بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

دختران موسوی: شواهد بازداشت قوی است؛ دیدار با پدر و مادرمان تنها راه تکذیب خبر است

دختران ميرحسين و رهنورد:
شواهد بازداشت قوی است؛ دیدار با پدر و مادرمان تنها راه تکذیب خبر است

ادامه راه سبز(ارس): فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در یک گفت و گوی کوتاه با کلمه، خبر تکذیب بازداشت پدر و مادرشان را که از سوی خبرگزاری های دولتی فارس منتشر شده، به شدت رد کردند.

دختران موسوی در گفت و گو با کلمه گفته اند: با توجه به شواهدی که از روز ها و هفته های قبل در اختیار داریم برای ما نیز عدم حضور پدر و مادرمان در منزل نزدیک به یقین است و تنها دیدار فوری آنها در خانه پدری می تواند خبر بازداشت را تکذیب کند. آنها تاکید کردند: ما فرزندان دکتر رهنورد و مهندس موسوی تکذیب خبر بازداشت و انتقال آنهارابه زندان حشمتیه ، که توسط برخی سایتهای دولتی در واکنشی شتابزده به این خبر پخش شد، به شدت رد می کنیم.

کلمه پیش از این اعلام کرده بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به همراه همسران خود زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، دستگیر شده و به زندان حشمتیه تهران منتقل شده‌اند. اما خبرگزاری های فارس در واکنشی سریع، خبر بازداشت آنها را تکذیب کرد.

فرزندان رهنورد و موسوی افزوده اند که « تنها هنگامی عدم صحت خبر بازداشت پدر و مادر مان برای ما مشخص و قابل باور خواهد شد که فورا آنها را در خانه پدری خود و بدون تهدید یا حضور نیروهای امنیتی یا نظامی در صحت و سلامت کامل فیزیکی و روحی همانگونه که تا پیش از ناپدید شدن بوده اند، دیدار کنیم.

دختران موسوی همچنین به خبرنگار کلمه، گفته اند:” با وجود اینکه پیش از این بارها و بارها نگرانی خود را از وضعیت نامشخص پدر و مادر خود اعلام کرده ایم اما تاکنون یعنی پس از دوهفته از ناپدید شدن والدین مان و نیز همراه مبارزش شیخ مهدی کروبی و همسر بزرگوارش، با بی خبری مطلق و نگران کننده و با سکوت مرموز و یا اظهار نظرهای متناقض از سوی مسوولان حکومتی روبرو شده ایم.

به اعتقاد فرزندان موسوی تناقض گویی نیروهای امنیتی احتمال ابرای کاهش تدریجی حساسیتهای مردم به این خبر است و خود دلیلی دیگر بر بازداشت پدر و مادر آنهاست.

آنها تاکید کردند شایعه پراکنی در خبرگزاری های دولتی و اخبار متناقض دردی را دوا نمی کند بلکه مسوولان باید پاسخ رسمی به درخواست ملاقات و تعیین وضعیت نامعلوم پدر و مادرشان بدهند.

4 نظرات :: دختران موسوی: شواهد بازداشت قوی است؛ دیدار با پدر و مادرمان تنها راه تکذیب خبر است

  1. یک روزپس از آنکه فرزند مهدی کروبی به سایت خبری سحام نیوز گفت که نیمه شب پنج شنبه هشت ماشین ون نیروهای امنیتی او وفاطمه کروبی را به مقصد نامعلومی از منزل خود خارج کرده اند، یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که علاوه بر دستگیری علی کروبی، تلاش برای دستگیری دیگر فرزند این مخالف سیاسی یعنی حسین کروبی ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که دستگیری های تازه ای از نزدیکان دو رهبر مخالف دولت نیز طی روزهای آینده صورت بگیرد.

