بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

تـــــرس و لـــــرز «آقـــــا»

تـــــرس و لـــــرز «آقـــــا»

ادامه راه سبز(ارس): مجلس خبرگان در یک جلسه و به استناد اشاره و اماره بنیانگذار جمهوری اسلامی که شاهدی جز هاشمی رفسنجانی و سید احمد خمینی نداشت. حجت الاسلامی را به رهبری برگزید که از همان شب در اخبار نامش را به آیت الله خامنه ای نامبردار کردند.

آیت الله آن طور که سیمای جمهوری اسلامی صحنه ای از این مجلس را نشان داده ، به کراهت بر کرسی ولایت نشست ، اما چنان اصراری براین جلوس کرد که حالا آن کراهت و بی میلی را جز به تعارفی از سر ناز خواستن ، نمی توان تعبیر کرد.

آیت الله خامنه ای که همه عمر طلبگیش در قم و نجف به یکسال نمی رسید، نه آنچنان هیبت بنیانگذار را داشت که “امام” عصر جدید لقب گیرد و نه این” آیت الله” بودن می توانست به درجه عظمی برسد، با آن همه فقیه استخوان ترکانده که در قم نشسته بودند.

از همین بود که “آقا “صدایش کردند و در میان خواص این وصف، لطف به عتاب آمیخته ای بود و قدرت و مقام والای ولایت را بی سنگینی فقاهت می رساند و معنا می داد.

“آقا” در حافظه مردم ، نظام ارباب و رعیتی را تداعی می کرد و هم هاله ای از تقدس داشت که از پیشنمازان مسجد تا روحانیان قم را شامل می شد. کوتاه و رسا و در یک هجای بلند ، “آقا “، قدرت آغشته به دین بود.

آنچنان که رسم روزگار است ، خرمهره قدرت به این راحتی ها در مشت جای نمی گیرد و رقیب فراوان دارد. پهلوی دوم جای پدرکه نشست، قوام السلطنه همه کاره بود و به شاه جوان طعنه می زد و می گفت :” اعلی حضرت بزرگ شده اند” . اندکی که گذشت و قوام از اسب افتاد. گرفتار مصدق شد و فرار و بعد هم که با کودتایی دوباره بر تخت نشست، آنقدر چریک و مجاهد و عاقبت عبا بر دوش آمدند که به آوارگی جان داد.

” آقا ” نیز کم مصیبت نداشت. ریاست جمهوری هشت ساله هاشمی رفسنجانی، دوران مشروطیت قدرت “آقا ” بود که البته این حسن را داشت که با در چشم بودن هاشمی و تبلیغ زندگی زاهدانه رهبری ، عنصر محبوبیت ساز مظلومیت را برای “آقا ” ارمغان آورد.

” آقا ” تصمیمش را گرفته بود که با حمایت آشکارا از ناطق نوری ، رییس جمهور دلخواسته ای را بر سر کار آورد. بساط تقلب هم پهن بود که با خطبه زهر دار هاشمی عیان شد.” آقا ” دست نگاه داشت. بیست میلیون رای که در تاریخ جمهوری اسلامی بی نظیر بود، دست و دل” آقا” را لرزاند. فرماندهان سپاه که تا نزدیکی صندوقها رفته بودند ، بازگشتند. تنها استاندار وقت کردستان بود که بی خبر از همه جا تقلب کرد و بعد این شکوه را داشت که قرار بود همه با هم هماهنگ باشند که نشد.

عصای قدرت در هشت سال صدارت خاتمی به دست” آقا ” بود و نگین محبوبیت و مظلومیت بر دست “سید”.

دوران هشت ساله خاتمی برای” آقا ” تمرین تردستی سیاست بود. مبارزه نزدیک “آقا ” با دشمنی صادق و محبوب که مانند ” هاشمی رفسنجانی ” دست ناخوانده ای نداشت، اما چهره روشن و محبوبی بود که می توانست، کاری کند که عصای قدرت دو نیمه شود.

