بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

نشريات سبز: «اعتـمـاد مـلـّي» شماره 15 ؛ «قلـم سبــز» شماره 19 ؛ خبرنامه موج سبز

آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي:
«اعتـمـاد مـلـّي» شماره 15 ؛ «قلـم سبــز» شماره 19

ادامه راه سبز(ارس): آخرين شماره نشريات سبز اينترنتي مورخه دوشنبه 13 دي ماه 89 جهت چاپ و تكثير بر روي پيشخوان سايت ارس قرار گرفت. دانستن حق مردم است و آگاهي چشم اسفنديار خودكامگان، لذا همت يكايك ما براي رساندن حتي يك نسخه به دست مشتاقان را طلب ميكند:


روزنــامــه «اعتمادملـي» شماره 15

روزنــامــه «قلــم سبـــز» شماره 19
سركوب سياسي، قتل عام اقتصادي


خبرنامه موج سبز، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد:

یکی از محکومان حوادث بعد از انتخابات: بازجوها به بیضه هایم ضربه می زدند
غلامحسین عرشی یکی از هفده زندانی سیاسی بود که در مرداد ماه اعتصاب غذا کردند

غلامحسین عرشی، از بازداشت شده های درگیری های عاشورای سال ۸۸ در تهران، در نامه ای به دادستان تهران از شکنجه هایی که در طول دوران بازجویی در مورد او اعمال شده، از جمله ضرب و شتم با کابل و سیم و ضربه زدن به بیضه ها خبر داده است.
چهره غلامحسین عرشی بیش از یک ماه بعد از درگیری های روز عاشورای سال ۱۳۸۸ در عکس هایی که نیروی انتظامی از معترضان در آن روز منتشر کرده بود، شناسایی و در پی آن آقای عرشی بازداشت شد.
آقای عرشی در دادگاه بدوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و عمومی تهران به ریاست قاضی صلواتی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر به یک سال حبس تعزیری کاهش یافت.


تاج زاده ناگفته های زیادی برای مردم دارد
فخرالسادات محتشمی پور که بیش از یک ماه است از همسرش بی خبر است با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت همسرش رئیس قوه قضائیه و مقامات فضائی را مسئول عواقب فشارها و سختگیری ها بر همسرش می داند و می گوید: من پیش از این هم گفته بودم که همسرم را گروگان گرفته اند و اتهام و جرم و دادگاه و حکم قاضی همه شوخی های بی مزه ای هستند که در تاریخ قضای ایران خواهند ماند و صاحبان اندیشه و تفکر را مکدّر خواهند ساخت.


احسان عبده تبریزی به هفت سال حبس محکوم شد.
به گزارش جرس ، یکی از نزذیکان احسان عبده تبریزی با اعلام این خبر گفت: دو سال از این هفت سال حکم، به خاطر توهین به رهبری، سه سال به خاطر اجتماع و تبانی علیه نظام و دو سال به اتهام رابطه با عوامل خارجی قید شده است.

عبده که در انگلستان مشغول به تحصیل بود، هنگام ورود به ایران، در فرودگاه بین المللی امام بازداشت و روانه زندان اوین شد. وی در تمام این مدت به صورت کاملا بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد و هر بار بازجویان وزارت اطلاعات با آزادی او مخالفت می کنند.


حکم برکناری دوازده مشاور احمدی نژاد در یک روز
به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، محمود احمدی نژاد روز شنبه در مراسمی از تعدادی از مشاورانش تشکر و خداحافظی کرد.

گفته می شود مهدی کلهر(مشاور رسانه ای)، مجتبی رحماندوست(مشاور امور ایثارگران)، داود دانش جعفری(مشاور عالی در امور اقتصادی)، توکلی بینا(مشاور امور اصناف و بازرگانی)، اعتمادیان(مشاور امور اصناف و بازرگانی)، وزیری هامانه(مشاور امور نفت و گاز)، سوسن کشاورز(مشاور امور تعلیم و تربیت)، ستار وفایی، حاج علی اکبری(مشاور امور جوانان)، مهدی چمران(مشاور امور شوراها)، رویانیان، علی منتظری، علی اصغر زارعی(مشاور فرهنگی)، مهدی مصطفوی از جمله نام هایی هستند که احمدی نژاد از آنان در مسئولیت مشاورت خداحافظی کرده است.


