بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

آقای بروجردی کلاه خود را بالاتر بگذارید

آقای بروجردی کلاه خود را بالاتر بگذارید

. ادامه راه سبز«ارس»: علاءالدین بروجردی که از ابتدای وقایع خونین پس از کودتا مسئول کمیسیون رسیدگی به این وقایع در مجلس بوده است اخیراً در واکنش به فیلم پخش شده از بی بی سی که از سوی نیروهای امنیتی به بیرون درز کرده، در اولین واکنش این فیلم را مونتاژ خواند.

بروجردی سابقه روشنی در لاپوشانی جنایت‌های کودتاچیان دارد و عملکرد او و دیگر همکارانش در برابر وقایعی چون حمله به کوی دانشگاه، بازداشتگاه کهریزک و دیگر بازداشتگاه‌ها، مسئله تجاوز به زندانیان و شکنجه، قتل رامین پوراندرجانی و... نیاز به یادآوری ندارد.

اینکه حاصل کار کمیته تحت نظر او دادن گزارش‌های ناقص و جلو انداختن مهره‌های سوخته برای در امان نگه داشتن مهره‌های اصلی بوده نیز بر کسی پوشیده نیست. همه می‌دانند در حالی که بازداشت‌ شدگان کهریزک به وضوح حضور و عملکرد امثال رادان در این شکنجه‌گاه را به یاد می‌آورند، کمیته پیگیری مجلس حاضر نشده است کوچکترین اشاره‌ای به نقش رادان بکند.

با این همه شاید بسیاری ندانند که لاپوشانی‌های آقای بروجردی دلایل بسیار شخصی‌تری از ماموریتش برای دفاع از بدنه اصلی کودتاچیان دارد. با این همه با اطلاعاتی که اخیراً به دست ما رسیده، اکنون دیگر می‌دانیم که در تابستان خونین گذشته، زمانی که آقای رادان به قصابی جوانان و پیران معترض مشغول بود، فرزند آقای بروجردی با فرزند آقای رادان ازدواج کرد.

ایجاد چنین رابطه‌ای، آن هم در آن ایام خونبار، می‌تواند معانی بسیاری برای مردم داشته باشد!

احکام سنگین برای دانشجویان آسیب دیده کوی

بنا به گزارش‌های رسیده از دانشگاه تهران، پس از فیلم افشاگرانه بی بی سی در مورد حمله به کوی، کمیته انضباطی دانشگاه تهران و کمیته‌های دانشکده‌های تابعه اقدام به صدور احکام بسیار سنگین اخراج و تعلیق برای دانشجویانی کرده‌اند که در جریان حمله ۲۴ خرداد ماه ۱۳۸۸ به کوی آسیب دیده یا بازداشت شده بودند.

بسیاری از این دانشجویان، در ابندای سال جاری تخصیلی نیز با محرومیت از تحصیل و محدودیت ورود به خوابگاه کوی دانشگاه مواجه شدند، با این حال احکام کنونی اغلب بسیار سنگین‌تر از قبل است. ظاهراً محروم کردن و اخراج کردن آسیب دیدگان اولین قدم کودتاچیان در واکنش به افشاگری نیروهای امنیتی علیه یکدیگر بوده که در بی بی سی انعکاس یافت. این نیز جلوه دیگری از عدالت موعود کودتاست.

1 نظرات :: آقای بروجردی کلاه خود را بالاتر بگذارید

  1. این تو بمیری!

    یکی از راه هایی که میتوان فهمید عملکرد ها،بیانیه ها،مصاحبه ها و دیگر اقدامات سبز ها چقدر تاثیر داشته عکس العمل روزنامه ها،رسانه ها و بلند گوهای کودتاچیان است. هرچه که ضربه وارده بهشان سهمگین تر و کاری تر باشد عکس العمل هاشان شدیدتر و پرخاش جویانه تر و همراه با تهدید و عدد سازی های بیشتری ست.

    از عصبانیت های احمد خاتمی و جنتی در نماز جمعه هم با راحتی میشود شدت ضربه را احساس کرد و در مراتب بالاتر هم سخنان سرکرده هاشان از جمله رئیس دولت کودتا و هم دستانش درنیروی انتظامی،سپاه و ... . گفته های خامنه ای هم به همان ترتیب نشانه بارزی ست از شدت ضربه که به نظر میرسد هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

    دقت کنید هر چه بیشتر زخم خورده باشند بیشتر از عادی بودن اوضاع و از بین رفتن جریان فتنه صحبت می کنند و خامنه ای هم هی می آید فصل الخطاب می دهد که بعله کار تمام شده و خواص باید موضعشان را مشخص کنند و از این قبیل خزعبلات. هرچه هم تعداد معترضان بیشتر باشد کیهانی ها با غلظت بیشتر اعداد عجیب وغریب می نویسند،یکبار 5000 نفر است دفعه بعد 300-400 نفر موقعی شده 10-20 نفر و ...، گاهی هم از دستشان در میرود و کمی به تعداد واقعی نزدیک می شوند در 9 دی و 22 بهمن هم که کلا ریشه فتنه خشک شد و دیگر هیچ کس از سبز ها باقی نمانده .

    20:30 هم که کلا تکلیفش روشنه.

    ولی خودشان هم آنقدر خوب عمق فاجعه را درک کرده اند که سران سپاه برای تبرئه خود در مورد بخشی از جنایت های صورت گرفته فیلم حمله به کوی را آنچنان که دیدیم و شنیدیم پخش میکنند و دارند زمینه چینی میکنند و تعدادی قربانی را آماده و حاضر نگه میدارند برای روز مبادا.
    ولی چیزی را که هنوز نفهمیده اند اینست که این تو بمیری دیگر از جنس تو بمیری ها قبلی نیست که نیست.

    سبز ها ایستاده اند

آخرين اخبار ارس