هجده تیرماه ۷۸ از آن تجربه های تلخ و لرزان “آقا ” بود. در اولین پیام بی مشاوره اش و از سر ناپختگی به بسیجیان گفته بود که اگر تمثالش را پاره کردند هم کاری نکنند. اگر چه در عمل چنین نبود و بسیجیان زمین و زمان را به هم دوختند، اما لرزش رهبری، آنقدر رعشه داشت که امروز “علم الهدی” امام جمعه تندخوی مشهد بگوید:” اگر با آن فتنه محکم برخورد می شد ، این فتنه ۸۸ شکل نمی گرفت.”

سرکوب، آموختنی است. نیروی انتظامی از همان سال چنان شد که پلیس ضد شورش جمهوری اسلامی با همه وسایل مدرن جنگ خیابانی و سرکوب معترضان آراسته شد و قوه قضاییه نیز از هر چه عدل بود پیراسته، تا آن باتوم ها به تیر خلاص بی قانونی تکمیل شود.

انتخابات ۸۸ دوباره آن اشتباه تایید صلاحیت که “جنتی” بارها درباره سید محمد خاتمی به آن اعتراف کرد، به طمع شور انتخاباتی و به گمان بی اقبالی نامزد اصلاح طلبان، درباره میر حسین موسوی تکرار شد.

مناظرات که قرار بود کارستان احمدی نژاد باشد ، کار دست نظام داد و” آقا ” تصمیمش را گرفت که صندوق ها را نشمرده، اعلام کنند. همان شب هم تبریک گفت و با همه آن اعتراضات، بنا بر تجربه سال ۷۸ وا نداد و گفت که با همین تن علیل تا آخر خط خواهد رفت. اما چه حاصل که تجربه گرچه عبرتی می آورد، اما هر روز دنیا آنچنان تازه است که تجربه های دیروز به کار امروز نمی آیند.

این پیش بینی در بیت رهبری نشده بود که میرحسین موسوی و کروبی سر پیری چنین محکم بایستند و مردم چنان استوار بیایند.

باتوم و شکنجه و سرکوب و خیابان بندی ها هم آتش را به عمق برد. هیچ کس مثل” آقا ” نمی داند که چیزی تغییر نکرده است. رجز سپاهیان و عربده مداحان، گرچه” آقا “را به خلسه پیروزی فرو می برد اما بانگ” الله اکبر ” نیم شبی و اضطراب خیابانها و ترس هر لحظه از مردم ، خمار را می پراند.

“آقا “، یکسال بیشتر است که بی تصمیم بر سر دو راهی بازداشت موسوی و کروبی ایستاده است.

فتنه از زبانش نمی افتد، هشدار و گفتن از ریزش ها و امید بی حاصل به رویش ها و در نهایت ماندن چند منبری و چند سپاهی و یکی دو مداح در پیرامون و از دست دادن همه قم ، کار را به جایی رسانده که حجت الاسلام سعیدی نماینده اش در سپاه با اذعان به این تنهایی می گوید: ” سید علی خامنه ای با همه وجود در استقرار حکومت دینی جهاد خواهد کرد ولو تنها بماند.”

می توان حدس زد که این خبر از همان جلسات بیت و هم نشینی با” آقا ” و شعارهای در خلوت حضرتش بر می آید . ” آقا ” با گروه مشاوران می نشیند و ادله موافقان و مخالفان بازداشت را می شنود. صادق لاریجانی ، نبی الله حبیبی ، مصلحی و ماموران وزارت اطلاعات و حتی حسین شریعتمداری این بازداشت را خواسته دل سران فتنه و سبب قهرمان سازی می دانند، در مقابل ذوالقدر و تائب و علم الهدی و دیگر بصیرت مداران بازداشت را نشانه قدرت و سیطره نظام و پایان بازی جنگ و گریز یکسال گذشته می خوانند . بااین حال تصمیم با آقاست. صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه پیشتر و در جواب نماینده مجلسی که ایهام و اشاره را در نمی یافت؛ گفته بود که فقط به دستور رهبری سران فتنه را بازداشت می کند و این البته برای دستگاه قضایی کاری ندارد.

