بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

قطعنامه چهارم شورای امنیت علیه ایران تصویب شد

قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران تصویب شد

. ادامه راه سبز(ارس): این چهارمین قطعنامه حاوی تحریم شورای امنیت علیه ایران است. شورای امنیت سازمان ملل لحظاتی پیش قطعنامه جدیدی علیه ایران تصویب کرد که تحریم ها علیه این کشور را تشدید می کند.

این قطعنامه با 12 رأی تصویب شد. ترکیه و برزیل، اعضای غیر دائم شورای امنیت علیه این قطعنامه رأی دادند و لبنان رأی ممتنع داد.

پیش تر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، گفته بود که مجازات های مندرج در این قطعنامه "مهم ترین" تحریم هایی خواهد بود که ایران با آن مواجه شده است.


طی قطعنامه شماره ۱۹۲۹، یک دانشمند هسته ای جمهوری اسلامی، ۲۲ شرکت متهم به ارتباط با برنامه های اتمی و موشکی ایران، پانزده موسسۀ متعلق به سپاه و سه نهاد زیر مجموعه خطوط کشتیرانی ایران، مشمول تحریم سازمان ملل قرار گرفتند.

تحریم های جدی تر از قبل

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز گذشته ژرار آرو، سفیر فرانسه در سازمان ملل، از آماده شدن پیش نویس قطعنامه تحریم ایران خبر داده و فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، با بیان اینکه "آمریکا به این نتیجه رسیده است که ایران فقط در صورت فشار و تحریم، سیاست اتمی خود را تغییر خواهد داد"، ابراز خوش بینی کرده بود که شورای امنیت، تهران را مورد تحریم جدید قرار دهد. امروز همچنین وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان ساخته بود مجازات های پیش بینی شده در قطعنامه امروز شورای امنیت، مهم ترین تحریم هایی خواهد بود که ایران تا کنون با آن مواجه شده است. سوزان رایس، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز می گوید قطعنامه جدید، شامل اقدامات جدید و لازم الاجرای زیادی است.

پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل، با صدور قطعنامه های تحریم ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷ و همچنین قطعنامۀ ۱۸۰۳ ، خواستار توقف عملیات غنی سازی در ایران، اطلاع رسانی و همکاری این کشور با آژانس بین المللی انرژی اتمی و قبول پروتکل الحاقی منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای شده بود.

دوازده رای مثبت؛ دو رای منفی و یک رای ممتنع

به گزارش رویترز، جلسه رای گیری امروز در شورای امنیت، با تاخیر دو کشور برزیل و ترکیه برای حضور در جلسه، با سخنان نماینده مکزیک (رییس دوره ای شورای امنیت) آغاز گردید و پس از قرائت درخواست حضور نمایندگان آلمان و جمهوری اسلامی در این جلسه، نوبت به نمایندگان مخالف رسید تا سخنرانی کنند.

نمایندگان برزیل و ترکیه، بعنوان دو نماینده مخالف بودند که نماینده برزیل خاطرنشان کرد "پس از تلاش های دو کشور ترکیه و برزیل در رسیدن به توافقنامه مبادله سوخت اتمی ایران در خاک ترکیه، مخالف تحریم های بیشتر علیه ایران است. "

و نماینده ترکیه، ضمن حمایت از اقدامات دیپلماتیک در راه حل مسئله اتمی ایران، متذکر شد "جمهوری اسلامی باید با تعلیق غنی سازی اورانیوم به مذاکرات وارد شده و مسائل را حل کند."

امروز پس از استماع سخنان نمایندگان مخالف (برزیل و ترکیه)، رییس شورای امنیت درخواست رای گیری نمود که دوازده رای مثبت اخذ گردید و ترکیه و برزیل نیز رای منفی دادند و فقط کشور لبنان بود که به قطعنامه تشدید تحریم های ایران رای ممتنع داد.

ترکیه و برزیل، یعنی دو عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل، طی روزهای اخیر خاطرنشان کرده بودند که دور تازه تحریم ها علیه ایران سازنده نخواهد بود. این دو کشور خواستار حمایت از توافق سه جانبه برای تبادل سوخت هسته ای ایران بودند.

