بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

نوشتاری از محشتمی‌پور؛ یارآمد و یارآمد...

نوشتاری از محشتمی‌پور؛ "یارآمد و یارآمد":
شکایت تاج‌زاده از جنتی در قوه قضائیه موجود است

. ادامه راه سبز«ارس»: همسر سیدمصطفی تاج‌زاده در نوشتاری به مناسبت آزادی همسرش به تشکر از صدها چهره و فعال سیاسی و اجتماعی که این روزها به دیدار تاج‌زاده می‌روند پرداخت و گفت:«شکایت از جنتبی در وزارت کشور و قوه قضائیه موجود است و البته حق با سخنگوی شورای نگهبان است که شکایت به دست ایشان نرسیده چون اساسا به جریان نیفتاده است و همه نقد تاجزاده برای به جریان نیفتادن این شکایت است.پاسخ آقای بازجو را هم همسرم بعد از تعطیلات خواهد داد تا کامشان عجالتا در میان کانون گرم خانواده تلخ نشود.»

به گزارش متن یادداشت فخرالسادات محتشمی‌پور بدین شرح است:

سایه سیاه ناامیدی می خواست با زور راهی باز کند به همه منفذهای قلبم که بازِ باز است به روی روشنایی و نور و من مقاومت می کردم با ذکر دائم نام خدا و یادش.

دیروقت بود که درب آشیانه کوچک خوشبختی ما به روی ماه نو گشوده شد و از همان آغازین لحظات ورودش، ما ناشیانه میزبانی کردیم از بهترین میهمانان عالم که با یک دنیا محبت و صفا پای بر چشمانمان نهادند. از همان آغازین لحظات ورود یار دربند، انگار همه برکات الهی بر ما نازل شد به پاس صبر جمیل ما و دعای خیر مردم. من انگار صدای بال فرشتگان را اینجا در دامنه کوه و در همسایگی طبیعت پاک که به استقبال بهار رفته است، با گوش جان می‌شنوم. از صبح که با زیباترین نغمه های پرندگان خواب شیرین بامدادی را وداع می گویم تا دیرهنگام که صدای آرام و یکنواخت جیرجیرک ها ما را به آرامش شامگاهی نوید می دهد. از بدو ورود بهترین بندگان مخلص خدا، از خانواده معزز و مکرم شهدا و ایثارگران، چون خانواده های شهید بهشتی، شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید باکری، شهید منتظرقائم، شهید معتمدی، شهید موسوی، شهید داود کریمی، شهید صادقی، شهید گنجی و دیگرانی که سلامشان رسیده تا توفیق دیدارشان نیز نصیب گردد انشاء الله، چون شهید همت و شهید جهان آراء و ... تا خانواده و بیت مکرم فقیه و فیلسوف آگاه و فرزانه و معلم انسانیت و اخلاق، پیر و مرادمان، روح الله الخمینی، و خانواده مرجع بزرگوار آیة الله موسوی اردبیلی، و آقایان سید محمد خاتمی، میرحسن موسوی وهمسرانشان و نیز آقای مهدی کروبی و همچنین آقایان انصاری راد، هاشمیان و دیگر نمایندگان محترم فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی، سید علی اکبر محتشمی پور، عبدالله نوری، موسوی لاری و تعداد زیادی از استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران وزارت کشور دوره اصلاحات و سفرا و مدیران وزارت خارجه دوره اصلاحات و چه عطری می پیچد در این سرای آغشته به عشق ما وقتی که خانواده ندا با دسته گلی سپید قدوم مبارکشان را بر آن می گذارند. این زن استوار که هرگز تن به دروغ نداد و و صبر و آرامشش تنها برازنده زن مسلمان ایرانی است و خواهر ندا که داغدار یار سفرکرده اش هست و وقتی من می خواهم همه گفتنی ها را سریع به همسرجان منتقل کنم عطوفانه می گوید: خبرهای خوب را بدهید به یار رها شده از بندتان که افتخار همه ماست و همه ایرانیان و یگانه برادرش که حسرت دیدار مهربان خواهرش را به گور خواهد برد و چه سخت است دیدار این عزیزان و تقسیم شادی ها در نگاه هایی که که غم از دست دادن بهترین جوانان برومند وطن و نیز دوری دیگر یاران دربند در آن موج می زند. و گفتگو با مادر اشکان که از مزار فرزند تماس گرفته تا سلام خودش وخانواده اش و اشکانش را به تاجزاده برساند و به ما که این روزها همه لحظاتمان را وقف او کرده ایم که تنها متعلق به ما نیست اما باید خوب امانت داری کنیم.

