بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

سید حسن خمینی: متاسفم که به جای یادکردن از بال رحمت نظام، بر خشونت تاکید می‌شود

سید حسن خمینی در ديدار با مسوولان کمیته امداد امام خمینی:
متاسفم که به جای یادکردن از بال رحمت نظام، بر خشونت تاکید می‌شود


. ادامه راه سبز«ارس»: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که در جمع شورای مرکزی و مسوولان کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس این نهاد، سخن می گفت، با بیان اینکه کمیته امداد بال رحمت نظام است، اظهار داشت: «متاسفانه شرایط به گونه ای است که گروهی یا از باب دشمنی و یا بخاطر درگیر شدن در مسائل روزمره به وجه عطوفت و محبت امام کمتر توجه می کنند». یادگار امام راحل گفت: «انسان متاسف می شود وقتی می بیند از بال رحمت نظام یاد نمی شود و فقط و فقط بر روی جهات خشونت آمیزی تکیه می شود که مربوط به دوره و شرایط خاصی بوده است».

یادگار امام با تاکید بر معرفی جامع اندیشه و سیره امام خمینی، به بیان خاطره ای از توصیه امام درباره کودتای نوژه پرداخت و گفت: چند روز بعد از کودتای نوژه، امام نامه ای به فرمانده ستاد مشترک ارتش دارند. در این نامه توصیه می کنند که به خانواده کسانی که در کودتا دستگیر شده اند، از حیث تامین معاش، مسکن و امور زندگی رسیدگی شود.

سید حسن خمینی اظهار داشت: احساس می شود انگار عده‌ای بنا دارند که حقایق را نبینند و یا اگر می بینند به ندیدن بزنند. و اگر هم کسی به اینها تذکر بدهد مورد اتهام قرار می گیرد.

وی افزود: دز آن شرایط خاص انقلاب و جنگ، عده ای کودتای نظامی می کنند و سلاح به دست می گیرند تا همه بکشند، توجه امام به خانواده کودتاچیان، نکته قابل تاملی است.

یادگار امام تصریح کرد: آدم متاسف می شود وقتی می بیند از بال رحمت نظام یاد نمی شود و فقط و فقط بر روی جهات خشونت آمیزی تکیه می شود که مربوط به دوره و شرایط خاصی بوده است.
سید حسن خمینی بر ترویج بعد رحمانی نظام و سیره امام تاکید کرد و اظهار داشت: ترویج واقعیت عاطفی نظام که یک نمونه آن کمیته امداد است، نه تنها تبیین مسوولیت هاست که فراتر از آن یک وظیفه دینی و ملی است.

وی با بیان اینکه در کمیته امداد بنام نظام عطوفت های بزرگی صورت گرفته است، گفت: در تمام انقلاب ها از جمله انقلاب روسیه میلیون ها انسان بخاطر فقر از بین رفتند، در حالی که انقلاب اسلامی با کمترین میزان تلفات به پیروزی رسید و نخسیتن نهادهای تاسیسی به معاش مردم از جمله کمیته امداد و بنیاد مسکن تعلق داشت.

یادگار رهبر کبیر انقلاب با بیان اینکه ایجاد شبکه های اجتماعی وسیع برای خدمت رسانی در اویل انقلاب قابل تامل است، اظهار داشت: وقتی انقلاب ها می آیند طبیعتا باید توجه خود را به تثبیت پایه های خشک نظام تازه تاسیس مبذول دارند اما در انقلاب اسلامی پیش از هر چیز، به تثبیت پایه های نرم توجه شد و آن توجه به طبقه پایین جامعه بود که پشتوانه واقعی انقلاب بودند.

پیش از سخنان یادگار امام، حبیب الله عسگراولادی مسلمان نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی کوتاه با بیان خاطراتی از امام خمینی گفت: حضرت امام کمیته امداد را کلمه طیبه خوانده اند. ایشان همواره تاکید می کردند که باید افرادی بدون گرفتاری در فعالیت های سیاسی باید به امور محرومان بپردازند. هر توفیقی که در کمیته امداد به دست آمده، مدیون دعای امام بوده است.

همچنین، انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی کمیته امداد را نهالی بالنده خواند و گفت: هر کسی با این نهال همراه بوده، عاقبت به خیر شده و هر کسی نگاه حذفی و تحقیرآمیز داشت، از صحنه خارج شده است.

0 نظرات :: سید حسن خمینی: متاسفم که به جای یادکردن از بال رحمت نظام، بر خشونت تاکید می‌شود

آخرين اخبار ارس