بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

قیمت فروش گاز به پاکستان جزو اسرار است اما یکی از بهترین قیمت‌هاست!

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران:
قیمت فروش گاز به پاکستان جزو اسرار است اما یکی از بهترین قیمت‌هاست!
. ادامه راه سبز(ارس): در شرایطی که دولت کودتا تحت فشار تحریم های جدید قرار دارد و علی رغم یک قرداد خفت بار و قیمت های ارزان پاکستان اعلام کرده است که از ایران گاز نمی خرد. مسوولان دولتی همچنان از اعلام قیمت پیشنهادی ایران طفره می روند.

«قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان یکی از بهترین قراردادهایی است که تاکنون منعقد شده و ایران امتیازات ویژه‌ای در این قرارداد را زا آن خود کرده است.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ضمن اعلام مطلب فوق در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی افزود: هر چند قیمت فروش گاز به پاکستان محرمانه و جزو اسرار است و نمی‌توانم آن را اعلام کنم اما به جرات می‌گویم این قیمت یکی از بهترین قیمت‌های فروش گاز است.
جواد اوجی گفت: در این قرارداد ما از فرمول تعیین قیمتی که در قرارداد ترکیه استفاده کردیم بهره بردیم و اتفاقا در پاکستان مخالفان دولت این کشور معتقدند که آنها گاز را از ما گران خریده‌اند. این در حالی است که برخی منتقدان در داخل نیز معتقدند قیمت این گاز صادراتی پایین تعیین شده است.

او گفت: ما مذاکراتی با پاکستان درباره افزایش سقف گازی که قرار است سال ۱۳۹۳ به این کشور بفرستیم آغاز کرده‌ایم. آنها خواستار دریافت ۳۰میلیون متر مکعب گاز در روز هستند در حالی که این رقم در قرارداد حدود ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزارمتر مکعب بود.

معاون وزیر نفت گفت: بعضی‌ها از مقامات پاکستان می‌پرسند چطور تحریم‌های آمریکا بر آنها تاثیر نگذاشته و قرارداد بعد از این همه سال منعقد شده است. آنها معتقدند در این میان منافع کشورشان است که سبب می‌شود آنها تحریم‌ها را نادیده گرفته و از ایران گاز بخرند. در ضمن ما در این قرارداد بندی را پیش بینی کرده‌ایم که در کمتر قراردادی پیش‌بینی می‌شود. ما مجوز ترانزیت گاز از خاک پاکستان را دریافت کردیم و این اتفاق بسیار بزرگی است.

معاون وزیر نفت درباره امضای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان پس از گذشت ۱۷ سال، گفت:‌ بزودی عملیات اجرایی قطعه دوم خط لوله هفتم سراسری گاز از ایرانشهر به چابهار و مرکز کشور پاکستان آغاز می‌شود.

به گفته اوجی قطعه نخست خط لوله هفتم سراسری گاز به طول ۹۰۷کیلومتر آماده افتتاح است و تاکنون یک هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان برای ساخت این خط هزینه شده است.

وی ظرفیت خط لوله هفتم گاز سراسری را ۱۱۰ میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد: با افتتاح قطعه نخست خط لوله هفتم گاز سراسری گاز استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان، ایرانشهر (در استان سیستان و بلوچستان) تامین و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰روزانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب از گاز مورد نیاز مردم این استان‌های از این خط تامین و روزانه ۶۰ میلیون متر مکعب دیگر از گاز این خط لوله برای صادرات اختصاص یابد.

او با بیان این‌که تاکنون هیچ ایستگاه تقویت فشاری روی خط لوله هفتم سراسری ساخته نشده است، افزود: با جریان آزاد امکان انتقال روزانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب گاز از این خط لوله وجود دارد که می‌توانیم در آینده با افزایش نیاز گاز کشور، ایستگاه‌های تقویت فشار روی خط نصب کنیم.

به گفته اوجی با نصب هر ایستگاه تقویت فشار روی خط لوله هفتم سراسری امکان انتقال گاز تا ۱۵ میلیون متر مکعب بیشتر فراهم می‌شود.

او با بیان این که هم اکنون ۱۰ فاز پارس جنوبی فعال است، افزود: عملیات راه اندازی فازهای ۹ و ۱۰ میدان گازی پارس جنوبی در دست اجرا است و پیش‌بینی می‌شود فاز ۱۰ این میدان تا پایان شهریور امسال به بهره برداری برسد.

به گفته وی با راه اندازی ۲۹ فاز پارس جنوبی مجموع تولید گاز از این میدان به روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید و درآمد حاصل از آن بیشتر از صادرات نفت است.

افزایش واردات روزانه ۶ میلیارد متر مکعبی گاز از ترکمنستان

معاون وزیر نفت درباره آخرین وضعیت واردات گاز ار ترکمنستان به ایران گفت: بر اساس قرارداد اولیه روزانه هشت میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان وارد ایران شد که بر اساس قرارداد الحاقیه شرکت ملی گاز ایران با شرکت ترکمن گاز مقرر شد این میزان به روزانه ۱۴میلیارد متر مکعب افزایش یابد.