احمدی نژاد که همه ی این بلوا بر سر اوست، کاملا آسوده است. می داند که “آقا” در صف مقدم نبرد حاضر است و مشایی و او می توانند به گوشه ای بنشینند تا پایان ماجرا را تماشا کنند.

“آقا” در گذر از هفتاد سالگی با بزرگترین تصمیم عمر روبروست . بازداشت میرحسین و کروبی آنچنان که دادستان تازه کار تهران گفته است، کار یک شب است اما روز را چه باید کرد.

اگر فتنه به خیابان آید و اینبار به قول فرماندهان سپاه از کف خیابان جمع نشود چه طور؟ ، اگر جمع بشود هم جنبش هدفی ملموس و نزدیک می گیرد. از همه بدتر همه مسولیت این تصمیم که می تواند باقی ارکان نظام را فرو بریزد بر عهده شخص آقاست. سفر به قم، مراجع را به راه نیاورد و محتمل است که این بازداشت، دهان های بسته رابه فریاد بازکند. از این گذشته تنها بازداشت که نیست ، محاکمه می خواهد ، شکنجه که نمی توان داد، اقرار هم از این دونفر شدنی نیست و اگر دادگاه علنی باشد که همان تریبونی می شود که موسوی و کروبی یکسال است می خواهند و نمی دهند. این، خیالات آقاست؛

اما اگر بازداشت نشوند، چه ؟. نشانه هراس نظام است و نگاه خیره طرفداران برجای مانده می ماند، با این سوال مهم که وقتی دانشجویی در هزار کیلومتر آن سوتر از تهران، به جرم پخش بیانیه، دستگیر می شود، چرا این دو مسبب و سران فتنه در خانه نشسته اند و بیانیه می دهند.

حاج منصور ارضی که صدایش به باتوم ها قدرت می دهد، همین نهم دیماه گفته بود: “که دیگر بس است و بدهیدشان تا اعدامشان کنیم.” بااین جماعت خود پروده تند رو که از دسته به در می روند چه باید کرد. “آقا “، سرسام گرفته است.

موافقان بازداشت در یک هفته منتهی به نهم دیماه بیش از آنکه با هزار شعار و لعنت و نفرین، رهبران جنبش سبز را بترسانند، به “آقا” روحیه می دهند، درست مانند چند ماه آغاز جنبش که از هرجا عده ای به بیت می آمدند تا” آقا” ببیند و باور کند که هنوز کسی در جان نثاری مانده است.

تصمیم بزرگ” آقا” بااین ترس و لرز، نمی تواند برآیند سبک و سنگین کردن های عقلی و حاصل مشاوره باشد.” آقا ” باید چشم را ببندد و بپرد، پرشی که ممکن است به عمق دره سقوط باشد.
محمد رهبر

14 نظرات :: تـــــرس و لـــــرز «آقـــــا»

  1. ب. آرام گفت...

    «یک نفس آرام ننشینم در این بیدادگاه»

    گر به زندانم نهی یا آنکه بر دارم کنی
    در حصار خانه یا در بند آزارم کنی

    گر جواب حرف را با تیر و شلاقی دهی
    گر روان، جویی ز خون قلب صد یارم کنی

    یک نفس آرام ننشینم در این بیدادگاه
    با ستم تنها مرا از خواب بیدارم کنی

    چون به چشمم خواب آید در میان زجه ها؟
    چون دمی غافل شوم، با ظلم هوشیارم کنی

    هان بیا بستان به تیر جهل و کین جان مرا
    گر مسی باشم طلای ناب و عیارم کنی

    نیست خونم سرخ تر از خون یاران وطن
    گر خسی باشم به کشتن باغ پر بارم کنی

    گر به تیر تو روان گردد زتن خون دلم
    خون من در پیکر صد همره و یارم کنی

    گر به خاک افتد ستاره از میان آسمان
    نور او را روشنی بخش شب تارم کنی

    شمع ها از جان خویش افروزم اندر شام تار
    تا مپنداری خموش و ساکت و تنها و بی عارم کنی

    جان خود در یک کمان آرشی خواهم نهاد
    تا مپنداری که مرعوب طناب دار و رگبارم کنی

    جان آرامم زند تیر فنا بر طبل ترس
    با چنین طبلی کجا ارعاب در کارم کنی

  2. كاربرد كلمه "نظام" در حكومت!

