بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

امت همیشه در صحنه یا مردم بی سواد؟!

امت همیشه در صحنه یا مردم بی سواد؟!

. ادامه راه سبز(ارس): در یک سال گذشته، آقای خامنه ای بارها از هوشمندی امت همیشه در صحنه ایران تقدیر کرده و این هوشمندی را عامل شکست فتنه بعد از انتخابات دانسته است. البته با اطمینان می توان گفت که خود او به این سخن اعتقادی ندارد که اگر اینگونه بود او بایستی دستور می داد مجوز مورد درخواست کروبی و موسوی برای انجام راهپیمایی صادر شود تا همه باور کنند امت همیشه در صحنه، ادعاهای کودتاگران در مورد انتخابات و فتنه مورد ادعای حکومت را باور کرده است.

اما سخنان روز گذشته آقای خامنه ای در جمع کسانی که دانشجو نامیده می شدند نشان داد که نگاه واقعی آقای خامنه ای به “امت آگاه وهمیشه در صحنه ایران” چیست؟ دیروز هنگامی که یکی از دانشجویان خواستار برگزاری گفتگوها ومناظره های آزاد نسبت به مسائل گوناگون کشور شد این پاسخ را از رهبر مردم دوست ایران دریافت کرد که «در مباحث مختلف سیاسی – معارفی – اجتماعی و دیگر زمینه ها، در دانشگاهها جلسه بحث و مناظره گذاشته شود اما دقت بشود که جای این مسائل در دانشگاهها و جلسات تخصصی است نه در صدا و سیما و محیطهای عمومی».

او سپس برای آنکه مخالفت خود با مناظره های تلویزیونی را موجه جلوه دهد گفت: «اگر توى جلسات عمومى و در صدا و سیما دو نفر بیایند بحث کنند، آن کسى که حق است، لزوماً غلبه نخواهد کرد؛ آن کس غلبه خواهد کرد که بیشتر عیّارىِ کار دستش است و می تواند بازیگرى کند؛ مثل قضیه‌ى عکس مار و اسم مار. گفت: کدام یکى مار است؟ مردم با اشاره به عکس مار گفتند: معلوم است، مار این است».

به عبارت دیگر از نظر آقای خامنه ای، مردمی که پای تلویزیون می نشینند و مناظره ها راتماشا می کنند در حد همان روستاییان بی سوادی هستند که نمی توانستند کلمه مار را بخوانند و فقط تصویر مار را می شناختند. البته آقای خامنه ای می تواند نسبت به کسانی که احمدی نژاد را انتخاب کرده اند چنین قضاوتی داشته باشد؛ اما اگر او این دیدگاه را به بخش های دیگری از مردم تسری دهد آنگاه حمایت هایی که در یک سال گذشته از دولت کودتایی به عمل آمده نیز مشمول داستان « مار » خواهد شد.

اگر سخن آقای خامنه ای را بپذیریم، طرح مباحث یک طرفه سیاسی در صدا وسیما آن هم توسط کسانی که دغل کاری و مردم فریبی، بزرگ ترین هنر آنان است چه نتایجی به دنبال خواهد داشت؟ آیا مردمی که تحت تأثیر تبلیغات یک طرفه صدا وسیما به خیابان می آیند و برخی از آنان در ازای یک ساندیس، دین خود را می فروشند مصداق واقعی کسانی نیستند که به ادعای آقای خامنه ای مار را فقط به شکل آن می شناسند؟ آیا مردمی که در یک سال گذشته، بارها هوشمندی آنان به رخ جهانیان کشیده شده، همان کسانی هستند که صلاحیت مشاهده مناظره های تلویزیونی در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی را ندارند؟

سيد مجتبي واحدي

12 نظرات :: امت همیشه در صحنه یا مردم بی سواد؟!

  1. اسرائیلی کثافت , به جایی رسیدی که به ملت ایران توهین میکنی ؟ بی سواد تو هستی با اون قوم جنایتکارت .

  2. منظورتان رهبر است ديگه؟!!!

