بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

ويژه راهپیمایی ۱۰ اسفند در اعتراض به حصر یا حبس رهبران جنبش سبز

راهپیمایی ۱۰ اسفند در اعتراض به حصر یا حبس رهبران جنبش سبز

ادامه راه سبز(ارس): شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیانیه ای و در پاسخ به فراخوان جوانان، تشکل های سیاسی واجتماعی از مردم دعوت کرد تا در روز ۱۰ اسفند که همزمان با شب تولد میر حسین موسوی است، در اعتراض به حصر و زندان خانگی غیر قانونی همراهان مردم ایران، از میدان امام حسین تا میدان آزادی در تهران و در تمام میادین اصلی در شهرستانها فریاد” یا حسین میرحسین”،” یا مهدی، شیخ مهدی” را طنین انداز کنند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

در پی هشدار شبکه های اجتماعی، تشکلهای سیاسی جنبش سبز و بویژه جوانان پرشور اصلاح طلب به اقتدار گرایان حاکم بر کشور برای رفع حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان ، شورای هماهنگی راه سبز امید در همراهی با این خواست مشروع و قانونی همگان را دعوت می نماید که دراعتراض به ادامه حصر و زندان خانگی رهبران جنبش روز سه شنبه ۱۰ اسفند، که مصادف با شب تولد میر بزرگوار جنبش است، از ساعت ۵ بعداز ظهر دست به تجمع و راهپیمایی از میدان امام حسین بسوی میدان آزادی با شعارهای «یا حسین ، میرحسین» و « یا مهدی ، شیخ مهدی» زنند و بدین وسیله صدای خود را برای آزادی رهبران سبزمان به گوش حاکمیت برسانند. در شهرستانها تظاهرات در میادین و خیابانهای اصلی برگزار خواهد شد.

در صورتی که صدای اعتراض ما شنیده نشود و حصر و زندان خانگی غیرقانونی رهبران ادامه یابد, علاوه بر راه کارهای مناسب دیگر که شورا در اطلاعیه های بعدی خود پیشنهاد خواهد کرد, از هم اکنون همراهان سبز ر ا دعوت به تجمعات اعتراضی غیر متمرکز در سراسر کشور در روز ۲۴ اسفند می کنیم و در همه این ایام از باورمندان به جنبش سبز خواهانیم که به آگاهی بخشی هرچه بیشتر در درون جامعه پرداخته و با صبر و استقامت و در صفوف هماهنگ در مقابل سختی ها و ناملایمانی که از سوی اصحاب قدرت و کودتا برای تداوم وضعیت نامطلوب کنونی وتحمیل استبداد اعمال می شود راه عبور بسوی آینده و فردای بهتر را برای همه ایرانیان باز نمایند و مطمئن باشند که سنت الهی و تقدیر تاریخ بر پیروزی حق طلبان و عدالت خواهان قرار دارد.

شورای هماهنگی راه سبز امید
۸۹/۱۲/۵

فضایی خالی برای مخاطبان در نظر گرفته شده تا پس از دریافت و پرینت روزنامه، در آن پیامها و شعارهای خود را بنویسند و منتشر کنيد و آنها هم به جمع نویسندگان «ندای سبز» بپیوندند.
تصویر را روی رایانۀ خود ذخیره و پس از آن پرینت و کپی کنید

6 نظرات :: ويژه راهپیمایی ۱۰ اسفند در اعتراض به حصر یا حبس رهبران جنبش سبز

  1. در اعتراض به ادامه حصر رهبران جنبش سبز، روز سه شنبه ۱۰ اسفند، مصادف با شب تولد میر بزرگوار جنبش، از ساعت ۵ بعدازظهر با شعارهای «یا حسین، میرحسین» و «یا مهدی، شیخ مهدی» به سوی میدان آزادی راهپیمایی می‌کنیم.

  2. شریعتمداری از مناظره با شکوری راد شانه خالی کرد
    1389/12/8

    جلسه مناظره علی شکوری راد، استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و حسین شریعتمداری نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان بدلیل انصراف آقای شریعتمداری لغو شد.
    این مناظره توسط ستاد کرسی های آزاد اندیشی که تحت پوشش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب قرار دارد و با عنوان " آزادی در رسانه" برنامه ریزی و از طرفین دعوت شده بود و قرار بود بعد از ظهر دوشنبه 9/12/89 در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی مهندسی واقع در بلوار ابوذر برگزار گردد.
    علت انصراف شریعتمداری اعلام نشده است. در عین حال اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی مهندسی که واسطه دعوت از شکوری راد بوده اند توسط نهادهای امنیتی تهدید به بازداشت شده اند.
    گفته می شود شریعتمداری بدلیل دروغ های آشکاربخصوص دروغی که در مورد شهید صانع ژاله، دانشجوی دانشگاه هنر در برنامه گفتگوی تلویزیونی "دیروز، امروز، فردا" گفت و وی را عامل اطلاعاتی خود خواند از حضور در جمع های دانشجویی و در معرض سوال قرار گرفتن بیمناک است.
    وی ابتدا سید حسین علوی خواهر زاده خود را که دارای فعالیت مطبوعاتیست برای شرکت در این منظره جایگزین خود کرد ولی بیم از ناتوانی وی در برابر شکوری راد که در یک سال گذشته مناظره های متعددی با فعالین سیاسی اصولگرا و حامی احمدی نژاد از جمله ترقی، کوچک زاده، سلیمی نمین، وحید جلیلی، نظام الدین موسوی و داوری داشته است موجب شد که اصل برگزاری مناظره منتفی
    اعلام گردد.