    مقامات قضایی و اطلاعاتی در خصوص یکی از نادرترین موارد آدم ربایی سیاسی بعد از انقلاب که در آن دو رهبر مخالف سیاسی دولت به همراه همسران خود به صورت غیر رسمی ناپدید می شوند همچنان سکوت کرده اند.
    انتقال رهبران سیاسی مخالف دولت به آنچه «خانه امن» موسوم است نگرانی بسیار جدی را در میان فعالان حقوق بشر و کسانی که با کاربرد این واژه طی سه دهه گذشته بعد از انقلاب آشنایی دارند بر انگیخته است. این واژه به خصوص از آن رو معنای نگران کننده ای به خود می گیرد که نشان دهنده دسترسی فراقانونی و بدون نظارت نهادهای قضایی به دستگیرشدگان است. به خصوص که این از نادر ترین موارد در طول تاریخ بعد از انقلاب به شمار می رود که مخالفان سیاسی همراه با همسرانشان دستگیر می شوند. قوه قضاییه و دیگر نهادهای اطلاعاتی تا کنون به صورت رسمی نسبت به این بازداشت های غیررسمی و غیر قانونی واکنشی نشان نداده و تا کنون تنها به سکوت اکتفا کرده اند.
    پیش از این کمپین خبر انتقال رهبر مخالفان سیاسی را منتشر کرده بود. منبع یاد شده همچنین به کمپین گفت که از زمان بازداشت غیررسمی مهدی کروبی وفاطمه کروبی و نیز میرحسین موسوی و زهرا رهنورد محل نگهداری آنها چندین بار تغییر کرده است. او به کمپین گفت: « ” برای جلوگیری از افشای مکان نگهداری آقایان موسوی و کروبی ، طی این چند روز چندین بار محل نگهداری رهبران جنبش سبز و همسرانشان تغییر کرده است. اما همچنان انها در خانه های امن در اطراف تهران نگهداری میشوند.”‬
    سیاه ترین خاطره ای که شاید هنوز بر خاطره بسیاری که سابقه نقض حقوق بشر در کشور را دنبال می کنند نقش پرنگی دارد ماجرای غم انگیز سعیدی سیرجانی از منتقدان حکومت در سالهای دهه شصت شمسی است که هیچ گاه از خانه امن نیروهای امنیتی جان سالم به در نبرد. هم اکنون ابراهیم یزدی وزیر امورخارجه دولت موقت نیز در حالی که در وضعیت نامناسب سلامتی به سر می برد همچنان در یک خانه امن در بازداشت به سر می برد. برخی دیگر از زندانیان سیاسی نیز بخشی از مدت بازداشت خود را در مکان هایی به نام «خانه امن» سپری کرده اند.

  2. به گزارش منابع خبری ندای سبز آزادی؛ روز شنبه ۷ اسفندماه یکی از مدرسان خارج حوزه علمیه قم نگرانی برخی از اساتید حوزه را از پیامدهای بازداشت موسوی و کروبی به اطلاع آقایان حقانی و ملکان از مسولان برجسته دفتر رهبری در تهران و قم رساند.

    گفتنی است مسولان دفتر رهبری در پاسخ به این نگرانی گفته اند: پیش و بیش از شما جناب اقای لاریجانی رییس قوه قضاییه این نگرانی را به محضر آقا رساندند و ایشان فرمودند: اشراف بر این پرونده و محاسبه پیامدهای سیاسی و امنیتی آن را آقا سیدمجتبی و کارشناسان مورد اعتماد بنده برعهده دارند و از این جهت جای نگرانی نیست.

    شایان ذکر است پیش از این مهدی کروبی از تقش مجتبی خامنه ای در انتخابات ۸۴ و نقش وی در تقلب در ان انتخابات خبر داده بود ؛ پیش از این منایع مطلع از حضور مجتبی خامنه ای در ستاد فرماندهی کودتای انتخاباتی سال ۸۴ خبر داده بودند.

  3. واقعا من درحيرت مانده ام وعلامت سوال بزرگي در ذهنم پديد آمده .اين آقايان علما كه ما براي هر سوال خصوصي وعمومي به آنها مراجعه مي كرديم وآنها هم به خود اجازه مي دادند درخصوصي وشخصي ترين مسائل ما كه همه بر آن وقوف داريم وارد شوندودر كلان ترين موضوعات نيز خودرا اعلم دانسته وحكم مي دادند .الان كجايند؟نظري ندارند؟مرده اند؟زنده اند؟غيرتشان چه شده اگر ندارند شرف كه دارند (انشاالله)لااقل در مقابله با فتواي آن تمساح حيله گرخونخوار كه تجاوز را به فتنه گران(به اصطلاح خودشان) حلال اعلام كرده نظري بدهند.واقعا كو آن خميني كه فرياد بزند اي علماي اسلام به داداسلام برسيد ؟كه البته اگر او بود به اينجا نمي رسيد واگر مي رسيد فرياد مي زد اي علماي اسلام سرتان را بگذاريد وبميريد رفت اسلام .

  4. رهبر می‌تواند به روشنی آینده را پیش چشم ما بگستراند. مدیر می‌تواند ما را در تیمی مناسب به نقشی درخور بگمارد. ""ولی تنها خودمان هستیم که می‌توانیم با انجام پاره‌ای اصلاحات در مسیر، عضو کارامدی برای تیم خود باشیم و پیروزی را پایدار کنیم.""

    مارکوس باکینگهام

آخرين اخبار ارس