    چون اين سخنان برداشت حضرت "آقا"! است از معدود هوادار باقي مانده خود و وحشت عيان ايشان از آگاهي آنها!

  3. منظورم اون شخصی هست که این وبسایت رو طراحی کرده . شک ندارم که این وبسایت یا از اسرائیل و یا با بودجه اسرائیل به روز میشه .

  4. عجب بدبختي داريم ما!

    عزيز دل برادر آقاجانتان شما را خنگ و نادان و احمق پنداشته اند!؟، حالا ما فحش و ناسزايش را بايد نوش جان كنيم؟!!! (آهااااان قانون نانوشته كودتاچيان را فراموش كرديم! خيلي عذر ميخواهيم!)

    اين شك شما بين ركعتهاي يك و دو است يا بين ركعتهاي سه و چهار پيش آمده؟ در هرصورت فرقي ندارد و نمازتان باطل است (يك فتوا هم ما داده باشيم!)

    اما جهت اطلاعتان اينجا توسط يك ايراني آزاده جبهه و شكنجه ديدهء صداميان اجنبي و كودتاچيان وطني و سرد و گرم روزگار چشيده در داخل ايران و در "دل دشمن"!!! به روز ميشود!

    اما در مورد هزينه هايش دروغ چرا! با كمي انحراف پر بيراه نگفته ايد و آن اينكه اسرائيل سگ كي باشد!، تا يك آمريكايي جاسوس موساد و سيا و اينتلجنت سرويس و ك گ ب و... با همكاري دولت عثماني مزدور بنام Google به ما پناهندگي داده!!!! و قسم ميخورم تمام هزينه هايش را اين مزدور كثيف از جيب مباركش تمام و كمال پرداخت ميكند، بخداااااااا

    البته شما هم ميتوانيد با اين جاسوس چند جانبهء"هرزه" براي آنطرفيها! همكاري داشته باشيد و من قول ميدهم هزينه هاي شما را هم تقبل كند!

    و در آخر توجهتان را به گفته مولايمان جلب ميكنم كه فرمود: "اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد"

    ياعلي
    ارس

  5. اي كودتاچيان تحت فرمان من،
    هر چه فرياد داريد بر سر گوگل اينترنتخوار و جهانخوار بكشيد!

    آسد علي كودتاچي

    ۳ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۳:۱۶

  6. داداش ناشناس مثل اينكه شما فقط تيتر را كه ميخواني اقدام به پيام گذاشتن ميكني!

    نقل اون شعر است كه ميگويد:
    نامه ها رو باز نكرده پس فرستاد!

    پسر جان اول بخون چي نوشته بعد اظهار نظر كن!

    ضمنا اون نوشته در ستون سمت راست را از قول معلم شهيد دكتر شريعتي را براي شما گذاشته اند كه ميگويد:

    "آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند. از «تن» تو هر چقدر هم که قوی باشد،ترسی ندارند. از گاو که گنده‌ تر نمی‌شوی، میدوشندت! از خر که قوی‌تر نمی‌شوی، بارت می‌کنند! از اسب که دونده‌ تر نمی‌شوی، سوارت می‌شوند!، اما آنها فقط از «فهمیدن» تو می‌ترسند..."

  7. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
  8. به نام خدا
    دوستان وهم وطنان گرامی سلام
    نماز وروزه هایتان قبول

