بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

احمدی نژاد از اجرای طرح هدفمند سازی شانه خالی کرد

احمدی نژاد از اجرای طرح هدفمند سازی شانه خالی کرد

. ادامه راه سبز«ارس»: احمدی نژاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی با انتقاد شدیداللحن از برخی نمایندگان مجلس پشنهاد مراجعه به آرای عمومی برای تعیین تکلیف طرح هدفمند کردن یارانه ها را داد!

امروز احمدی نژاد که مصوبه قانونی مجلس را در مقابل خود می بیند، در شرایطی پیشنهاد نظر خواهی از مردم را می دهد که فضای عمومی جامعه مخالف اجرای این طرح است و مردم با توجه به هشدارهای اقتصاددانان در تورم تحمیلی اجرای این طرح اعتماد لازم به اجرای این طرح توسط او و تیم اقتصادیش را ندارند.به نظر می رسد نتیجه همه پرسی در باره اجرای طرح هدفمند سازی از هم اکنون مشخص باشد .احمدی نژاد که طبق قانون موظف به اجرای مصوبه مجلس است و نمی تواند از آن استنکاف کند پای ملت را به میان کشیده تا راه را برای خود باز کند.و شاید این سخن توکلی منطقی تر باشد که با عدم اجرای طرح آزاد سازی قیمت ها ،توسط تیمی که بنا بر توانایی ها و صلاحیت های خود در سمت هایشان مستقر نیستند،هزینه سنگین تری بر مردم و کشور تحمیل نگردد.
به گزارش خبرنگار “کلمه” محمود احمدی نژاد در حالی خواستار برگزاری رفراندوم برای تعیین تکلیف بحث یارانه هاشده است که در دو سال گذشته کارشناسان و چهره های اقتصادی کشور و نمایندگان مجلس زمان بسیاری را صرف بررسی طرح تحول و هدفمند سازی یارانه ها داشتند و مشخص نیست خوب یا بد بودن طرحی با چنین پبچیدگی اکنون!چگونه با رای گیری می تواند توجیه پذیر باشد.

نظرات کارشناسی منتقدان البته هیچ گاه مورد توجه احمدی نژاد و تیم اقتصادی او نبود و این موضوع اختلافات گسترده ای را ایجاد کرد.اختلافاتی که در یک سو احمدی نژاد با اصرار بر اجرای ضربتی طرح، ظرف کمتر از سه سال خواستار آزاد سازی قیمت ها و حذف یارانه ها بود و از سوی دیگر مجلسیان بر اجرای طرح در مدت زمان بیشتر از سه سال و به صورت متناوب تاکید داشتند.

نمایندگان معتقد بودند آزاد سازی قیمت ها بر اساس پیشنهاداتی که احمدی نژاد مطرح می کند بار تورمی را بر کشور تحمیل خواهد کرد که علاوه بر خرد شدن طبقه متوسط و دهک های پایین جامعه ،اقتصاد کشور نیز ضربه غیر قابل جبرانی خواهد خورد.رهبران اقتصادی مجلس نرخ تورم در صورت اجرایی شدن خواسته احمدی نژاد را ۵۰ درصد پیش بینی کردند.

رییس دولت حاضر اما با حضور در برنامه تلویزیونی سفر به خیر شبکه سوم سیما با انتقاد شدیداللحن از برخی نمایندگان مجلس پشنهاد مراجعه به آرای عمومی برای تعیین تکلیف طرح هدفمند کردن یارانه ها را طبق قانون اساسی داد.

این اظهارات احمدی نژاد از یکسو واکنش به نمایندگان مجلس بود که زیر بار تقاضای غیر کارشناسی دولت برای پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان جهت آزاد سازی قیمت ها نرفتند و از سوی دیگر عقب نشینی احمدی نژاد از اجرای طرحی بود که همواره او بعنوان نقطه شجاعت ! دولت خود در اجرای تصمیات بزرگ یاد کرده بود. محمود احمدی نژاد و حامیانش بارها در پاسخ به انتقادات کارشناسان اقتصادی در مورد عوارض اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها عنوان می کردند:دولت های پیشین شجاعت و توانایی اجرای این طرح را نداشته اند و این دولت حاضر است علی رغم همه مشکلات آن را اجرا کند.این شعاری بود که بارها از سوی احمدی نژاد در مناظره های انتخاباتی بر آن مانور داده شد.

