بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

گزارش تصويري از مراسم آخرین پنجشنبه سال بر مزار شهدای جنبش سبز

تصاويري از مراسم آخرین پنجشنبه سال بر مزار شهدای جنبش سبز

. ادامه راه سبز«ارس»: امروزدر آخرین پنج شنبه سال ۸۸ قبور شهدای جنبش سبز میعادگاه مردم بود. امروز بسیاری از خانواده ها برای گرامی داشت این روز راهی بهشت زهرا شدند و بسیار بیشتر از سالهای قبل سفره های هفت سین بر مزارها چیده شده بود . امسال بهشت زهرای تهران میزبان مادران عزاداری بود که معترضانه این روز را گرامی داشتند.

از در ورودی بهشت زهرا که رد شوی همه چیز بوی رهایی می دهد. می توانی بروی با خیال راحت گوشه ای بنشینی و گریه کنی. می توانی صدایت را بلند کنی ،داد بزنی و خودت را رها کنی از رنجی که از نبودن عزیزت می کشی .

خیابان های بهشت زهرا ،غسالخانه و زمینی که مردم بر آن برای از دست رفته شان نماز می خوانند. به یاد ندارند که گریه کردن اینجا ممنوع باشد .

بهشت زهرا به یاد ندارد که مادری را در آنجا به سکوت خوانده باشند .هوای آنجا هوای گریستن است و فریاد .

اما در سالی که گذشت مادران بسیاری منع شدند از آنکه بر مزار جوانشان ضجه بزنند .

مادرانی منع شدند از اینکه میزبان کسانی باشند که به دلداریشان آمده اند .

بهشت زهرا یعنی فرصت وداع آخر همان دیداری که از بسیاری از خانواده ها سلب شد، وقتی که فرزندشان را شبانه به خاک سپردند .

بهشت زهرا عید امسال یعنی سفره های هفت سینی که روی سنگ ها چیده شد تا مادرانی باور کنند که بی فرزندشان سال تحویل نخواهد شد .

و به سنت دیرینه از اولین ساعات بامداد مردم دسته دسته آخرین پنجشنبه سال را به زیارت عزیزان سفرکرده شان رفتند.قطعه شهدا مثل همیشه سبز بود اما امروز این سبزی به هفت سین هم اراسته بود. مردم در کنار خانواده های داغدار با شهیدان خود تجدید پیمان کردند که برآرمان آنان پابرجا بمانند.

بهشت زهرا امسال یعنی هفت سینی که نام جوانی خفته در خاک آخرین سین آن است:


ويدئوي كوتاهي از حضور مادر ندا آقاسلطان در 5شنبه آخر سال بر سر مزار فرزند

با سپاس فراوان از هموطن عزیزی که این فیلم زير را با توضیحات ارسال نمودنده اند:

من ساكن قم هستم . براي پنجشنبه ي آخر سال و تجديد ميثاق با شهداي سبز راهيه بهشت زهرا شدم. مادر ندا رسيد، واي نميدونيد وقتي كه رسيد و ديد سر قبر فرزندش پر از سبزه و گله چه حالي شد. تا قبر پر از سبزه و گل رو ديد شروع به فرياد كرد و گفت الهي مادر برات بميره كه مردم تو رو فراموش نكردن. مادر ندا گريه ميكرد و مردم هم با ناله ي اون گريه ميكردند و ظالمين رو لعنت. كنار قطعه ۲۵۷ پر از نيروهاي گارد بود. هنوز گريه هاي مادر ندا به چند دقيقه نكشيده بود كه دو مامور اومدن به مادر ندا گفتن بلند گريه نكنه. اينقدر مامور بود كه نميذاشتن كسي فيلم و عكس بگيره، من چند دقيقه اي از مادر ندا فيلم گرفتم.

همه ميومدن سر قبر هاي شهداي سبز و با خانواده هاشون همدردي ميكردن. يكي زودتر از همه سر مزار شهداي سبز يك سبزه با روبان سبز گذاشته بود. خانواده ها وقتي دختر و پسرهاي جوون رو ميديدن كه اومدن به ديدنشون خيلي خوشحال ميشدن و ميگفتن خدا شما رو نگه داره تا راهشون رو ادامه بديد:


دانلود "اينجا"

0 نظرات :: گزارش تصويري از مراسم آخرین پنجشنبه سال بر مزار شهدای جنبش سبز

آخرين اخبار ارس