بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

مراسم یكصدمین سالگرد تولد آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود

مراسم یكصدمین سالگرد تولد آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود


. ادامه راه سبز«ارس»: مراسم جشن یكصدمین سال تولد مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی پنجشنبه هفته جاری توسط خانواده وی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، خانواده مجاهد نستوه آیت‌الله طالقانی در اطلاعیه‌ای با بیان اینكه عادت دیرینه این بوده ‌است كه برای بزرگداشت بزرگان و فرهیختگان سال‌روز درگذشت آنها مبنا گرفته‌می‌شود و همواره در افسوس و حسرت از دست دادن آن‌ها درسوز و گدازیم،تاكید گرفته است: یاد گرفته‌ایم كه از نداشتن‌ها و كمبودها بنالیم؛ از این كه بزرگان را نشناخیم، قدرشان ندانستیم و به راحتی از دست‌شان دادیم مرثیه بخوانیم؛ كمتر به فرصت‌ها و داشتن‌ها می‌اندیشیم؛ به گام‌هایی كه رفتگان برداشتند بها نمی‌دهیم، از تحولاتی كه آفریدند و درس‌هایی كه به ما آموختند نمی‌آموزیم؛ همواره در افسوسیم و سیاهی‌ها بیش از سپیدی‌ها چشممان را می‌گیرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اما امسال خانواده آیت‌اله طالقانی ازاین رویه مرسوم عبور كرده و كاری نو كردند؛ درحالی كه هرساله 19 شهریور سالروز درگذشت آن مرحوم را به سوگ می‌نشستند، اكنون 13 اسفند یكصدمین سال تولد مرحوم سیدمحمود طالقانی را جشن گرفته‌اند. توجه به تولدها و شكوفایی‌ها چه بسا در نگاه و احساس ما نیز امید و شكفتگی را به ارمغان آورد. تولد طالقانی همچون عمر پربارش پیام‌آور امید و شكوفایی بود. سال 1288درشرایطی كه سرنوشت مشروطه به اختلاف و كشمكش داخلی رسیده بود و دشمنان ایران نیز در فكر تجزیه و غارت ایران بودند و اوضاع داخلی كشور از هم گسیخته بود سیدمحمود چشم به جهان گشود. او از دوران جوانی درعرصه علمی و اجتماعی و سپس سیاسی نقش ایفا كرد و به تدریج تأثیرگذارترشد. بینش و منش او همواره در جهت تحكیم وحدت نیروهای سیاسی عمل می‌كرد.

خانواده آیت الله طالقانی با بیان اینكه تولد این نوزاد در آن شرایط سیاه، نمود دیگری از این اصل مهم تاریخی است كه با هر شكستی، پیروزی و در هر نومیدی روزنه ‌امیدی می‌توان یافت، یادآور می سازد: یكصدمین سالروز تولد طالقانی همزمان با سالروز تولد پیامبر رحمت شده است كه اتفاقی میمون است.

در پایان این اطلاعیه آمده است: خانواده آیت الله طالقانی جشن یكصدمین سال آن مرحوم را در روز پنجشنبه 88/12/13 در محل خیابان هدایت، نزدیك چهارراه صفی علیشاه، پلاك 119 برگزارمی‌كنند.

3 نظرات :: مراسم یكصدمین سالگرد تولد آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود

  1. در دوران خاتمي هم هرکسي با دوم خرداد همسو نبود اخراج مي شد!
    يکيش خود من

  2. خدا بيامرزدش
    بار ها مي گفت اگر ما کاري هم کرده باشيم اين بچه هاي ما کاري مي کنند که ما به جهنم برويم

  3. ناشناس عزيز

    در مورد اولين نظر شما ميخواهم بدانم اصلا چه ربطي به موضوع اين پست داره؟!!!!

    در جواب نظر دوم بايد گفت دروغ كه حناق نيست! لطفا يك مدرك بياوريد كه ايشان در جايي چنين حرفي زده باشد!!!

    البته در جواب اولين نظر شما نيز ميشود به جواب دوم ربطش داد! سندش؟؟؟!

آخرين اخبار ارس