  3. مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ / از میان مؤمنان، مردانى هستند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند.

    رهبران، ملتی پشتیبان شماست.

    جز نام یزید چیزی نمانده است / آنهم همگان به لعن و نفرین ببرند

    به حکومت نشان خواهیم داد قدرت مردم یعنی چه؟ به دزدان و چپاولگران و متجاوزان و بیسوادان و متحجرها و بیدینان و بی خدایان و دیکتاتور

  4. پيشنهاد براي راهپيمايي امروز

    هموطن عزیزم که تا به این لحظه مرددی و نگران از حضور در خیابان؛ و به این خاطر نمی توانی در تظاهرات ۱۰ اسفند شرکت کنی، از این فرصت تاریخی استفاده کن ... تقسیم کار می کنیم ... امام حسین تا آزادی برای ما؛ "استادیوم آزادی برای تو ..."


    باید قبول کنیم که به هر حال عده ای از هموطنانی که مخالف وضع کنونی حاکمیت هستند پای به اعتراضات خیابانی نمی گذارند و یکی از مهمترین دلایل این افراد "ترس از این حضور و نگرانی از عواقب آن" است ...


    لطفا روی این پیشنهاد تامل کنید ... زیاده گویی نمی کنم ... وقت کم است ...


    این یک پیشنهاد جدی است: لطفا به تمام افرادی که دوست دارند اعتراض کنند ولی به هر دلیل از جمله ترس از حضور در خیابان نمی توانند پای در خیابان بگذارند پیشنهاد کنید که فرصت تاریخی همزمانی راهپیمایی ۱۰ اسفند و بازی امروز تیم استقلال با تیم قطری در استادیوم آزادی را از دست ندهند و فردا "بدون ترس" و یک صدا "آزادی" را در استادیوم آزادی فریاد کنند (با حضور این جمعیت در استادیوم آزادی تمرکز نیروهای سرکوبگر از بین میرود و قدرت تصمیم گیری و مدیریت بحران را از دست میدهند)

  5. «مرد نقاش را از خانه در آوردیم»، عنوان یک یادداشت کوتاه، نوشته ی ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار است که ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ ، یعنی یک روز پس از تظاهرات میلیونی سکوت مردم تهران در وبلاگ شخصی اش منتشر کرده است.

    متن این یادداشت وبلاگی که در ۲۶ خردادماه ۱۳۸۸ نوشته و منتشر شده، به این شرح است :

    سالهاست که به خودم قول داده ام شیفته کسی نشوم ،چه در حوزه شخصی و چه در عرصه اجتماعی و سیاسی.می دانم که شیفتگی با خودش مطلق نگری را می آورد و من از مطلق نگری خیلی می ترسم.

    من شیفته میرحسین موسوی نشده ام اما نمی توانم احساس عمیقا مثبتم را نسبت به او پنهان کنم. در این چند روزه استقامتی ستودنی از خود برای صیانت از رای مردم نشان داده است .آنچنان که خود در راهپیمایی میلیونی مردم تهران گفته است :”آمده ام ، تا بهاری سبز «استقامت کنم» تا «نماد سبز» را به «یغما» نبرند.”

    دیروز در راهپیمایی سبزپوشان تهران در خیابان آزادی، پسرجوانی برگه هایی را با تصویر یک دست که برگهای سبز از آن روییده بود به دست مردم می داد که رویش نوشته شده بود:

    “ما مرد نقاش را از خانه در آوردیم و از او خواستیم بیاید و شهرمان را رنگ بزند که از این همه سیاهی خسته ایم ،ما از اهانت و تیرگی خسته ایم ،سبز می خواهیم تا نفس بکشیم .سبز می خواهیم.حالا می خواهیم هر ایرانی که کشورش را دوست دارد ،دستانش را سبز سبز کند و دیوارهای شهر را رنگ کند ،تا آن روز که صدای ایران را بشنویم.”

    امیدوارم این مرد نقاش، میرحسین موسوی همانطور که خودش گفته تا بهاری سبز استقامت کند. البته می دانم که او برای استقامت خود به حضور سبز و آرام مردم در صحنه نیاز دارد.

  6. بعدازظهر امروز سرنوشت ساز است.

    اگر ایستادید و محکم و استوار جلو رفتید مشمول آیه کریمه = ان کنتم عشرون صابرون یغلبوا ماتین= خواهید شد انشاء الله .

    و اگر پس ایستادید و نظاره کردید مشمول آیات کریمه زیر می شوید = لاَّ يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ = فَلْيَحْذَرِ الَّذِينَ يُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَن تُصِيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصِيبَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ = یا علی

آخرين اخبار ارس