بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

این اروپایی‌های بدون یارانه چه می‌كشند؟!

این اروپایی‌های بدون یارانه چه می‌كشند؟!
ادامه راه سبز(ارس): سايت آينده طي گزارشي نوشت، در حالی كه یكی از اقدامات موثر صداوسیما برای آماده سازی افكار عمومی جهت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، ارسال گزارشهایی از حذف یارانه در كشورهای اروپایی بود، اكنون این پرسش به وجود آمده كه گامهای بعدی این تحول چیست؟

همچنین با توجه به حركت كشور به سمت قیمتهای جهانی، بسیاری این پرسش را دارند كه قیمتهای جهانی كالاهای اصلی در چه حدی است.

در این حال یكی از بینندگان آینده با ارسال پیامی نوشته است:
نرخ برخی از اجناس و خدمات در یك نمونه از اقتصاد بدون یارانه كه آزادسازی قیمتها در آن حاكم است، نظیر اقتصاد آلمان، بلژیك و فرانسه به شرح ذیل می باشد:

• آموزش در كلیه سطوح تحصیلی رایگان
• درمان چشم، دندان و بیماریها، سرپایی و بیمارستانی (بیمه كامل) رایگان

• آرد درجه 1 تولید آلمان كیلویی 70 سنت(~950 تومان)
• روغن مایع خوراكی درجه 1 تولید آلمان لیتری 70 سنت(~950تومان)
• شیر طبیعی (بدون آب و شیرخشک) تولیدی آلمان لیتری 60 سنت(~800 تومان)
• آب پرتغال 100% تولیدی آلمان دولیتری 70 سنت(~1 هزار تومان)
• گوشت فیله بدون چربی و بدون استخوان كیلویی 5 یورو(~7 هزار تومان)
• سیب سبز فرانسوی كیلویی 1 یورو(~1350 تومان)
• پرتقال و نارنگی كیلویی 1 یورو(~1350 تومان)

• اجاره هر متر مربع مسكن در محله متوسط در برلین 5 یورو(~7 هزار تومان)
• بهای هر كیلو وات برق 5 سنت(~68 تومان)

• كت و شلوار درجه متوسط تمام نخی یا پشمی دوخت آلمان 150 یورو(~200 هزار تومان)
• كفش تمام چرم Versache یک جفت تولید ایتالیا 60 یورو(~80 هزار تومان)
• پیراهن مردانه تمام نخ دوخت آلمان 15 یورو(~20 هزار تومان)

• خودروی سواری مرسدس بنز مدل 230E تولید سال 40 هزار یورو (~54 ميليون تومان)

و اما!..

بهره بانكی وام تولیدی، صنعتی و مسكن 1 تا 2 درصد
• • پرداخت بیمه بیكاری ماه 700 یورو(~1 ميليون تومان)
• • • متوسط درآمد هر خانوار 4 هزار یورو(~5.5 ميليون تومان)

و تو خود حديث مفصل بخوان...

* نرخ هر يورو را بطور متوسط 1360 تومان در نظر بگيريد

18 نظرات :: این اروپایی‌های بدون یارانه چه می‌كشند؟!

  1. #

    آخه چرا چیزی که واقعیت نداره رو می نویسی ؟
    من دارم اینجا زندگی می کنم ،مثلا کفش وِرساچه تولید ایتالیا رو حد اقل در بهترین حراج با 1000 یورو می تونی بخری،شاید منظورتون چینیشه ...
    با این کار چه هدفی رو دنبال میکنی اینکه مردم رو آگاه کنید یا نا امید ...
    واقعا متاسفم ...

  2. dar morede kafshe verchase nemidooonam, va lo inke ensan bedoone kafshe verchase nemimire,vali dar morede baghie chiza haghighate mahzo neveshtid!!!,moteshakeram :')

  3. شیر 50 سنت هست نه 60 و آرد هم 45 سنت هست
    آب پرتغال 100% طبیعی لیتری 1.30 یورو هست و آب مترمکعبی 2.2 یورو هست و قیمت مسکن خیلی بیشتر هست ولی بقیه اعداد درست هست
    اون دوستی هم که گقت کفش 1000 یورویی، حتما با لیموزین میره اون فروشگاه ها چون غیر این راهش نمی دند من از اینجا کفش و لباس می خرم واسه اقوام می فرستم که ارزونتر از ایرانه

  4. ba drod rafıq mobarz tmam gofth hay shoma dar mord aqtsad alman drost ast .aen dust geramı aen harf ra noshth khodsh yk kharjı moqım alman ast va az bhtaryn amkanat kh yk almanı astfadh mıkonh aen dust nız astfadh mıkonh .valı vaı behal afganı hay moqem ıran lejan

  5. in kasi ke in gheymathara dadeh ehtemalan dar 20 saale gosashteh bodeh

  6. اون دوست ناشناس اولي را فكر ميكنم در كره مريخ زندگي ميكنه بجاي اروپا!

