بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

صبح امروز دو استاد دانشگاه در تهران ترور شدند

صبح امروز دو استاد دانشگاه در تهران ترور شدند

. ادامه راه سبز(ارس): به گزارش آینده، حوالی ساعت ۸ صبح امروز در میدان دانشجو در ولنجک، خودرو دکتر فریدون عباسی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی منفجر شد و این استاد دانشگاه شهید بهشتی در راه انتقال به بیمارستان به شهادت رسید. همچنین بر اثر انفجاری که در بلوار ارتش (شمال شرق تهران) رخ داد، دکتر منوچهر شهریاری و همسر وی به شدت مجروح شدند.

به گزارش ایلنا، معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران ضمن تائید خبر انفجار صبح امروز در بلوار ارتش گفت: انفجارهای صبح امروز منجر به شهادت دکتر مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی شد.

صفرعلی براتلو معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران که در محل حادثه حضور داشت، افزود: اینکه گفته می‌شود یکی از بمب‌ها در نزدیکی سر در دانشگاه منفجر شده صحت ندارد و در محلی دورتر از دانشگاه حادثه تروریستی مذکور رخ داده است.

همچنین در انفجار دیگری در نزدیکی دانشگاه شهید بهشتی، یک استاد این دانشگاه، استاد عباسی، به همراه همسرش مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش فارس، عاملان این دو ترور که راکب موتور بوده‌اند، نزدیک خودروی حامل استاد شده و با چسباندن یک بمب به ماشین از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر می‌کردند.

خبرگزاری مهر گزارش داد: در ترور دوم دکتر فریدون عباسی دوانی دیگر استاد دانشگاه شهید بهشتی در میدان نزدیک این دانشگاه در اقدامی مشابه مورد سوء قصد قرار گرفت که بلافاصله متوجه موضوع شده و از محل حادثه می گریزد. این استاد دانشگاه و همراه وی در این حادثه جان سالم به در برده اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح جزئیات ۲ بمب‌گذاری و ترور اساتید دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: هنوز کسی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

مشرق در این رابطه نوشت که دکتر فریدون عباسی دوانی که صبح امروز طی یک عملیات تروریستی در میدان دانشجو تهران مجروح شده، از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده و سه دور در جبهه جنگ عراق بر علیه ایران حضور داشته است. بعد از جنگ دکترای فیزیک هسته ای گرفته است.

وی از سال ۷۲ عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه شده و در ادامه به ریاست دانشکده فیزیک این دانشگاه رسیده است . وی همزمان نیز در وزارت دفاع کار تحقیقات هسته ای را شروع کرده است.
عباسی از متخصصین لیزری وزارت دفاع و از معدود متخصصان جدا سازی ایزتوپ بود. وی مسئول آموزش و تحقیقات هسته ای وزارت دفاع نیز هست. فریدون عباسی ریاست گروه فیزیک در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران هم داشت ولی بندرت به این دانشگاه می رود.

به گزارش ایسنا، دکتر شهریاری از اعضای شورای ملی سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) و از مشاوران ایران در این پروژه بود.

دکتر علی محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران نیز که سال گذشته با انفجار بمب در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید، نماینده ایران در این پروژه علمی منطقه‌ای بود.

گفتنی است، طرح سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) مربوط به بهره‌برداری از یک دستگاه سینکروترون در منطقه است که قرار است با همکاری کشورهای منطقه در کشور اردن راه اندازی شود.

سینکروترون، دستگاهی است که دارای کاربردهای مختلفی در تحقیقات علوم بنیادی، فن‌آوری نانو، زیست‌فن‌آوری، باستان‌شناسی، علم ساختارشناسی، مهندسی مواد، محیط زیست، تهیه داروهای نوین و پزشکی است.

ترور این دو استاد دانشگاه، شمار استادان ترور شده از بعد از حوادث انتخابات دهم ریاست جمهوری تا به امروز را به ۵ نفر می‌رساند؛ دکترعبدالرضا سودبخش، مسعود علی محمدی و دکتر معتمدی وزیر سابق ارتباطات.