گفتنی است برزیل و ترکیه به همراه ایران، ماه گذشته در تهران موافقتنامه ای امضا کرده بودند که طبق آن قرار بود اورانیوم ایران در خاک ترکیه به امانت بماند تا در ازای آن اورانیوم مورد درخواست ایران تحویل داده شود. از آنجا که ایران بلافاصله اعلام کرده بود به غنی سازی اورانیوم خود ادامه خواهد داد، توافقنامه تهران مورد بی توجهی غرب قرار گرفت.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا دقایقی پس از تصویب چهارمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، در گفت و گو با بی بی سی فارسی خاطرنشان کرده است که این قطعنامه "فشاری مشروع و صلح آمیز بر دولت ایران و سپاه پاسداران" خواهد بود.

مفاد چهارمین قعطنامۀ تحریم جمهوری اسلامی

خبرگزاری آسوشیتدپرس، امروز پیش نویس قطعنامه های تحریم ایران را اعلام کرده و خاطرنشان ساخته بود "جواد رحیقی، ریاست مرکز فن آوری های هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران، که یکی از مسئولیت های آن مرکز، نظارت بر تاسیسات غنی سازی اورانیوم در اصفهان است و حدود ۴۰ شرکت و موسسه دیگر، به ارتباط با برنامه های اتمی و موشکی ایران متهم شده و در فهرست تحریم ها قرار دارند."

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد "قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (وابسته به سپاه) و چهار موسسه زیرمجموعۀ آن بنام های مکین، رهاب، فاطر و مهندسین مشاور ایمن سازان نیز، در فهرست تحریم های شورای امنیت قرار داده شده اند.

مجتمع صنعتی امین، گروه صنایع تسلیحاتی، صنایع فراساخت، صنایع شهید خرازی و صنایع شهید ستاری نیز مشمول تحریم های احتمالی شده و خط کشتی رانی جنوب نیز یکی از سه نهاد زیرمجموعه خطوط کشتیرانی ایران است که در این قطعنامه در فهرست تحریم ها قرار دارد."

گفتنی است برخی از موسساتی که در لیست تحریم های احتمالی قرار گرفته اند در خارج از ایران می باشند؛ اما تحت کنترل جمهوری اسلامی محسوب می شوند و یا در راستای اهداف آن فعالیت می کنند، از جمله «فرست ایست اگزپورت بانک» که در مالزی است ولی زیر نظر بانک ملت ایران قرار دارد.

به گزارش سرویس بین المللی بی بی سی، طبق قطعنامه شماره ۱۹۲۹، ایران موظف خواهد شد که ساخت تمام مراکز غنی سازی اورانیوم یا تاسیسات اتمی آب سنگین (مراکز پلوتونیوم) را متوقف کند و از ساخت تاسیسات مشابه خودداری کند.

همچنین فعالیت های اتمی تجاری ایران در خارج از جمله هرگونه شرکت در طرح های استخراج اورانیوم در کشورهای دیگر یا شرکت در تولید مواد یا تکنولوژی های اتمی در خارج ممنوع خواهد شد.

دولت های دیگر موظف می شوند که از حضور دولت ایران و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در موارد فوق جلوگیری کنند و از انتقال مستقیم یا غیرمستقیم هشت نوع سلاح سنگین از جمله تانک، خودروهای زرهی، هواپیماهای جنگی، هلیکوپترهای تهاجمی، کشتی های نظامی و سیستم های موشکی به ایران جلوگیری نمایند.

فعالیت های ایران در خصوص تولید موشک های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته ای منع می شود.

لازم به ذکر است ایالات متحده آمریکا، اردیبهشت ماه امسال، ارگانهای فوق الذکر و همچنین سرتیپ رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (فعال در پروژه های کلان اقتصادی و نفت و گاز ایران) را تحریم کرده بود.

ایران: قطعنامه ها بی ارزش است

محمد خزاعی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه با خبرگزاری رسمی دولت ایران(ایرنا) تصویب احتمالی این قطعنامه را "اشتباهی بزرگ" دانست.

پیش از آن، منوچهر متکی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی که هفته گذشته برای دیداری دو روزه به بلژیک و پارلمان اروپا سفر کرده بود، بر ادامه غنی سازی اورانیوم تاکید کرده و در مورد تشدید تحریم علیه تهران هشدار داده بود.

