بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

برگزاری مراسم تولد دختر خردسال شهید شبنم سهرابی توسط خانواده های زندانیان سیاسی+ عکس

برگزاری مراسم تولد دختر خردسال شهید شبنم سهرابی توسط خانواده های زندانیان سیاسی

ادامه راه سبز(ارس): خانواده های زندانیان سیاسی دیروز در سالروز تولد نگین دختر خردسال شهید شبنم سهرابی، از شهدای روز عاشورا ی تهران، درمراسمی ساده ،تولد او را با اهدای هدایایی در نبود مادرش تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار کلمه، این مراسم با حضور زهرا رهنورد ،نویسنده و استاد دانشگاه و همچنین خانواده زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات برگزار شد. آنها در این مراسم کوچک به نگین کوچک و مادربزرگش یاد آوری کردند که هرگز آنها و شهید شبنم سهرابی را فراموش نخواهند کرد. نگین که به تازگی مراسم نخستین سالگرد شهادت مادرش در بهشت زهرای تهران برگزار شده، امسال در کلاس اول ابتدایی درس می خواند. خودروی نیروی انتظامی در خیابان شادمان چند بار از روی پیکر شبنم رد شد.

نگین هفت ساله که با مادرش زندگی می کرد و جز او کسی را نداشت اکنون با مادربزرگ (مادری اش )زندگی می کند و اولین سال تحصیل اش را نیز بدون مادر آغاز کرده است.

مادربزرگ از بی قراری های نوه اش می گوید. نوه ای که حالا جز او کسی را در این دنیا ندارد:« روزها گاهی بی دلیل بغض می کند و اشک می ریزد وقتی دلیلش را می پرسم جوابی نمی دهد مدام می پرسد مامان کی از بهشت بر می گردد؟ چرا حداقل یک تلفن به من نمی زند.»

مادر شهید سهرابی رو به خانواده زندانیان سیاسی می گوید :«نوه ام فقط وقتی در میان جمع هست، خوشحال است و امروز یکی از همین روزهاست چون در بین شماست، شمایی که دوستش دارید و هیچ وقت در این مدت تنهایمان نگذاشته اید. من و نگین هم در روز تولدش برای همه زندانی ها ی سیاسی آرزوی آزادی می کنیم. تا این بار همه با هم جشن آزادی را برگزار کنیم.»


3 نظرات :: برگزاری مراسم تولد دختر خردسال شهید شبنم سهرابی توسط خانواده های زندانیان سیاسی+ عکس

  1. تولدت مبارک نگین جان

  2. دختر عزيزم تولدت مبارك انشاء الله در پناه حضرت امام زمان صلوات الله عليه موفق باشي عزيزم خوب درس بخوان -موفق باشي -خدا بر علو درجات مادر بزرگوارت بيفزايد

  3. شهادت در ظهر عاشورا لیاقت می خواهد که شبنم سهرابی لایقش بود.
    نگین عزیز تولدت مبارک.

آخرين اخبار ارس