فریده غیرت: نظر شمقدری‌ درباره حکم پناهی بی‌اساس است
فریده غیرت اظهار داشت: اگر در حکم موکل بنده، حبس، مجازات یا زندان، قابل خرید و تبدیل به جزای نقدی باشد حتما در حکم صادر شده قید می‌شد. در عین حال این حکم، قطعی نیست و در دادگاه بدوی صادر شده است.

به گزارش دادنا، وی خاطرنشان کرد: هرگز چنین چیزی در حکم مقرر نشده که پناهی بتواند به میل خود، حکم صادر شده را با پرداخت نقدی بخرد. ضمن اینکه این حکم هنوز در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی مجدد قرار نگرفته و تصمیم نهایی در این باره صادر نشده است.

وکیل جعفرپناهی در ادامه با بیان اینکه خرید حبس تعزیری بدون اینکه در حکم صادره به آن اشاره ای شود، به لحاظ قانونی امکانپذیر نیست، گفت: این موضوع زمانی قانونی بشمار می‌آید که قاضی در حکم خود چنین موردی را ذکر کند. تاکنون نیز چنین موضوعی به آقای پناهی ابلاغ نشده و در حکم وی نیز به آن اشاره ای نشده است.


عضو فراکسیون خط امام(ره): خاتمی حداقل‌ها را مطرح کرده است
عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات در گروه حضور اصلاح‌طلبان است و اصلاح‌طلبان در صورتی در انتخابات شرکت می‌کنند که خواسته‌های آنها برآوده شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، درخصوص دیدار اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با "سید محمد خاتمی" رئیس جمهور سابق کشورمان و شرایط اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات آتی مجلس گفت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که همه سلایق و عقاید که در چارچوب قانون اساسی کشور گنجانده شده‌اند، امکان حضور در انتخابات مجلس را نداشته باشند، قطعا انتظاراتی که از خانه ملت می‌رود برآورده نخواهد شد.


فواد خانجانی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد
فؤاد خانجانی دانشجوی محروم از تحصیل از سوی شعبه ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به قضاوت قاضی مقیسه به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی فؤاد خانجانی در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ پس از احضار و معرفی خود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، این شهروند بهایی پیشتر در ١١ اسفند ١٣٨٨ به وزارت اطلاعات فراخوانده شده بود و دو بار دیگر نیز دستورهاى مشابهی دریافت کرده بود.


حضور تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی در جلسه دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات
جرس: تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی با حضور در یکی از جلسات دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، به شرح شمه ای از فجایع روی داده در زندان ها و شرایط سخت زندانیان سیاسی و فشارهای وارده بر خانواده ها پرداختند.

به گزارش تحول سبز،این خانواده ها در این جلسه اعلام کردند که بی خبری عمومی از وضعیت وخیم زندانیان به ویژه آنان که دچار بیماری هایی هستند که در بهداری زندان ها درمان نمی شود و باید به مرخصی بیایند و در بیمارستان های تخصصی بستری شوند و وضعیت ناگوار زنان زندانی و دیگر عزیزان را بسیار تأسف آور دانستند و تاکید کردند که از احزاب اصلاح طلب انتظار می رود که توجه بیشتری به این موضوع نشان دهند و در حد توان خود اقدامی انجام دهند.


برگزاری مراسم سالگرد شهادت شبنم سهرابی
جرس: سالگرد شهادت شبنم سهرابی، مظلومانه و غریبانه در منزل مادر او برگزار شد.

بنا به گزارش رسیده به تحول سبز، در این برنامه که تعدادی از خویشان و دوستان شبنم حضور داشتند، ضمن قرائت آیات قرآن و دعای توسل و زیارت عاشورا یاد این شهیده عاشورایی گرامی داشته شد. لازم به ذکر است هیچ یک از خانواده های شهدای عاشورایی موفق به برگزاری مراسم سالگرد به نحوی مطلوب و درخور برای عزیزانشان نشده اند.

