بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

اعظم طالقانی: نمی توان در مقابل کسانی که به شعور مردم توهین می کنند ساکت بود

اعظم طالقانی مراسم گرامیداشت یکصدمین سالروز تولد آیت‌الله طالقانی:
نمی توان در مقابل کسانی که به شعور مردم توهین می کنند ساکت بود


. ادامه راه سبز«ارس»: همزمان با سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم گرامیداشت یکصدمین سالروز تولد آیت‌الله طالقانی عصر دیروز در محل جامعه زنان انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم محمد جواد حجتی کرمانی در سخنانی با اشاره به از میان رفتن بقایای قدرت اسلام در جهان پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله طالقانی در زمره مجددین حیات جامعه اسلامی محسوب می‌شود که به دلیل عمر کوتاه پس از انقلاب، جنبه‌های مثبت فکری ایشان در ساختمان نظام جدید به رهبری امام خمینی(ره) نقش برجسته‌ای ایفا نکرد.

وی افزود:علی‌رغم کوتاه بودن مدت حضور مرحوم طالقانی در دوران پس از پیروزی انقلاب، خطبه‌های نماز جمعه، مصاحبه‌ها و نقش ایشان در مجلس خبرگان قانون اساسی برای نسل امروز درس‌های زیادی دارد و باید مجموعه آن آثار جمع‌آوری شود.

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی با اشاره به اینکه آیت‌الله طالقانی در جلسات این مجلس که در محل سنای رژیم سابق برگزار می‌شد، روی زمین می‌نشست، تصریح کرد: در ذهن ایشان این دغدغه وجود داشت که باید مواظب بود تا پس از انقلاب دچار اشتباهات رژیم شاه نشویم که از جمله ان اشتباهات را اشرافی‌گری می‌دانست.

حجتی کرمانی با تاکید بر مطالعه زندگی بزرگان انقلاب گفت: زندگی مبارزان انقلاب سوژه مناسبی است تا دلیل موضع‌گیری‌های امروز آنان و رمز اختلاف نظرهایی که با یکدیگر دارند، پیدا شود.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر امری طبیعی است، ادامه داد: در دوران انقلاب و هم اکنون هیچ یک از طرفین دعوا مغرض نبوده و درصدد این نبوده‌اند که به ضرر کشور کاری انجام شود و صرفا اختلاف نظر بین آنها وجود دارد و لذا اگر شهید بهشتی و مرحوم آیت‌الله طالقانی امروز هم در قید حیات بودند، اختلاف نظر پیدا می‌کردند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه عیب دارد این است که از حدود اخلاق و عدالت خارج شویم و به فحاشی و توهین روی آوریم، در حالی که به فرموده قرآن این شیوه رفتار گناه است و حتی اگر افرادی در پستهایی قرار گرفتند که لایق آن نیستند، باید مشکل را از خودمان بدانیم و هتک حرکت نکنیم.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر امری بجاست و در عین حال از انصاف هم نباید خارج شد، گفت: به فرموده قرآن کریم وقتی کسی مورد حمله قرار گرفت، باید با شخص حمله کننده با بهترین راه برخورد کند که در این صورت آن دشمن تبدیل به دوست می‌شود و فرق ما با پیامبر(ص) نیز در همین مورد است، زیرا ایشان متخصص آن بود که از دشمن دوست بسازد، ولی در کشور ما هم اکنون بر اساس این روش عمل نمی‌شود.

در این مراسم همچنین عزت‌الله سحابی در سخنانی با بیان اینکه آیت‌الله طالقاتی قرآن را مستند‌ترین منبع دینی می‌دانست و بر همین اساس به تفسیر آن پرداخت، اظهار داشت: ایشان به دلیل تواضعی که داشتند، هیچ‌گاه ادعای تفسیر قرآن را نکردند و نام کتاب خود را نیز «پرتوی از قرآن» نهادند.

همچنین در این مراسم اعظم طالقانی در سخنان کوتاهی ضمن قرائت زندگینامه‌ای از پدرش تاکید کرد: باید همواره در جامعه گفت‌و‌گو جریان داشته باشد تا در نهایت بهترین نظر که به نفع جامعه باشد، انتخاب شود.

وی با انتقاد از رواج اتهام‌زنی و توهین به افراد گفت:نمی توان در مقابل کسانی که به شعور مردم توهین می کنند ساکت بود و یک گروهی با مصونیت خاص هر چه دلش بخواهد به مردم و شخصیتها توهین کند.

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی با بیان اینکه جنبش اصلاحی به دنبال اصلاح رفتار مردم و حاکمیت است،تاکید کرد:باید مراقب بود این جنبش رو به رادیکالیسم نیاورد و اگر کسانی می‌خواهند ما به سمت خشونت و اعمال افراطی برویم باید ترفندهای آنها را ناکام گذاشت.

گفتنی است در این مراسم محمد بسته‌نگار نیز با توجه به سالگرد درگذشت محمد مصدق گوشه‌های از اندیشه‌های وی را بازگو کرد.

0 نظرات :: اعظم طالقانی: نمی توان در مقابل کسانی که به شعور مردم توهین می کنند ساکت بود

آخرين اخبار ارس