بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

خبرنامه يكشنبه 19 ديماه 89» پیام امید و مقاومت و سرفرازی را به زندان اوین می برم

خبرنامه موج سبز 19 ديماه ؛ روزنامه قلم سبز شماره 23

ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه يكشنبه، نوزدهم ديماه 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ متن کامل اخبار، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. ضمنا روزنامه قلم سبز شماره 23 نيز با لينك دانلود مجزا، در خلاصه اخبارمنظور شده است:

آیت الله صانعی: انقلاب زمانی از اهدافش فاصله می گیرد که انسان های آزاده امنیت ابراز سخن نداشته باشند
در گفتگو با روزنامه ماینیچی ژاپن
آیت الله صانعی در گفتگو با روزنامه ماینیچی ژاپن گفت: اسلام خواستار عدالت ورفاه در تمام ابعاد زندگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید،آیت الله صانعی در گفتگو با روزنامه ماینیچی ژاپن اظهار داشت: «در مکتب حیات بخش اسلام همانگونه که مردم از نظر اقتصادی و معیشتی باید در رفاه باشند و نباید دچار فقر، نابسامانی و بیکاری گردند، در مسائل روحی و روانی نیز عموم مردم باید در آرامش فکر زندگی کنند و محروم نمودن آنها از این حقوق که با عقل و نقل ثابت شده است، ظلم و جور وستم میباشد اما متأسفانه امروز یک عده ای نمی خواهند این آسایش و آرامش از هر جهت تأمین گردد.»


قدیانی: جنبش سبز سرکوب نشده بلکه گسترده و عمیق تر شده است
ابوالفضل قدیانی در آستانه بازگشت به زندان و در پاسخ به این سوال که چه پیامی را از سوی طرفداران جنبش به افراد دربند منتقل می کند ، می گوید:" من پیام امیدواری برایشان می برم که حتما آنها امیدوار هستند و می دانند که جنبش سبز همچنان زنده و مقاوم و پویا ست و به آینده قطعا باید امیدوار باشند که آینده روشن است . من پیامی که براشان می برم پیام امیدواری، مقاومت و سرافرازی است . همه شان روزی با سرفرازی آزاد خواهند شد."

وی با بیان اینکه جنبش سبز سرکوب نشده بلکه گسترده و عمیق تر هم شده است. می گوید:" این جنبش چون آتش زیر خاکستر است . به هبچ وجه این کارها نمی تواند موفقیتی برای حاکمیت به وجود بیاورد جز اینکه در نگاه مردم این نظام منفور تر می شود . این حکومت با تناقضی مواجه است که حلش برایش مشکل است . به هیچ .وجه با این کارها نمی تواند جنبش را سرکوب کند."


دلجویی خانواده آیت الله منتظری از خانواده باقی
هفته گذشته طاهره منتظری به همراه تعدادی از بانوان در منزل عمادالدین باقی حضور یافته و ضمن اشاره به دستگیری علی مقامی داماد جدید این خانواده از تداوم بازداشت او ابراز تاسف کرده و برای آزادی عمادالدین باقی نیز دعا کردند.


دعوت ایران از وزیرخارجه آلمان برای حل پرونده دو روزنامه نگار آلمانی
در حالیکه پیش از این مقامات قضایی جمهوری اسلامی دو آلمانیِ بازداشتی در ایران را بعنوان خبرنگار معرفی نمی کردند، روز شنبه سرپرست وزارت خارجه ایران طی گفتگو با نشریه آلمانی اشپیگل اعلام کرد "اگر سردبیر دو خبرنگار آلمانی بازداشت شده در تبریزاز ایران معذرت بخواهد، این امر می‌تواند به حل پرونده این دو شهروند آلمانی کمک کند."

اذعان به روزنامه نگار بودنِ این دو آلمانی که ماههاست به اتهام تهیه گزارش پیرامون سکینه محمدی در زندان تبریز به سر می برند، در حالیست که پیش از این مالک اژدر شریفی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، در جمع خبرنگاران گفته بود "جرم جاسوسی دو تبعه آلمانی که با هدف جو‌سازی و جاسوسی در ایران حاضر شده بودند محرز و ثابت شده است .


فخرالسادات محتشمی پور: خدا نبخشد هر متجاوز زورگویی را که در برابر مظلومان عرض اندام می کند
فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده، در پنجاه و نهمین نامه (عریضه) خود به دادستان تهران، که روز ۱٨ دی ماه ٨٩ آنرا منتشر ساخته، با اعتراض به تداوم ممنوع الملاقاتیِ همسرش، خطاب به وی هشدار داد "اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، برنامه هایی که برای اطلاع رسانی و افشای اعمال سوء شما دارم با شدت بیشتری دنبال خواهم کرد و صدایم را بلندتر خواهم کرد. به نحوی که دیگر هیچ صاحب وجدانی نشنیدن را بهانه عدم پیگیری قرار ندهد."

به گزارش نوروز، همسر این فعال سیاسیِ زندانی، در نامه خود به عباس جعفری دولت آبادی، همچنین با اشاره به ضرب و شتم های وارده به یکی از فعالان دانشجوییِ زندانی – که منجر به شکستگی اعضای بدنش شده - خاطرنشان می کند " آقای دادستان من مادر آرش صادقی هستم و همین جا اعلام می کنم اگر این خبر صحت ندارد رسما تکذیبش کنید و ادله را بیان کنید و اگر صحت دارد فوراً قانونی را که اجازه ضرب و شتم به یتیمان بی مادر در زندان های کشور ما می دهد را بیان کنید تا ما قانونمداران به شما عمل کنندگان به مرّقانون احسنت و مرحبا بگوییم."