    در راستای اینکه وقتی قرار است نظام حفظ شود، همه وزرای سابق زندانی می شوند تا رهبر حفظ شود، هر وقت مردم علیه خامنه ای شعار می دهند، گفته می شود که فتنه گران علیه نظام شعار دادند، هر وقت مردم علیه مجتبی خامنه ای شعار می دهند، می گویند، آینده نظام به خطر افتاد و وقتی بین مسوولان دعوا می شود می گویند در نظام شکاف افتاد، به نظر می رسد منظور از نظام همان آیت الله خامنه ای است.

    ابراهيم نبوي

    ۱۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۵:۵۸

  3. همه ی علما آقای خامنه ای را به عنوان آیت الله و ولی فقیه در سال 68 قبول کردند (صرفا جهت اطلاع)

  4. دوست گرامي؛ صرفا جهت اطلاع شما و اينكه خوشبختانه هنوز آنقدر تاريخ نگذشته است كه نسل سوخته نتواند شهادت دهند كه آقاي خامنه اي تا قبل از رهبر شدن حجت الاسلام ناميده ميشدند و از فرداي رهبري ايشان به آيت اللهي مشرف گشتند و البته ناگفته نماند كه به دليل شرايط آن زمان، همه زمين و زمان بسيج شدند كه حكم رهبري و آيت اللهي ايشان را از فقها بگيرند. فكر ميكنم شما عزيز دل در آن تاريخ يا به دنيا نيامده بوديد و يا حداكثر يكي دوساله بوده ايد و لذا بهتر است از پدران و مادران خود از شرايط آن زمان و حقايق آن سوال فرماييد

  5. اولا: شما خودتان رسما دارید شان و منزلت حضرات علما را پایین میاورید

    دوما:آقای صانعی که هم اکنون زمین و زمان که هیچ کرات ومنظومه های دیگر نیز نمی تواند نظر ایشان را کمی نسبت به اوضای کنونی لطیف تر کند چطور آن زمان یک حجت الاسلام را به نا حق(البته در نظر شما)آیت الله معرفی کردند
    ایشان که هم اکنون آزاده ترین مرجع هستند باید بدانند که اگر کسی را به ناحق مجتهد معرفی کند افرادی که از این مجتهد تبعیت می کنند اگر به بی راه رفته باشند وپیش از زمانی که آقای صانعی نظرش در مورد آقای خامنه ای تغییر کرد از دنیا رفته باشند گناهانشان گردن آقای صانعی است

  6. درود بر شرف اسلام آیت الله صانعی و رحمت خدا بر آیت الله منتظری که خود را معصوم نمیدانند و آنروز اگر اشتباهی حرفی زده اند امروز که متوجه شده اند تصحیح کردن و ولایت ایشان را ولایت شیطان میدانند

  7. کلام ایشان متین و راسخ است .
    ایشان از استاد و امام امت سخن گفته اند.
    و امروز از جور حاکم فریاد میکشند.
    مرجع شیعه بنده و نان خور حاکمیت نیست که اگر هست مرجع شیعه نیست.

    مراجع فکر میکرند ولی فقیه جدید مثل مرحوم امام ولایت میکند
    علم غیب نداشت که 20 سال بعدش رو ببیند

  8. درود بر امام زمان(عجل الله فرجه) و درود بر نایب بر حق آن حضرت "خميني كبير"

  9. خیلی جالب بود موفق باشید

  10. ان تقلب در لرستان وشهرستان خرم اباد وقتی که محمدی زاده یا محمدی که الان هم از مسئولین است استاندار بود روز پنجشنبه صندوق هارا پر کرد مردم خرم اباد 8 صبح روز جمعه صندوق هارا پر دیدند جوری که رای ها داخل نمیرفت گل اقا نوشت انتخابات در لرستان پنجشنبه بر گزار شد حتی اقای املی املشی توصیه کرده بود به خاتمی رای ندهند اقایان عاقبت حکومت دینی وندانم کاری های نخبگان سیاسی وعلما بد جوری پدر مردم را دراورده است بهتر نیست بساط این حکومت برچیده ووحکومتی بدون ولی فقیه بیاید که در موقع جابهجایی قدرت مردم نمیرند مثل همه کشور های متمدن