گزارش دیگری حاکی است از حدود ۳۰ شاکی قتل هایی که در عاشورای ۸۸ صورت گرفته تنها تعداد معدودی وکیل دارند و از بفیه با سوء استفاده از بی اطلاعی حقوقی شان خواسته شده که از شکایت خود بگذرند و رضایت بدهند تا دیه به آنان پرداخت شود و به موقع به شکایتشان رسیدگی شود که متاسفانه بعضی فریب خورده به امید رسیدگی به شکایتشان در آینده آن را پس گرفته اند.

بازداشت محمد حسین مظفری فعال دانشجویی
محمد حسین مظفری فعال دانشجویی در پی احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات پس از چند ساعت بازجویی ، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش ادوار نیوز این فعال دانشجویی ساعت ۸ صبح امروز به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده و پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شد.
گفتنی است پیش از این نیز نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت این فعال دانشجویی کرده بودند که به علت عدم حضور در منزل مامورین موفق به بازداشت وی نشدند.


افطار روزه سیاسی خانواده های زندانیان سیاسی
مراسم افطار روزه سیاسی این هفته خانواده های زندانیان سیاسی نیز در منزل یکی از آنان برگزار شد.

به گزارش تحول سبز، در این مراسم که در فضایی روحانی برگزار شد شرکت کنندگان از وضعیت زنان زندانی خصوصا دختران، زنان و مادرانی که هنوز برخلاف موازین شرعی در انفرادی به سر می برند و شب و روز توسط بازجوهای مرد و تحت فشارهای روانی بازجویی می شوند و نیز آنان که در شرایطی به مراتب بدتر از مردان در متادون نگهداری می شوند و نیز زندانیان رجائی شهر که در معرض بیماری های واگیر قرار دارند و دیگر عزیزان زندانی به ویژه آنان که در دوران گذران دوره محکومیت به سلول انفرادی منتقل شده یا در قرنطینه نگهداری می شوند، به شدت ابراز نگرانی کردند.


دلنوشته مریم باقی برای خواهرش
مریم باقی بدنبال بازداشت همسر خواهرش علی مقامی در دلنوشته ای برای منیره می نویسد: نه تنها برای پدرمان، عماد و یا همسر تو و برادرم علی که برای پدران و مادران و فرزندانی که به جبر، داغ دوری را تحمل می کنند یک دم نیاسوده ام و در عجبم از کسانی که به بهانه های واهی بند و زندان را تجویز می کنند و آسوده اند و با ادعای دینداری به قدر ذره ای هم از اعمالشان در دنیا،از پروردگار حاضر و ناظر نمی هراسند.


انهدام دو هواپیمای جاسوسی توسط سپاه در خلیج فارس
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به اينكه ما تا الان تعداد زيادى از هواپيماهاى جاسوسى و فوق پيشرفته بيگانه را سرنگون و در مواردى مهندسى معكوس كرده‏ايم، گفت: در خليج‏فارس نيز دو فروند هواپيماى آنها را ساقط كرده‏ايم.

به گزارش خبرگزاري فارس، سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در گفتگويي تفصيلي با اشاره به مهم‏ترين مأموريت‏هاى اين نيرو گفت: در مجموعه نيروى هوافضا چند مأموريت عمده بر عهده ماست. بخش اول شامل موشك‏هاى زمين به زمين مى‏شود كه به صورت انحصارى در اختيار نيروى هوافضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است. بخش دوم، مجموعه پدافند هوايى است كه پاسخ‏گويى و دفاع در برابر تهاجمات هوايى و موشكى دشمن را برعهده دارد. بخش سوم، بخش هواپيمايى و بالگردى است كه در زمينه ترابرى و رزمى انجام وظيفه مى‏كند. بخش چهارم مربوط به هواپيماهاى بدون سرنشين است. قوى‏ترين يگان‏هاى هواپيماي بدون سرنشين در نيروى هوافضا سازماندهى شده‏اند.


بیش از صد چهره‌ سرشناس آلمانی خواستار آزادی دو خبرنگار زندانی شدند
بیش از صد چهره بنام آلمان از گروه‌های مختلف اجتماعی، خواستار آزادی دو خبرنگار آلمانی زندانی در ایران شدند. احزاب مهم آلمان، برخی مدیران صنایع، هنرمندان و ورزشکارانی آلمانی در این کمپین شرکت جستند.