    دوست عزيز اون كفش هزار يورويي كه شما ميگيد قطعا با آب طلا روكش شده و توسط شركت بيژن تك دوزي ميشود كه قيمتش هزار يورو است!!!!

    از لحاظ اجاره مسكن هم، خود من ميتوانم تاكيد كنم كه حداقل در شهرهاي اصلي هلند و تقريبا بيشر شهرهاي اصلي و دانشجويي آلمان مانند برلين حداقل بين 30 الي 35% كمتر از اجاره مسكن در تهران است (البته منازلي هم به ندرت وجود دارد كه حالا بنا به دلايل خاص قيمت اجاره انها با منازل خاص در تهران تقريبا برابري ميكند كه البته استثنا همواره در همه جا وجود دارد و قائده نمي باشد)

  7. با سلام

    بعضی ها نمی دانم با رفتار کبک گونه خود چرا سعی در کتمان واقعیت ها دارند.
    اینکه استاندارد زندگی در اروپا بسیار خوب است و معیار درآمد و هزینه براساس علم آنتروپومتری تعریف شده و روز به روز نیز بهتر می شود غیرقابل انکار است .
    کشور ایران با آنهمه منابع زیر زمینی ، رو زمینی ، چهار فصل و با سابقه تمدن بالا و توریست پذیر و نیروی جوان به راحتی می تواند سرآمد باشد، اما ...

  8. #

    من در یونان زندگی میکنم اینجا هم بیشتر خدمات و کالاها از ایران ارزانتر است قیمت اپارتمان در بهترین نقاط بالاتر از 1300 یورو نیست بهترین گوشت کیلویی 9 یورو گوسفند 5یورو شیر 85 سنت شکر 75 سنت میوه در بازار روزها نصف المان است تازه این کشور هیچ صنعتی غیر از توریست نداره فرق اینها با ما اینست که دزد ندارن دوم اینکه اگر کسی بخواهد دزدی کند سیستم جوریست که نمیتواند خطا کند یعنی به آزادی ودمکراسی همه احترام می گذارند

  9. من و همسرم در يك اپارنمان 83 متري يك خوابه در حوالي ميدان فردوسي در شهر فریدریش هافن آلمان مدت 4 سال است زندگي ميكنيم كه هزينه اجاره آن به همراه مخارج عمومي ساختمان ماهيانه 730 يورو است كه تقريبا معال يك پنجم درآمد ماهيانه من است. ضمنا طي اين 4 سال مبلغ اجاره تغييري نكرده و فقط 40 يورو به مخارج عمومي اضافه شده(سالي 10 يورو) و از 690 يورو در سال اول به 730 يورو در امسال رسيده كه پرداخت ميكنيم

  10. از همه جالبتر یک حزب اللهی در کامنت مقاله مینویسد من در المان زندگی میکنم و کفش را باید هزار یورو بخرم. من سالهاست در اروپا زندگی میکنم و در حراجها کفش های 20 تا 40 یورویی خوب خریده ام. فکر میکنم این داداش از کامنت گذارهای حرفه ای حزب اللهی است که میخواهد مقاله را غلط جلوه دهد. تنها تکته غلطی که داشت این بود که بیمه بیکاری نه 700 یورو بلکه 760 یورو است و برای خانواده ها بسیار بیشتر است. کسی هم بیکار است کمکهای دیگری میگیرد از کمک اجاره خانه تا بلیط مجانی که در اینجا نیامده است.

  11. قابل توجه آن دوستي كه در آپارتماني 83 متري در المان زندگي ميكند!:

    معادل چنين آپارتماني از تخت صاووس به بالا در تهران بايد هزينه اي حدودا 1.5 برابر پرداخت كرد و اين درصورتي است كه درآمد ماهيانه اين شخص در خوش بينانه ترين وجه آن و طي دو الي سه شيف كاري، كمتر از يك سوم درامد شما مي باشد!

