بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

«كلـمــه ۴۵» نه به قران عمل ميشود نه به قانون اساسي ؛ «قلـم‌سبـز ۴۵» هراس خودكامگان از ۲۵ بهمن

آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي:
«كـلـمـــه ۴۵» نه به قران عمل ميشود نه به قانون اساسي ؛ «قلـم‌سبـز ۴۵» هراس خودكامگان از ۲۵ بهمن

ادامه راه سبز(ارس): آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي مورخه شنبه بيست و سوم بهمن ماه ۱۳۸۹ جهت چاپ و تكثير بر روي پيشخوان سايت ارس قرار گرفت. دانستن حق مردم است و آگاهي چشم اسفنديار خودكامگان، لذا همت يكايك ما براي رساندن حتي يك نسخه به دست مشتاقان را طلب ميكند:

روزنــامــه «كــلـــمــــــه» شماره ۴۵
الله اكبر ...


روزنــامــه «قلــم سبـــز» شماره ۴۵
هراس خودكامگان از ۲۵ بهمن
چهل و پنجمین شماره از روزنامه اینترنتی «قلم سبز»، شنبه ٢٣ بهمن ماه ٨٩، با عنوان "آغاز نو"، و حول محور تظاهرات مردمی ٢۵ بهمن منتشر شد و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش وبگاه قلـــم سبز، در سرمقالۀ شمارۀ چهل و پنجم از این روزنامه، با اشاره به درخواست مجوز مهدی کروبی و میرحسین موسوی برای برگزاری تظاهرات در روز ٢۵ بهمن و پشتیبانی از معترضین منطقه، خاطرنشان شده است: "تقریبا هر اتفاقی رخ دهد، بیست و پنجم بهمن ٨٩ در تقویم جنبش ما روز تعیین کننده ای خواهد شد. از شواهد امر چنین بر می آید که بعد از تجربۀ ٢٢ خرداد امسال، موسوی و کروبی قصد ندارند حتی در صورت عدم صدور مجوز، تجمع میدان آزادی – یا همان راهپیمایی از امام حسین تا آزادی- را لغو کنند.

اگر راهپیمایی به دلیل عدم صدور مجوز لغو شود، بهره سیاسی چندانی نصیب جنبش نخواهد شد؛ سوای اینکه احتمالا از خشونت خیابانی جلوگیری می شود و امکان تبلیغ دربارۀ تزویر حاکمیت راجع به حمایتش از جنبش های اخیر فراهم می شود. اما هزینۀ لغو تجمع برای رهبران و مردم قابل توجه خواهد بود، چرا که در چنین صورتی، موسوی و کروبی اعتبار خود را برای اعلام راهپیمایی از دست خواهند داد. و حکومت شاید تصور کند که با شکسته شدن اعتبار رهبرانی که جنبش را تا دیروز به طی طریق مسالمت آمیز می خواندند، در کنار نارضایی فزایندۀ ناشی از سیاست های اخیر حکومت، ابتکار عمل را به دست دیگرانی خواهد داد که شیوه های متمایزی را خواهند آزمود و این حکومت را در حسرت روزهای پیش از آن خواهد گذاشت..."

درستون های دیگر قلم سبز امروز، اشاره ای دارد به موج بازداشت سبزها و حصر خانگی کروبی، که با عنوان "هراس خودکامگان از ٢۵ بهمن"، مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

همچنین هشدار موسوی و کروبی در مورد "بازتولید مناسبات شاهنشاهی در جمهوری اسلامی" مورد بازخوانی قرار گرفته است.

در ستون دیگر این شماره، اعلام حمایت زندانیان سیاسی از تظاهرات ٢۵ بهمن ماه نیز انعکاس یافته است.

1 نظرات :: «كلـمــه ۴۵» نه به قران عمل ميشود نه به قانون اساسي ؛ «قلـم‌سبـز ۴۵» هراس خودكامگان از ۲۵ بهمن

  1. خجالت بکش سردار

    ارتش مصر را ببین سردار، تانک هایشان در میدان تحریر و آدم ها روی چرخ های تانک می خوابند سردار. ارتش آنها ولایی نیست. پز علوی هم نمی دهد. جای مهر روی سر فرماندهانشان ندوخته است. بحث بهشت و جهنم هم ندارد. آن وقت در روزی که صدها هزار نفر می آيند تا رفتن رئیس جمهور که فرمانده کل ارتش هم هست مطالبه کنند کسی به رویشان آتش نمی گشاید. این را مقایسه کن با خواسته مردم کشورت و حرفهای پر از نفرت و کینه ات سردار. تو مثلاً فرمانده سپاه تهرانی. فرمانده سپاه !، چه عنوان پر طمطراقی. جای باکری نشسته ای و جای همت. جای خرازی. شرم نمی کنی می گویی که سپاه با هرگونه تجمعی از سوی مخالفات "با شدت" برخورد می کند. "با شدت" یعنی چه؟ می زنی؟ می کشی؟ کهریزکی می کنی؟ چه کار می کنی؟ تکلیف این "شدت" را معلوم کن.
    آخر می دانی سردار. این همه مدت که از 22 خرداد گذشت و فته گران هر روز بیشتر از پیش رسوا شدند و به قول تو به جنازه تبدیل شدند و فریب خوردند و پول موساد و سیا را گرفتند، در تمام این مدت اسم آنها که می آمد اما چرا کهیر می زدی؟ مگر نمی گویی این ها جنازه اند و مرده اند. بعد چرا ادامه می دهی "با هرگونه تحرکشان برخورد می کنیم." جنازه مگر راه می رود. مگر متحرک است؟
    سردار همدانی، تو فرمانده سپاه پایتخت هستی. خارجی به تو حمله نکرده. آمریکایی ها پشت دروازه تهران نیستند. اسرائیلی ها موشک نینداخته اند. مردم پایتخت اما می خواهند اعتراض کنند. سئوال دارند و این سئوال ذهن آنها را 18 ماه است که مشغول کرده است. هیچ کس به این سئوال جواب نداد. یک روز "خس و خاشاک" شدند. فردایش "بزغاله و گوساله" و روزی دیگر هم "میکروب سیاسی". این پاسخ سئوال آنها بود. اینها اما یک بار دیگر می خواهند بیایند و دوباره سئوالشان را تکرار کنند. بازهم به شماها اعتماد کردند تا درخواستشان را در میان بگذارند. به اعتماد آنها خیانت نکن. این فرصت ها را همیشه به دست نمی آوری تا با مردم آشتی کنی. این آخرین درخواست آشتی آنها را رد نکن که دیگر بار فرصتی در اختیار نخواهند گذاشت. اگر مردم بیایند و اگر بخواهند، نه تو و نه خیلی ها بزرگ تر از امثال تو جرات و جسارت برخورد با آنها را نخواهید داشت. روسیاهی ات اما می ماند به زغال و شرمندگی ات مثقال مثقال. خجالت بکش سردار

آخرين اخبار ارس