دکتر علی محمدی، ۲۲ دی ماه سال گذشته، در مقابل منزلش و با انفجار بمبی که در ماشین‌اش کار گذاشته شده بود، ترور شد. رسانه های نزدیک به دولت و صدا و سیما علی محمدی را “دانشمند فیزیک هسته ای” و “استاد متعهد و انقلابی” خواندند تا ترور او را به عوامل بیگانه نسبت بدهند. اما علی محمدی از طرفداران میر حسین موسوی بود. امضای او در پای نامه حمایت گروهی از استادان دانشگاه از نامزدی میرحسین موسوی دیده می شد و برخی دانشجویان او، در وبلاگ ها و شبکه‌های اجتماعی نوشتند که او سرسختانه از جنبش اعتراضی ایران حمایت می کرد.

پنج ماه بعد از این حادثه که عوامل آن هم شناسایی نشدند، یک استاد دانشگاه دیگر مورد سوء قصد قرار گرفت. احمد معتمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزیر ارتباطات در دولت محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، صبح روز دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت، در دانشگاه امیرکبیر مورد حمله قرار گرفت. فرد مهاجم با چاقو به آقای معتمدی حمله کرد و با وارد کردن ضرباتی از پشت، او را بشدت مجروح کرد. بر اساس اظهارات مسئولان دانشگاه امیرکبیر، ضارب حدودا چهل ساله بوده که با ارائه کارت شناسایی خود به نگهبانی، وارد دانشگاه شده است. ماموران این “حادثه” را نیز ناشی از کینه‌های شخصی دانستند.

ساعت ۹ شب ۳۰ شهریور ماه سومین استاد دانشگاه های ایران در مقابل مطب شخصی اش و توسط یک موتور سوار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت. وزیر بهداشت دولت دهم ، وحید دستجردی شخصا نامه ای به فرمانده نیروی انتظامی نوشته است و خواستار این شده که عاملین این ترور مشخص بشوند.

2 نظرات :: صبح امروز دو استاد دانشگاه در تهران ترور شدند

  1. نفرين و لعنت بر كساني كه قصد جان ملت ايران كرده اند، چه موساد باشد، چه مزدور بسيجي باشد، چه سيا باشد، چه سردار سپاهي و چه سازمان منافقين. چه مزدور داخلي باشد و چه تروريست بين الملل

  2. دیروز در پایتخت ایران و ام القری اسلام در دو حمله تروریستی دو استاد دانشگاه هدف قرار گرفتند ترور ناجوانمردانه انسانهای بیگناه اتفاق بسیار تلخی ست

    اما این اتفاق تلخ دردآور می شود وقتی برای مهمترین سرمایه های اجتماعی ما روی می دهد

    سهولت روی دادن این اتفاقات تلخ درآور در کشوری که نهادهای امنیتی در آن حرف اول را می زنند و به تمام مسایل از کسب و کار و هنر وفرهنگ گرفته تا ازدواج و طلاق و ... از زاویه امنیتی نگریسته می شود فاجعه است

    اما تلختر و دردناک تر و فاجعه بارتر از همه اینها بی تفاوتی جامعه و رسانه ها در برابر اینگونه مسایل است امروز خبر جشنواره بادبادکها در رسانه های ما بیش از خبر ترور اساتید دانشگاه بازتاب دارد و اشتباه یک داور فوتبال که یک سوت مشکوک زده تاوان سنگینتری از بی کفایتی نهادهای امنیتی در حفظ سرمایه های انسانی مملکت دارد

    جالب آنکه همان داور خطاکار به مراتب پاسخگوتر از آن وزیر و مقام امنیتی مسوول (بچه های بالا) ست

    چون یک ضربه کاشته وسط زمین ارزشش بیشتر از جان یک استاد دانشگاه است

    قطعا در کفرستانهای فرنگ و چین و ماچین و ینگه دنیا

    با وقوع چنین اتفاقاتی وزرا و و مسوولین امنیتی عزل می شوند اما در مملکت ولایی ما که یافتن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به مداحان و مجیزگویان و روضه خوانان واگدار شده و نهادهای امنیتی در راستای جنگ نرم مشغول فیلترینگ سایتها و وبلاگهای فتنه گران هستند کشتن نخبگان علمی روز روشن در وسط پایتخت یک مساله فرعی ست که اگر فرصت شد به آنها پرداخته می شود اگر هم فرصت نشد به جایش وبسایت لغتنامه دهخدا را فیلتر می کنند تا جبران مافات شده باشد

    نمایندگان ولایی و با بصیرت مجلس هم با نگارش نامه ای با ۲۴۰ امضا از عملکرد موفق وزرا مربوطه در میدان جنگ نرم تشکر و قدرانی می کنند

آخرين اخبار ارس