به گزارش دویچه وله، بیش از ۱۰۰ شخصیت سرشناس آلمانی از عرصه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ورزش با پشتیبانی از خبرنگاران نشریه "بلید ام زونتاگ" خواهان آزادی سریع این دو تن شدند. خبرنگاران آلمانی که ظاهراَ با روادید توریستی به ایران سفر کرده بودند، در حین مصاحبه با پسر خانم سکینه محمدی آشتیانی در ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی بازداشت شدند.


خانواده ضياء نبوي موفق به ملاقات با فرزند خود نشدند
خانواده ضياء نبوي كه اخيراً براي ديدار با ضياء به زندان اهواز مراجعه كرده بودند،اجازه ملاقات حضوري نيافتند و فقط دو دقيقه مادر و خواهر ضياء حضوري وي را ديده اند و بعد به آنها گفته شده كه بايستي ملاقات كابيني انجام شود.


دبیرکل موتلفه: تفرق اصولگرايان پهن كردن فرش قرمز جلوي پاي اهل فتنه است
بدنبال تفرفه و اختلافات بین اصولگرایان، دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد: اصولگرايي يك دايره وسيعي دارد كه همه‌ وفاداران به اين نظام در آن قرار دارند، ولي عده‌اي در تلاش هستند تا از اصولگرايي تعريف خود را ارائه دهند و اصولگرايان ريشه‌دار را كنار بزنند كه اين مضر است و تنگ كردن دايره اصولگرايي اشتباه است.

به گزارش ايلنا‏ ، محمد نبي حبيبي كه در جمع اصولگرايان استان گيلان سخن مي‌گفت، با اشاره به تبليغات زمان انتخابات دهم رياست جمهوري اظهار داشت: با لباس سبز اهل بيت (ع) فتنه‌اي را رقم زدند كه اگر كسي اهل ريزبيني بود؛ مي‌فهميد چه اتفاقي مي‌افتد.


فراکسیون زنان مجلس خواستار محاکمه زهرا رهنورد شد
جرس: همزمان با اعمال فشار اصولگرایان حامی دولت برای محاکمه رهبران جنبش سبز، فراکسیون زنان مجلس در نامه ای به رئیس قوه قضاییه خواستار محاکمه زهرا رهنورد شد.

طيبه صفايي نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران به مقایسه زهرا رهنورد با مریم رجوی پرداخت و مواضع این قران پژوه را مخالف مقدسات نظام خواند.
این نماینده مجلس مدعی شد که زهرا رهنورد به دليل مواضع ضد نظامش از سوي جامعه اسلامي به خصوص زنان مطرود شده است و فقط حمايت منافقين را دارد.


همسر رئیس دانا: فعلا مسئله اصلی این است که چطور می توانیم همسرم را پیدا کنیم؟
در حالیکه دو هفته از بازداشت دکتر فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان و استاد دانشگاه می گذرد اما تاکنون هیچ مسئول قضایی در خصوص محل نگهداری و اتهامات وارده به وی، به خانواده اش پاسخی نداده است.

خانم فرقانی همسر فریبرز رئیس دانا می گوید: " روز دوشنبه همسرم تماس تلفنی گرفت و گفت یک قرار وثیقه 30 میلیون تومانی برایشان تعیین شده است. اما وقتی برای سپردن وثیقه مراجعه کردم هیچ پاسخی ندادند."
براساس گزارش‌ها، بازداشت رئیس‌دانا پس از گفت‌وگوی وی با تلویزیون بی‌بی‌سی درباره طرح هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است. او در این گفت‌وگو قانون هدفمندی یارانه‌ها را سیاستی «نئولیبرالی» خواند و آن را به ضرر طبقه محروم و متوسط جامعه دانست.



1 نظرات :: نشريات سبز: «اعتـمـاد مـلـّي» شماره 15 ؛ «قلـم سبــز» شماره 19 ؛ خبرنامه موج سبز

  1. در سفر احمدی نژاد به سمنان قطارها و اتوبوسهایی از شهرهای استان از طرف ارگانهای دولتی درنظر گرفته شده بودند که مردم را بطور رایگان از شهرهای استان برای دیدار با احمدی نژاد به سمنان بیاورند

آخرين اخبار ارس