امضای طومار حمایت از “احمدی نژاد بدون مشایی” در قم
بدنبال افزایش مخالفتها با حضور مشایی در دولت دهم، برخی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در امضای طومار حمایت از قانون هدفمندی یارانه ها خواستار احمدی نژاد، بدون مشایی شدند.


پناهیان نمایندگان مجلس را تهدید کرد: ازدیدار کنندگان با سران فتنه نمی گذریم
پناهیان در ادامه واکنش اصولگرایان به ملاقات نمایندگان با سید محمد خاتمی مدعی شد: نمایندگانی كه با سران فتنه ملاقات كرده اند می خواهند افراد مرده را نبش قبر كنند و نباید در مقابل آنها سكوت كرد.

به گزارش فارس ، علیرضا پناهیان در همایش بصیرت كه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یكی از وظایف مهم ما شناخت اقتضائات زمان است، درباره فتنه ما نگرانی عمیقی نداریم، ما دل شیر داشته و از فتنه ها هراسی نداریم، خیالمان راحت است چون جامعه مسیر خود را در برابر فتنه ها پیدا كرده است.


کمیسیون ماده 10 احزاب: استفاده احزاب از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی غیر قانونی است‌
رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به موارد اصلاح شده در پیش‌نویس قانون احزاب گفت: با توجه به شرایط جنگ نرم، استفاده احزاب از شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت‌های خود تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: تخلفاتی که با توجه به شرایط جدید کشور بر قانون سال ۶۰ افزوده شده، استفاده از شبکه‌های مجازی و اجتماعی غیرقانونی نظیر فیس‌بوک و توئیتر است که با توجه به شرایط جنگ نرم، احزاب نمی‌توانند از این شبکه‌ها برای فعالیت‌های خود و یا هرگونه عضوگیری در این فضاها استفاده کنند و بنابراین هرگونه استفاده از این شبکه‌ها برای احزاب دارای مجوز، تحلف به حساب می‌آید.


هاشمی رفسنجانی: بقایای دین ستیزی با اهانت به روحانیون، خاکریز به خاکریز پیش می روند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از بداخلاقي هاي سياسي كه به علماي قم هم رسيده، اظهار داشت: اينك 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌گذرد و بقاياي فكري دين‌زدايي و روحانيت‌ستيزي كه در بهار هوشياري مردم ايران، چون مارهاي افسرده سر در خاك انتقام فرو برده بودند، در پاييز بداخلاقي‌هاي سياسي و اختلافات سليقه‌اي، پوست‌اندازي كرده و سر برآورده‌اند و خاكريز به خاكريز جلو مي‌آيند و شاهديم كه پس از توهين و تهمت به سران روحاني عرصه سياست در 30 سال گذشته، به فضلا، علما و مراجع قم رسيده‌اند.


انتقاد دو نماینده حامی دولت از دخالتهای رحیم مشایی در عرصه سیاست خارجی
در ادامه انتقاد به دخالتهای رحیم مشایی در امور سیاست خارجی، دو نماینده حامی دولت خواستار تمرکز امور مربوط به سیاست خارجی در در وزارت خارجه کشور شدند.
به گزارش مهر، روح‌الله حسینیان، نماینده تهران در مجلس گفت: باید تمام امور مربوط به سیاست خارجی کشور در وزارت امور خارجه متمرکز باشد.


روزنامه قلم سبز شماره 23 » زنان زنداني، نماد مقاومت و آفرينش
بيست و سومين شماره روزنامه "قلـــم ‌سبـــز"(زنان) مورخه يك شنبه 19 دي ماه 89 جهت چاپ و تكثير بر روي پيشخوان سايت ارس قرار گرفت. دانستن حق مردم و آگاهي چشم اسفنديار خودكامگان است، لذا همت يكايك ما براي رساندن حتي يك نسخه به دست مشتاقان را طلب ميكند: جهت دانلود اين روزنامه "ايـنــجـــــا" كليك كنيد.


جزییات اختلاس 150 میلیارد تومانی در تعاونی مسکن
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارگران برق تهران، جزئیات تازه‌ای از کلاهبرداری و اختلاس 150 میلیارد تومانی اعضای سابق هیأت مدیره این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش آفتاب، حسن روزگاری به روزنامه ایران گفت: «در این پرونده مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره وقت شرکت تعاونی مسکن به عنوان متهمان اصلی پرونده تحت پیگرد قانونی قرار دارند. تاکنون در حسابرسی‌های به عمل آمده نیز مشخص شده، آنها برای اجرای پروژه‌های شهرک آبعلی، شهرک نور رودهن، مجموعه 567 واحدی مالک اشتر بزرگراه آهنگ، مجموعه 66 واحدی پونک، شهرک حکیمیه تهرانپارس، مجموعه 100 واحدی محله جشنواره در تهرانپارس، برج تجاری مسکونی زیتون در خیابان آزادی، مجموعه هشتگرد و خرید زمین 6 هزار متری کامرانیه ـ که عمدتاً برخلاف اساسنامه شرکت تعاونی و بدون اجازه مجمع صورت گرفته - بیش از 150 میلیارد تومان اختلاس و کلاهبرداری کرده‌اند.

جهت دانلود و مشاهده متن كامل اخبار خبرنامه، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 261 كيلوبايت

0 نظرات :: خبرنامه يكشنبه 19 ديماه 89» پیام امید و مقاومت و سرفرازی را به زندان اوین می برم

آخرين اخبار ارس