    نمونه اش خود من

    كارمند بخش خصوصي

    ۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۴۴

  12. من بعید می دانم که بحث یارانه ها با قطع آن پایان یابد.
    چون از ابتدای حکومت اسلامی تا کنون اجناس مصرفی مردم چند صد برابر شده ولی هنوز دولت اعلام می کند که یارانه پرداخت می کند. آیا حقوق کارمندان و کارگران نیز چند صد برابر شده است؟
    در اروپا و آمریکا برای برخی کالاها یارانه پرداخت می شود مثلا در آمریکا برای پنبه و گندم و بنزین گیاهی یارانه پرداخت می شود و در اروپا برای لبنیات به ویژه کره یارانه پرداخت می شود. و شهروندانش نیز برای امسکن از امتیازهای فراوانی استفاده می کنند.

  13. تفاوت ببين!!!:

    آنجا هزينه مسكن يك پنجم درامد خانوار است

    اينجا درامد خانوار يك پنجم هزينه مسكن!

    فرقش يك جابجايي ناقابل بين كلمه درامد با مسكن است! و ديگر هيچ و هيچ!!!! حالا با اين فرق بسيار جزيي چقدر هوچيگري ميكنيد!


    حاج سيد محمود احمدي نجات

    حاج سيد محمود احمدي نجات

    ۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۴۵

  14. من در امارات زندگی میكنم اینم قیمت یك سری اجناس بدون منت یارانه !
    قیمت كالاها در فروشگاه های زنجیره ای است كه معمولا 10 درصد بالاتر از قصابی و بازار میوه و.. است

    بنزین لیتری 1.72 درهم
    برق كیلواتی 20 فلس( 0.20 درهم)
    آب 3 فلس ( 0.03 درهم)
    گوشت گوساله نیوزلند كیلوی 15-18 درهم
    گوشت گوساله استرالیا 20-25 درهم
    گوشت گوسفند پاكستان 25 درهم
    كوشت گوسفند محلی 30 درهم
    ماست پرچرب 2 كیلو 4.5 درهم

    ارزش هر درهم معادل 290 تومان است

  15. والا, این چیزا كه دوستمون گفته 90% درسته! درآمد خانواده 4000 یورو كه اگه 2 نفر حقوق بگیر تو خانواده باشه درست در میاد. من اینجا دانشجوی دكترا هستم, واسه فقط درس خوندن به من 2400 یورو ماهی میدن. قیمت مواد غذایی هم با چند درصد بالا پایین همینه كه گفته

  16. این هم یكی دیگه از بی انصافی های نسبت به دولت خدمتگذار! كه اخبار را كامل و همه جانبه نمی نویسد! مثلا در همین مورد قیمت یكی از اقلام را كه در اروپا و امریكا اصلا وجود ندارد در صورتی كه در ایران قیمتش بهر مقدار كه بخواهید مجانیست درج نمیكند و انهم قیمت سابیدن كشك است كه هر روزه مورد استفاده بسیاری از هم وطنان عزیز قرار میگرد.

  17. من در حال حاضر در برلین زندگی می كنم. درمورد قیمت گوشت تقریبا همانی است كه نوشتید. ما گوشت گوساله درجه یك بدون هیچگونه استخوان و چربی را از سوپرماركت ترك ها كه گوشت حلال می فروشند و گرانتر است كیلویی شش یورو می خریم. در سوپرماركت معمولی پنج یورو است.
    قیمت مسكن بستگی زیادی به محل آن، تجهیزات ساختمان مثل آسانسور، و مشتمل بودن هزینه گرما و یا عدم آن می شود. ما برای یك آپارتمان پنجاه متری مبله با هزینه انرژی ماهی ششصد یورو می پردازیم. این آپارتمان در محله لوكس برلین است. می شود همین آپارتمان را در محله متوسط برلین با چهارصد یورو اجاره كرد. ولی مسئله مهم این است كه رشد اجاره بها در اینجا وجود ندارد. صاحبان منازل اجاره ای مجازند هر پنج سال حداكثر تا ده درصد اجاره بها را افزایش دهند.

  18. اروپائیها اگه خبر داشتن جلوی خونه حاج محمود ، اجناس چه قدر ارزونه ، برای خرید هفته ای 2مرتبه با پرواز چارتر میومدن نارمك . :---)

آخرين اخبار ارس