مادر سهراب هم که در آستانه سفرش زنگ زده و تمنای آزادی همسرجان و همه بی گناهان دربند را کرده است و اگر بود حتما در اولین فرصت به دیدار می آمد.

تماس های تلفنی لاینقطع ادامه دارد برای عرض تبریک و برای گرفتن آدرس منزل و برای تعذیر از عدم امکان حضور و پیام های محبت آمیز که از برخی اصولگرایان معتدل و منتقد سیاست های دولت و معترض به دستگیری های فله ای و بی حساب به ما می رسد و برای ما تسلای بزرگی است و مایه امید که دایره دوستان حق طلب روز به روز گسترده تر می شود. آیة الله طاهری، آیة الله بیات زنجانی و آیة الله موسوی تبریزی هم تماس می گیرند و پیام های ملاطفت آمیزشان را می رسانند و ما چقدر دلمان تنگ است برای صفا و صداقت و محبت آیة الله منتظری که ما را هرگز در روزهای سخت تنها نگذاشتند و هماره نسبت به مصطفی محبت داشته و برای آزادیش دعا می کردند.

ما این روزها میزبان بهترین هاییم : حجاریان بزرگ و لطف الله میثمی مردان اسطوره ای مقاوم که همسرجان همیشه این دو بزرگوار را سرمشق ایستادگی دانسته و به آنان ارادت ورزیده و می ورزد و ما همه آنان را تحسین کرده ایم. مردان و زنان بزرگ از شورای شهر چون دکتر ابتکار و آقای مسجدجامعی که طی این ماه ها، مسئولیت شهروندی را به واقع در این نهاد مردمی معنا بخشیدند . از نهادهای مدنی چون مجمع روحانیون مبارز، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ،انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، ادوار تحکیم، انجمن های اسلامی دانشگاه ها، نهضت آزادی و گروه ملی مذهبی ، جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، کارگزاران، جنبش مسلمانان مبارز، مجمع زنان اصلاح طلب، مادران صلح و مدرسه فمینیستی ، ان جی اوهایی که در زمینه های اجتماعی فعالند و روزنامه نگاران و بزرگوارانی چون دکتر معین و خانواده، استاد ملکیان، دکتر مهدوی، دکتر سروش دباغ و اعظم طالقانی خانواده ارجمند مرحوم طالقانی، دکتر صدیقه وسمقی که ما را به یکی از جدیدترین و زیباترین سروده هایش میهمان کرد وهمسرش، دکتر فاطمه راکعی که سروده هایش در این مدت هجران، مرهمی بر دردهایمان بوده است، دکتر الهه کولایی، خواهر و معلمم زهرا شجاعی که در بستر بیماری هم ما را فراموش نکرده و دلش را در میان دسته گل زیبایی توسط دوست مهربان مشترکی از خطه فارس روانه خانه گرممان کرده است و خانواده های زندانیان سیاسی، میردامادی، عرب، نوری زاد، زیدآبادی، باقی، محمد نورانی نژاد و دیگر عزیزان که با حضورشان ما را یادآور شدند که غصه هایمان تا آزادی همه زندانیان بی گناه در دل تلنبار شده خواهد ماند.و صدای حزن آلود مهدیه و مهسا که همسرانشان نام زندان رجایی شهر را اعتبار بخشیدند و آخرین ملاقات را به آنان داده اند تا زندان بان ها با خیال راحت بروند مرخصی و صدای غمگین همسر سحرخیز و ژیلا و فرزندان بدرالسادات مفیدی که فرستاده اندش به انفرادی تا به حرف بیاید و فرزندان منصوری و صمیمی و همسر باستانی نژاد و مادر و خواهر هنگامه شهیدی که نگران حال اویند.