اوجی گفت:‌ مذاکرات جدید برای افزایش واردات گاز از ترکمنستان به ایران به روزانه ۲۰میلیارد متر مکعب هم اکنون در دست انجام است.

درآمد ۱٫۶ میلیارد دلاری شرکت ملی گاز ایران در سال ۸۸

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از درآمد ۱٫۶ میلیارد دلاری این شرکت از محل صادرات گاز با کسر هزینه واردات در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته درآمد حاصل از صادرات گاز ایران به کشورهای ترکیه، نخجوان، آذربایجان و ارمنستان، واردات گاز از کشور ترکمنستان به ایران و جرایم قراردادها در مجموع به ۱٫۶ میلیارد دلار رسید.

معاون وزیر نفت در باره برخی اظهارنظرهای مخالفان دولت پاکستان درباره بالا بودن قیمت صادرات گاز ایران به این کشور گفت: یک فرمول برای صادرات گاز وجود دارد که بر اساس همان فرمول این قرارداد تنظیم شده است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد:‌ با پیشرفت فازهای پارس جنوبی تا چهار سال آینده حجم زیادی به ظرفیت تولید و فرآورش گاز کشور افزوده و پیش بینی می‌شود با افزایش تولید این سوخت بتوانیم بخش عمده‌ای از گاز مورد نیاز کشورهای آسیای میانه و اروپا را تامین کنیم، بنابراین ضروری است برنامه‌ریزی صحیحی برای صادرات گاز داشته باشیم.

اوجی از آغاز مذاکرات برای صادرات گاز ایران به کشورهای خلیج فارس، عمان، کویت، شارجه خبر داد و افزود: در صورتی که این مذاکرات محقق شود سهم ایران در تجارت گاز از ۱٫۲درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۱۰درصد افزایش خواهد یافت.

توافق شرکت ملی گاز با لوله سازها

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در باره آخرین وضعیت پرداخت بدهی‌های شرکت‌های لوله سازی گفت: مقرر شده است شرکت ملی گاز بدهی شرکت‌های لوله‌سازی را در مدت زمان سه سال با سود ۱۴٫۵ درصد پرداخت و در مقابل شرکت ملی گاز لوله‌های مورد نیاز خود را به نرخ مناقصه‌های داخلی از شرکت‌های لوله‌سازی خریداری کند.

اوجی از رشد ۱۸درصدی تزریق گاز شیرین به چاه‌های نفتی در سال گذشته خبر داد و افزود: سال ۸۷ حدود ۳٫۹ میلیارد متر مکعب گاز شیرین به چاه‌های نفتی تزریق شد و این رقم سال گذشته به ۴٫۶ میلیارد متر مکعب رسید.

افزایش تزریق به میدان گازی آغاجاری

معاون وزیر نفت با بیان این‌که سال گذشته روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی به وسیله خط لوله پنجم سراسری به چاه‌های نفتی تزریق شد، افزود: از ۱۸ دی ماه سال گذشته تا کنون ۳٫۲ میلیارد متر مکعب گاز از فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی از طریق این خط لوله به میدان نفتی آغاجاری تزریق شد.

اوجی ظرفیت خط لوله پنجم سراسری گاز را ۱۱۰ میلیون متر مکعب اعلام و تصریح کرد: با تکمیل چاه‌های فازهای ۹-۱۰ پارس جنوبی پیش‌بینی می‌شود روزانه ۸۰ تا ۹۰ میلیون متر مکعب گاز از طریق لوله پنجم سراسری به میدان نفتی آغاجاری تزریق شود.
وی درباره اقتصادی بودن صادرات گاز در مقابل تزریق به میدان‌های نفتی گفت: از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است که گاز ترش میدان‌های نفتی تزریق و گاز شیرین برای صادرات اختصاص یابد.

اوجی با تاکید براین که ضروری است در کنار فرهنگ‌سازی قیمت گاز نیز مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد:‌ سال گذشته با فرهنگ‌سازی تنها بین سه تا پنج درصد شاهد کاهش مصرف گاز در کشور بودیم.

معاون وزیر نفت از ضرورت ذخیره‌سازی ۱۱۰ تا ۱۲۰میلیون متر مکعب در روز خبر داد و گفت:‌ با توجه به این‌که تا سه سال آینده گاز جدیدی به ظرفیت تولیدی کنونی افزوده نخواهد شد، ضروری است با مدیریت گاز مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

او گفت: همه امید ما این است که یارانه‌ها هدفمند شود و با افزایش قیمت‌ها و منطقی کردن مصرف کاهش یابد.

0 نظرات :: قیمت فروش گاز به پاکستان جزو اسرار است اما یکی از بهترین قیمت‌هاست!

آخرين اخبار ارس