  11. چطوري خامنه اي رهبر شد؟ اين سئوالي هست كه هنوز در ذهن بسياري از مردم هست. هفته گذشته صدا و سيماي ميلي كلي جلسه و نشست و ميزگرد گذاشت تا براي خامنه اي تبليغ كنه كه چطوري رهبر شد. توي اين جلسات براي ما كه خيلي چيزها روشن شد. اون هم تقلبي آشكار و شعبده بازي اي باور نكردني براي رهبر كردن يه نفر بود. و اينكه خبرگان همچين هم خبرگان نبودن و بيشتر پخمگان بودن.

    مهمترين نكته در رهبر شدن خامنه اي قانون بود. شما حتما يادتونه نمازجمعه ۲۹م خرداد پارسال كه اين آقا دم از قانون ميزد ميگفت همه چيز بايد در چارچوب قانون باشد و تلويزيون رو كه باز ميكردي ۲۴ ساعت قانون قانون ميكردن. برنامه شاخص بخش امام و قانون كه چقدر امام به قانون مقيد بود و... حالا ببينيم چقدر قانون بعد از امام اجرا ميشه.
    روز بعد از فوت امام يعني فرداش خبرگان جلسه ميذاره براي تعيين رهبر بعدي انقلاب. براي قانون اساسي يه پيش نويسي نوشته بودن كه هنوز نه قطعي شده بود و نه به راي مردم گذاشته شده بود و ميدونيم كه تا زماني كه يه قانوني تصويب نشده قانون نيست. يعني بايد به قانون هاي فعلي عمل كرد. متن اصل رهبري در قانون اساسي اوليه اين بوده كه رهبري يا يك شورا و يا يك مجتهد جامع الشرايط عادل با شرط مرجعيت باشه.
    از ويكي پديا : بر اساس اصل صدونهم قانون اساسی، «شرایط و صفات رهبر یا اعضای شورای رهبری» عبارت بودند از: «صلاحیت علمی و تقوایی لازم برای افتاء و مرجعیت» و همچنین «بینش سیاسی و اجتماعی و شجاعت و قدرت و مدیریت کفای برای رهبری».
    در نتيجه ايشون بدون اينكه شرايط رهبري (مرجعيت) رو طبق قانون داشته باشن رهبر شدن. توي اين موضوع هيچ كسي هيچ شكي نداره. سئوال؟ آيا اين اولين انحراف بعد از امام نيست؟ فرداي رحلت امام؟

  12. لطفا احترام خبرگان (که انتخابات آنها زمان آقای موسوی انجام شده بود) ومراجع نگه داشته شود (هشدار)

  13. در این شب نامه ها«نظرات هموطنان چه زیبا ودل پذیر است)شب نامه که از زمان مشروطه شکل گرفته زمانی که روزنامه ها توان آن را نداشتند که بنویسند .شبانه نظرات انقلاب و مردم به درب خانه پخش می شده.من از شعر ب.آرام سپاسگزارم هر که هستی هر چه هستی بسرای که آینده از آن تو و آینده گان ودلیر مردان این مرز وبوم است.سید علی شپشگی بیش نیست.روزی تاریخ ثابت خواهد کرد حال اگر باشم و یا نباشم.آینده از آن دلیران است که نامشان در تاریخ جاودانه خواهد بود(شوریده حال)

  14. رفتار او همچون حیوانیست که از قلمرو خود دفاع میکند و به حساب خود در این دفاع از کشتن و به خون کشیدن اباعی نداردغافل از آنکه این قلمرو از آن ملت آریائیست نه حرامزاده ای چون این سید بی شجر نامه .

آخرين اخبار ارس