حالا نوبت رها شده از بند است که یکی یکی بیایند برای تجدید دیدار و یادآوری آن روزهای سختِ سخت. همه می آیند: پس از حجاریان،طباطبایی و امین زاده و رمضانزاده و صفایی فراهانی و ابطحی وجواد امام و نوروزی، قدیانی ، محمدرضا جلایی پور،فریدی و تاجرنیا و خدایاری و شیرکوند و خانجانی و مظفر و کاظمیان و شریعتی و کیانوش راد و دکتر عرب وخرمی و محمد معین و حجت شریفی و روشنک سیاسی و شایسته امیری و منصوره شجاعی و نفیسه زارع کهن و محبوبه حقیقی و دیگران از کمیلیون سبز و برخی کهریزکی های جان سالم به در برده که در انتظار صدور احکام عادلانه برای مجرمین و قاتلان هم بندهای خود هستند و همه صاحبان نام های درخشان و روح های بزرگ که چه بسا در خاطر شلوغ این روزهای ما نمانده باشد و از این بابت عذرخواهی می کنم.همسر جان در تحیر از حجم انبوه زندانیان مانده است.و می پرسد چه خبر بوده است این مدت؟؟؟می گوییم : جانا شما زندان نرفته ها را شماره کنید آسان تر است!!!

درب خانه ما تا پاسی از شب رفته باز می ماند و همسایه های طفلکی باید ما را تحمل کنند و شریک شوند در شادی های ما، شادی های مردم. و آنان سخاوتمندانه از حقوق خود می گذرند و می گویند این تنها کاری است که می توانیم برای پاسداشت این «مرد» انجام دهیم و خانواده هایمان و همه دوستان همراه که فراموش کرده اند شب عید است و هنوز هزار کار ناتمام دارند. محبت دوستان ما را به غایت شرمنده کرده است. دلشان می خواهد همه نذرها و عهدها را یکجا ادا کنند و خانه ما می شود یک انبار بزرگ هدایایی که به سرعت رهسپار موسسات خیریه می شود تا شب عیدی به دست اهلش برسد.

و ما در این میان، حتی لحظه ای وقت برای مرور اخبار نداریم اما چندان هم بی خبر نمی مانیم از گفته ها و کرده های اصحاب قدرت. آخرین خبرها بعد از دستگیری های اخیر که سخت آزار دهنده است و خاطرمان را مکدر می کند، این است که سخنگوی شورای نگهبان هرگونه شکایتی علیه آقای جنتی را تکذیب کرده است. و نیز به نقل از شخصی که خود را بازجوی بهزاد نبوی معرفی کرده است، اتهامات بی اساس گذشته علیه همسرجان تکرار شده است. تکلیف جنتی که روشن است و نامه شکایت از او در وزارت کشور و قوه قضائیه موجود است و البته حق با سخنگوی شورای نگهبان است که شکایت به دست ایشان نرسیده چون اساسا به جریان نیفتاده است و همه نقد تاجزاده برای به جریان نیفتادن این شکایت است.

پاسخ آقای بازجو را هم همسرم بعد از تعطیلات خواهد داد تا کامشان عجالتا در میان کانون گرم خانواده تلخ نشود.

1 نظرات :: نوشتاری از محشتمی‌پور؛ یارآمد و یارآمد...

  1. امید آزادی عزیزان دربندمان برای ما مایه حیات شده اما با غم رفتگانمان چه کنیم مادران و پدران سهراب ها و نداهای زمان ما چگونه می توانیم امسال جشن عید نوروز بگیریم. ما همه کنارتانیم. من هادی حین تحویل سال به غم از دست دادن برادران و خواهرانم خواهم گریست و راهشان را ادامه خواهم داد.

آخرين اخبار ارس