    طیف مردم در برخورد با آقای خامنه ای را میتوان به سه دسته تقسیم کرد.دسته ی اول عده ای که بدون دلیل لایه ای از محبت نسبت به ایشان دارند وپس زمینه های موبایلشان و...را ازعکس ایشان آراسته اند،عده ای عینک بدبینی وسیاه نگری به چشمان زده اند وسعی دارند از هر حرف ایشان به عنوان یک ابزار برای تخریب ایشان استفاده کنندوعده ای هم بی تفاوتند.دسته اول باید شناختشان را بیشتر کنندتا دوستیشان عمیقتر شود.اما دسته دوم...
    اما درمورد جمله ایشان:
    مشکل شما نگرش صفریاصد گونه به این قضیه است.ضرب المثل معروف عقل مردم توچشمشونه رو همه شنیدید.ترس رهبری از همینه که مردمی که هوشمند هستند ولی درجه هوشمندی آنها صد نیست وصفر هم نیست که بیسواد تلقی شوند ومی توانند عکس مار را از خرس تشخیص دهند ولی به هر حال عقلشان در چشمشان است با ظاهر نمایی یک عده در صدا وسیما به گمراهی بیفتند.این مردم آن قدر هوشمندهستند که وقتی روز عاشورا ،پارگی عکس امام وحمایت دشمنان راببینند بفهمند که کدام جبهه مسیر را اشتباه رفته وبرای مقابله به صحنه بیایند ولی آن قدر هوشمند نیستند که آمار دروغی وجعلی وسیاه نمایی یک عده در صدا وسیما را تشخیص دهند.پس به آن ها که حداقل عکس مار را هم تشخیص دهند نیز می توان هوشمند گفت هر چند بیسواد باشد.

    شاید بهش گفت یه توصیه:
    یک کلیپ از حاج احمد آقا نور چشم امام هست که همه را به پیروی ازخط رهبری وعهد با ایشان دعوت میکنه وراه پیروزی را همین میداند.حتما کلیپ را باتامل نگاه کنیدوبدون تعصب حتی برای یک بار هم شده رفتار وگفتار ایشان را بدون عینک بد بینی مورد بررسی قرار دهید.شاید...
    آدرس کلیپ
    http://www.mediafire.com/?dvnf6weu666pssd

  9. شايد از نظر شما امردم اين سه دسته باشند ولي جامعه چيز ديگري را نشان ميدهد

    اولي هماني كه شما گفتيد و خامنه اي هم هراس آگاهي اين دسته را دارد

    ولي دسته دوم چون به عينه در خيابانها ديد كه چگونه به فرمان او ملتي را به خاك و خون كشيده لذا خيلي خوب او را شناخته است

    دسته سومي گفتيد كه بيتفاوتند!، كه شايد در ظاهر اينگونه باشد ولي در باطن نسبت به دسته دوم هم بسيار بيشتر از او نفرت دارند و در محافل خصوصيشان لعن و نفريني است كه بر اين جنايتكار قدرت طلب ميفرستند!

    خامنه از اين دو گروه دوم سوم قطع اميد كرده و با دادن اسلحه و پول بيت المال بدست گروه اول سعي دارد حكومتش را حفظ نمايد و براي همين است كه از آگاهي اين گروه وحشت دارد

  10. شايد تا قبل از انتخابات افراد جامعه همين سه دسته اي بودند كه ناشناس گفته ولي از بعد از انتخابات و با توجه به رفتار حكومت، امروز فقط دو سته مانده (گروه دوم + گروه سوم) كه "ملت" را تشكيل ميدهند و در مقابل (گروه اول + رهبر) كه "حكومت" را تشكيل ميدهند

    لذا خامنه به درستي فهميده است كه اگر آن تعداد قليلي كه براي او مانده، آگاه شوند و ديگر وظيفه سياهي لشكرش را به عهده نگيرند آنوقت است كه علي ميماند و حوضش! و پاسخ گو شدن در برابر دادگاه ملت

  11. يه دوست عزيز

    هرگز باور نميكرديد آن دسته است مردم به قول شما بي تفاوت!، يكروز براي حقوق پايمال شده خود به خيابانها بيايند و تا به آخر از حق خود دفاع كند و حكومت ديكتاتوري را در كنج خلوت خويش قرار دهد! و اموز هم از آگاهي خودتان ميترسيد!

  12. اگر اسلام ارتجاعی شما سر سوزنی احترام به کرامت انسانی داشت از بحث ازاد طفره نمی رفت. دین و ائین حکومت شما انقدر ارتحاعی و عقب افتاده است که با یک گفتگوی ازاد یا تظاهرات مسالمت امیز یا تماشای یک مسابقه فوتبال .....پایه هایش به لرزه می افتد و کک به تنبان شما ادمکشان می افتد

آخرين اخبار ارس