و عقايد به ديدار نرفت. بنده حتي زماني که در مجلس بودم جهت پيگيري حقوق قانوني و رسيدگي به شکايات و گله مندي ها، به ديدار برخي از اين افراد مي رفتم. آيا وي مسلمان مي شد و يا بنده کمونيست مي شدم؟!!

متحير و متعجب و متاسفم از آنکه شان نمايندگان مجلس را اينگونه پائين مي آورند که حق ديدارهاي معمولي نمايندگان را از آنان سلب کنند!! در تلاشند که با ايجاد جو رعب و تهديد، نمايندگان را بي خاصيت جلوه داده و مجلس را فرمايشي کنند. البته که با وجود نمايندگاني محترم و شجاع که به سختي و همت توانسته اند از فيلترهاي بسياري همچون شوراي نگهبان عبور کرده و آراي مردم را کسب کنند اين خيال باطل را با خود به گور خواهند برد.
مخالفت با آزادي و جمهوريت و مردمي بودن نظام بر پيشاني افراد حک نشده است که بتوان آنرا تشخيص داد بلکه با عملکرد اشخاص مي توان بدان پي برد. آيا برخورد با مجلس و تنزل جايگاه اصيل آن همانا ناديده گرفتن و سبک شمردن آراء ملت نيست؟!!
رئيس سابق مجلس افزود: اولين حرکت در ايران تشکيل مجلس بر پايه ي آراء و خواستگاه مردم بود، که بيشترين فشارها را نيز در دوران خفقان رضاخان به دوش کشيده و در دوران شاه خائن نيز بالاترين صدمه را با فرمايشي کردن مجلس به جايگاه اين نهاد مردمي وارد آوردند.

از خواب بيدار شويد. اينجا ايران است. شما هم که ايراني. بيش از يکصد سال است حرکت مردمي ايران بسوي مردم سالاري آغاز شده است.با ورود روحانيت و به رهبري بي نظير امام در سال ?? حرکت وارد مرحله جديدي گرديد که در نهايت در سال ?? به پيروزي شکوهمندي رسيد که تحليل گران سياسي، اجتماعي و فرهنگي جهان را متحير خويش ساخت. بي خود نبوده که امام بارها و بارها بر جايگاه مجلس تاکيد نمودند. بدانيد اين مجلس هرگز فرمايشي نخواهد شد. اين ملت انقلاب کرده اند که اصولا از چنين حوادثي که در رژيم هاي گذشته مسبوق به سابقه بوده است را جلوگيري کنند. مردم آگاهند و هوشياري لازم را دارند. در اين جامعه انقلاب صورت گرفته است. ولو اينکه شما عده اي را تهديد و عده اي را ردصلاحيت کنيد و يا حتي اقدام به ابطال نتايج انتخابات مجلس در برخي از حوزه ها دست يازيد، در اينصورت تنها صورت مساله را پاک کرده و مسائل به قوت خويش باقي است. تنگ نظري هاي اعمال شده در مجلس هاي چهارم و پنجم و نهايتا بروز حوادث سال ?? گواه و صدق بر ادعاي بنده است. امروز نيز تداوم همان دگم انديشي ها در انتخابات مجلس هفتم و هشتم و رياست جمهوري نهم و دهم، انفجار ميليوني و حوادث تلخ و پرخاشگري هاي اخير را موجب گرديده است. اينکه با خود بيانديشيد با فضاسازي و ايجاد ارعاب مي توان مجلس را فرمايشي کرده و کشور را مديريت نمود نشان از عقب افتادگي سياسي و آشفتگي ذهني و ناتواني شما در مديريت يک کشور است.

مهدي کروبي در پايان ضمن گراميداشت هفته معلم و روز کارگر، اين ايام را به همه ي معلمان محترم و کارگران عزيز تبريک گفته و آرزوي توفيقات روزافزون و رفع مشکلات اين دو قشر مهم جامعه را از درگاه الهي مسئلت نمود.

0 نظرات :: کروبی: عده‌ای به دنبال آن هستند که نمایندگان را بی خاصیت جلوه دهند

آخرين اخبار ارس