آن طور که خبرگزاری ایسنا گزارش داد، وی امروز در یك نشست خبری در اجلاس وزیران خارجه عضو سازمان كنفرانس اسلامی گفت "یكی، دو كشور عضو شورای امنیت مدتی بود كه در آشپزخانه‌های‌شان دنبال پخت جدیدی بودند تا در شورای امنیت ارائه دهند؛ اما تنها چیزی را كه پخته بودند بعد از صرف غذا به میهمانان ارائه كردند. آن‌ها باید توجه داشته باشند كه در دوره بعد از قطعنامه‌ها به سر می‌بریم و این مساله را خیلی جدی نگیرید."

متکی بعد از صدور قطعنامه بلافصله هشدار داد "منتظر حركت بعدی ایران در برابر تصویب قطعنامه باشید."

همزمان علاء الدین بروجردی، رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، صدور قطعنامه شورای امنیت را "یك اقدام سیاسی، غیرمنطقی و غیرقابل قبول و تحت فشار آمریكا" دانست.

محمود احمدی نژاد روز گذشته هشدار داده بود که در صورت تصویب قطعنامه، هرگونه مذاکره در مورد مسائل اتمی ایران را متوقف خواهد کرد و امروز بنا به گزارش «ریانووستی»، در اعتراض به حمایت دولت روسیه از پیش نویس قطعنامه تشدید تحریم های بین المللی، اعلام کرد که در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای شرکت نمی کند.

وی که هم اکنون در تاجیکستان به سر می‌برد، ساعتی پس از صدور قطعنامه شورای امنیت، گفت: این قطعنامه‌ها پشیزی نمی‌ارزد ، به یکی از آنها پیغام دادم که این قطعنامه‌ها‌یی که شما صادر می‌کنید مثل دستمال مصرف شده‌ای است که باید در زباله‌دان انداخته شود.

نیویورک تایمز نیز امروز گزارش داده بود که یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد، به خبرنگاران گفته بود "پاسخ کشورهای گروه وین از طریق نماینده دائمی ایران در آژانس به دولت ایران ابلاغ شده است."

وی محتوای این پاسخ را فاش نکرد، اما بلافاصله علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن تأیید دریافت پاسخ مذکور، گفت که سه کشور آمریکا، روسیه و فرانسه نظر خود را در نامه های جداگانه ای اعلام کرده اند.

مقامات جمهوری اسلامی، کماکان فعالیت های هسته ای خود را صلح آمیز می دانند و هنوز مشخص نیست پروندۀ اتمی ایران به کجا ختم می شود...

ارس: از نكات قابل توجه، راي ممتنع لبنان به اين قطعنامه است! كه پيش از اين اعلام داشته بود كه بهمراه برزيل و تركيه راي منفي به اين قطعنامه خواهد داد. و ديگر اينكه دولت و حكومتيان به دليل در اختيار داشتن بيت المال اين قطعنامه ها برايشان كاغذ پاره ايست، ولي بيچاره ملتي كه تاوان اين قطعنامه ها را پس خواهد داد!

1 نظرات :: قطعنامه چهارم شورای امنیت علیه ایران تصویب شد

  1. سلام، بر مبنای گزارش بانک مرکزی ۸۷ درصد دستمزد کارمندان و کارگران خرج هزینه‌های خوراکی میشود. سال گذشته این ۴۷ درصد بود. خدا‌را شکر انتخاب آقای احمدی‌نژاد واقعا وضع ما را تغییر داده.آقا محمود دکتر ،بسیجیها و پاسدارها انتخابات را با گلوله برای شما خریدند آیا این برو بچهای شما میتونند تورّم و اقتصاد هرج مرج و گرسنگی را هم با یک گلوله از بین ببرند؟ آیا گلوله‌های اینها میتونه اجاره من رو هم بده،برای خانواده من لباس بخره، خرج تحصیل بچه‌های من بشه؟ لعنت بر من و تمام کارگر‌هایی دیگری که به تو رای دادیم.خدا خودش رحم کند

    فرزند يك كارگر ساده

    ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۱۲

آخرين اخبار ارس