بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

پرونده جنایات کهریزک، پس از یک سال و نیم، هنوز کامل نشده

وعده بررسی اتهامات مرتضوی، حداد و حیدری‌فر در دادسرای کارکنان دولت:
پرونده جنایات کهریزک، پس از یک سال و نیم، هنوز کامل نشده
. ادامه راه سبز(ارس): پرونده جنایات کهریزک در شرایطی همچنان بی‌سرانجام مانده است که در یک سال و نیم گذشته متهمان سیاسی و مطبوعاتی به سرعت و در اکثر موارد بدون طی تشریفات قانونی بازداشت و محکوم می‌شدند. اکنون در شرایطی که خانواده‌های شهدای کهریزک از دو مامور انتظامی محکوم به اعدام، گذشت کرده و خواستار رسیدگی به اتهام آمران اصلی شده‌اند، دادستان انتظامی قضات پس از یک سال و نیم، امروز خبر داده که پرونده اتهامات سعید مرتضوی، حسن حداد و علی اکبر حیدری فر در دادسرای کارکنان دولت در دست بررسی است.

برخلاف ادعای یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک مبنی بر صدور قرار منع تعقیب، دادستان انتظامی قضات از رسیدگی به اتهامات سه قاضی تعلیق شده در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.
سعید مرتضوی، حسن حداد و علی اکبر حیدری فر؛ سه قاضی متخلفی هستند که دستور غیرقانونی اعزام بازداشت شدگان ۱۸ تیر به بازداشتگاه کهریزک ر صادر کردند و به این خاطر در پرونده قتلهای کهریزک متهم شده‌اند.

خبرگزاری ایلنا گزارش داد که احمد شفیعی، دادستان انتظامی قضات، در خصوص آخرین وضعیت پرونده دادستان سابق تهران و دو قاضی دیگر متهم در پرونده بازداشتگاه کهریزک گفت:‌ پس از تشکیل پرونده برای این سه متهم در دادسرای انتظامی قضات، ‌حکم به تعلیق آنها داده شد.

دادستان اتنظامی قضات ادامه داد: بعد از آنکه این سه قاضی تعلیق شدند، پرونده‌ آنها برای ادامه رسیدگی و تحقیقات مقدماتی به دادسرای کارکنان دولت ارسال شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی قوه قضاییه در آخرین نشست خبری خود در مورد این پرونده گفته بود: تاکنون برای دادستان سابق تهران حکم بازداشتی صادر نشده است و پرونده وی نیز هنوز منجر به تبرئه یا صدور قرار صدور مجرمیت نشده است.

چند ماه قبل هم حیدری فر، از بازپرس‌های سابق دادستانی تهران که نقش مؤثری در بازداشت‌ها و برخوردهای قضایی با فعالان سیاسی در ماههای پس از انتخابات داشت، در یادداشتی که در خبرگزاری فارس منتشر شد، ادعا کرده بود که بای او، حداد و مرتضوی قرار منع تعقیب صادر شده است.

اطلاع رسانی غیر شفاف و تناقض آمیز دستگاه قضایی درباره پرونده کهریزک که دست‌کم چهار فقره قتل و چندین جرم دیگر از قبیل شکنجه و … در آن وجود دارد، در شرایطی است که در یک سال و نیم گذشته متهمان سیاسی و مطبوعاتی نه تنها از حق محاکمه عادلانه بر طبق قانون اساسی برخوردار نبودند، بلکه پرونده‌های آنها نیز به سرعت و در اکثر موارد بدون طی تشریفات قانونی از مراحل تحقیق و محاکمه و صدور حکم و تجدیدنظرخواهی می‌گذشت و به اجرا در می‌آمد.

پرونده جنایات کهریزک در شرایط همچنان بی‌سرانجام مانده است که خانواده‌های شهدای کهریزک از دو مامور انتظامی محکوم به اعدام، گذشت کرده و خواستار رسیدگی به اتهام آمران اصلی که همین سه قاضی متخلف باشند، شده‌اند.

0 نظرات :: پرونده جنایات کهریزک، پس از یک سال و نیم، هنوز کامل نشده

آخرين اخبار ارس