رییس دولت حاضر که ید طولانی در پاس دادن مشکلات به دیگران دارد،یک بار دیگر با انداختن توپ در زمین مجلسیان مصوبه نمایندگان در زمینه اجرای هدفمند سازی یارانه ها را غیر قابل اجرا عنوان کرد و اعلام نمود در این خصوص بهترین راه حل مراجعه به آرای عمومی است.

وی در این برنامه تلویزیونی با زیرسوال بردن نظرات برخی نمایندگان مجلس گفت: “معلوم نیست این افراد کجا درس خوانده اند و چه کسی به آنها مدرک داده است؟” به نظر می رسد خطاب احمدی نژاد در این حملات احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس بود که در ماه پایانی سال به دلیل گزارشات انتقادی از عملکرد اقتصادی دولت و طرح هدفمند سازی پیکان حملات حامیان دولت به سمت او نشانه رفت.

همه این انتقادات صریح و حمله به نمایندگان مجلس به دلیل مخالفت آنها با پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای هدفمند سازی و تنها دادن ۲۰ هزار میلیارد تومان به دولت حاضر است.نمایندگان معتقد بودند پرداخت بیش از این میزان بودجه به دولت بار تورمی شدیدی را به کشور تحمیل خواهد کرد.

احمدی نژاد اما همه تلاش خود را برای دریافت این بودجه و اجرای طرح هدفمند سازی به شیوه مد نظر خود به کار گرفت.یک روز قبل از بررسی و تصویب نهایی این طرح در نامه ای به رهبری خواسته های خود و اعتراضاتش به مجلسیان را مطرح کرد که این نامه علی لاریجانی را راهی دیدار با رهبری و دفاع از نظرات مجلس نمود.

درنهایت نتیجه این گلایه گذاری ها و دیدارها به حضور احمدی نژاد در صحن علنی و طرح دفاعیاتش برای دریافت بودجه بیشتر و تصمیم نمایندگان بر اساس این اظهارات شد که علی رغم سخنان احمدی نژاد و تلاش فراوان حامیان او در صحن علنی خواسته رییس دولت حاضر اجابت نشد و مجلس تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح هدفمند سازی موافقت کرد.

رییس دولت که در طول دو سال گذشته از یکسو بر اجرای طرح آزاد سازی قیمت ها علی رغم همه انتقادات کارشناسان اصرار داشت و از سوی دیگر هر بار تصمیمات مجلسیان را بر خلاف منویات مد نظر خود می دانست> تهدید به پس گرفتن طرح از مجلس و عدم اجرای آن می کرد ،اکنون راه دمکرات تری!! پیشنهاد کرده است.طرح هدفمند سازی یارانه ها را به رفراندم بگذارید.

احمدی نژاد دیگر شعار شجاعت برای اجرای این طرح را نمی دهد بلکه می گوید: آقایانی که اسم خودشان را اقتصاددان گذاشته اند بیایند ما به آنها تفویض اختیار می کنیم، جای ما این طرح را اجرا کنند.

پیشنهاد برگزاری همه پرسی درحالی از سوی او مطرح شده که پیش از آغاز بررسی طرح در سال ۸۶ در مجلس غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون اقتصادی وقت مجلس خواستار نظرخواهی از مردم درباره اجرای این طرح شد .او با نگارش نامه به رییس دولت دلایل خود را مطرح کرد اما این تقاضا و پیشنهاد که موافقت برخی دیگر از چهره های اقتصادی مجلس و کارشناسان خبره را نیز با خود داشت بدون پاسخ ماند.در عوض دولت احمدی نژاد با هزینه کردن بیش از ۴۰ میلیارد تومان اقدام به جمع آوری اطلاعات خانوار کرد که بعد ها اعلام شد هزینه بدون نتیجه ای بوده واین جمع اوری اطلاعات برای تعیین دهک های جامعه قابل استناد نیست.

طرح هدفمند سازی که امروز دولت خود را ناتوان از اجرای آن می بیند و خواستار نظر خواهی!! از مردم برای اجرا شده از وعده های انتخاباتی احمدی نژاد به مردم برای پرداخت پول نقد به آنها بود. که بارها رقم پرداخت میزان ماهانه این پول به مردم از ۷۰ هزارتومان به صورت ماهانه سهم هر ایرانی تا این اواخر به میزان ۱۸ هزار تومان از سوی دولت مطرح شد.

امروز احمدی نژاد که مصوبه قانونی مجلس را در مقابل خود می بیند، در شرایطی پیشنهاد نظر خواهی از مردم را می دهد که فضای عمومی جامعه مخالف اجرای این طرح است و مردم با توجه به هشدارهای اقتصاددانان در تورم تحمیلی اجرای این طرح اعتماد لازم به اجرای این طرح توسط او و تیم اقتصادیش را ندارند.به نظر می رسد نتیجه همه پرسی در باره اجرای طرح هدفمند سازی از هم اکنون مشخص باشد .احمدی نژاد که طبق قانون موظف به اجرای مصوبه مجلس است و نمی تواند از آن استنکاف کند پای ملت را به میان کشیده تا راه را برای خود باز کند.

البته مراجعه به آرای عمومی جدا از اشکالات اساسی که به علت تخصصی بودن این مساله دارد از زاویه دیگری نیز قابل توجه است و آن تخصص متولیان دولت اقای احمدی نژاد در برگزار کردن انتخابات است آنگونه که در انتخابات گذشته هم شاهد آن بودیم!

محمود احمدی نژاد همانطور که بسیاری از نمایندگان اقتصادی مجلس و از جمله جمشید انصاری دبیرکمیته سیاسی فراکسیون اصلاح طلبان مجلس اعلام کرد توانایی اجرای طرح هدفمند سازی را ندارد و در صورتی که اجرای طرح را آغاز کند، نیمه کار رها خواهد کرد.در همین رابطه احمد توکلی نیز با نگارشی خطاب به معاون پارلمانی و حقوقی احمدی نژاد از بهانه جویی های دولت برای اجرای این طرح سخن گفت و تاکید کرد:مدعی شده‌اید که «دولت برای مقابله با این تورم احتمالی، اولاً بسته‌های سیاستی مختلفی در عرصه‌های صنعت و… تدارک دیده است» برای آگاهی مردم این بسته‌های سیاستی را منتشر کنید. لااقل طبق وظیفه قانونی در اختیار نمایندگان مردم بگذارید.

توکلی که میرتاج الدینی را مانند سایر اعضای دولت صرفا تایید کننده نظرات رییس خود و نه صاحبنظر دانسته تاکید کرده “با این تصلب رئیس دولت و این همکاران حرف شنو که هرچه رئیس اراده کند آنها برایش دلیل می‌تراشندهمچنین در شرایطی که بسیاری از کارگزاران اصلی دولت از نظر علم و تجربه، تناسبی با مسئولیت خطیر خود ندارند، و اصرار تعجب برانگیز دولت در نفی تصمیمات مجلس، فکر می‌کنم قانون هدفمندسازی اجرا نشود کم ضررتر باشد. شاید هم این حدس درست باشد که این‌ها همه بهانه جویی برای اجرا نکردن طرح است.”

طرح هدفمند سازی یارانه ها و حذف یارانه ها گویا همانطور که مخالفان اعلام می کردند تنها راه در آمد جدیدی برای هزینه های دولت بود که در انتخابات هم بعنوان یک وعده انتخاباتی به مردم برای پرداخت پول نقد استفاده شد اما اکنون با توجه به بودجه ای که از سوی مجلس اختصاص داده شد ،احمدی نژاد ترجیح می دهد در لباس شیک دمکراسی(نظر خواهی از مردم)از اجرای آن پا پس بکشد. یا مسوولیت آن را از روی دولت بردارد پیشسنهادی که به هر حال تعبیری جز جا زدن دولت از اجرای این طرح نمی تواند داشته باشد.

طرح هدفمند سازی یارانه ها سنگ بزرگ دولت و شعاری مانند سایر ادعاهای او بود که تاکنون توسط دولت مستقر مطرح شده و جامعه واقعیت برتن نکرده است. سنگ هایی که دولت احمدی نژاد نتوانست آنرا بلند کند چه برسد که آن را پرتاب کند. و شاید این سخن توکلی منطقی تر باشد که با عدم اجرای طرح آزاد سازی قیمت ها ،توسط تیمی که بنا بر توانایی ها و صلاحیت های خود در سمت هایشان مستقر نیستند،هزینه سنگین تری بر مردم و کشور تحمیل نگردد.

0 نظرات :: احمدی نژاد از اجرای طرح هدفمند سازی شانه خالی کرد

آخرين اخبار ارس