بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

«صداقت» رهبران و «عقلانیت» معترضان

«صداقت» رهبران و «عقلانیت» معترضان
. ادامه راه سبز(ارس): طی سال گذشته معترضان به امپراطوری دروغ و تقلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با تاسی به روش تظاهرات مسالمت آمیز، خواسته های خود را کف خیابان ها بیان کردند و اگر قرار به نمایش حضور عظیم مردمی و خودجوش بود، که 25 خرداد 88 برای همیشه در تاریخ ایران باقی مانده است.
«عقلانیت» یکی از شعارهای محوری جنبش سبز از آغاز تا کنون بوده است. این جنبش با سرمایه عظیم صداقت طلبی و آزادی خواهی ملتی آگاه و هوشیار و مجرب در تجریه های تاریخی به ویژه در ۵ دهه اخیر و پس از کودتای ۲۸ مرداد، توانسته در یک وفاق ملی کلیه نیروهای علاقمند به آینده ایران عزیز را گرد هم آورد. اما تداوم این وضعیت همچنان بر محور «صداقت» و «عقلانیت» ممکن خواهد بود.

طی سال گذشته معترضان به امپراطوری دروغ و تقلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با تاسی به روش تظاهرات مسالمت آمیز، خواسته های خود را کف خیابان ها بیان کردند و اگر قرار به نمایش حضور عظیم مردمی و خودجوش بود، که ۲۵ خرداد ۸۸ برای همیشه در تاریخ ایران باقی مانده است.

اما سرکوبگران که با تکیه بر پول سرشار نفت، بهره مندی از ناآگاهی و ساده لوحی نیروهای بسیجی و نهاد خشونت طلب خویش توانسته اند طی حضور دهها باره مردم روش های مختلف مقابله خونبار با معترضین را تمرین کنند.


این البته نشان شکست جنبش سبز نیست. چرا که نقطه قوت جنبش ما مسالمت جویی و پرهیز از خشونت بوده و اتفاقا پیروزی ما در عدم خشونت است و این همان چیزی است که سرکوبگران به دنبال آنند ولی جنبش سبز در این ورطه نیافتاده و اصالت و هویت خویش را حفظ کرده است. این حفظ هویت مسالمت جویانه، خود یکی از بزرگترین پیروزی ها طی یک سال گذشته بوده و نشان آن تبلیغات کذب رسانه دولتی و سایت ها و مطبوعات طرفدار دولت است که تلاش می کنند چهره جنبش سبز را خشن و در میان تخریب و آتش نشان دهند.بنابراین در این شرایط اصرار به تظاهرات خیابانی و عدم تغییر در نوع اعتراضات بی تردید به نفع جنبش سبز نخواهد بود.


دیروز طی بیانیه ای از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، موضوع تظاهرات در ۲۲ خرداد با اتکا به منطق حفظ جان و مال مردم منتفی شد. در این بیانیه آمده است: « اکنون در حالی که ۴۸ ساعت به زمان پیش بینی شده برای راهپیمایی باقی نمانده است با عنایت به گزارش نمایندگان احزاب اصلاح طلب و نیز جهت حفظ جان و مال مردم اعلام می داریم راهپیمایی پیش بینی شده برگزار نخواهد شد. بدیهی است با سابقه سیاه یک سال گذشته در سرکوب معترضانی که تنها جرمشان طلب نمودن رأی خود به شیوه ی مسالمت آمیز بود و همچنین اخبار رسیده از سازماندهی مجدد افراطیون و سرکوبگران در جهت یورش به مردم بی دفاع و مظلوم، از مردم و معترضان می خواهیم خواسته و مطالبات به حق خود را از مجاری کم هزینه تر و موثرتری دنبال کنند».

این بیانیه نشانه بارز دیگری از «صداقت رهبران جنبش سبز» است. حالا نوبت معترضین و مردم است که که جنبه «عقلانی» جنبش را یک بار دیگر ثابت کرده و با حفظ وحدت و احترام به صداقت رهبران، راههای جدید، مبتکرانه و کم هزینه را برای پیشبرد این جنبش اجتماعی عظیم به کار گیرند.

تکیه میرحسین موسوی بر آگاهی و به کار بردن اصطلاح «چشم اسفندیار حکومت» در مورد افزایش دانسته های مردم نسبت به رفتارهای حکومت و آرمان های جنبش سبز، امر بسیار مهمی دراین مقطع است. نگاهی به تبلیغات دروغ صدا و سیما و رسانه های وابسته به دولت نشان می دهد که آنها بیش از هر چیز از پی بردن مردم به حقیقت می ترسند.


افشای جنایات سرکوبگران، افشای ناکارآمدی دستگاههای دولتی و هزینه های عظیمی که مردم ازاین بابت همه روزه می پردازند، شکست ترفندهای بین المللی دولت در باج دهی به دولت های خارجی و نهایتا پشت کردن باجگیران در مراحل حساسی مانند تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت نشان می دهد که دولتیان به تمام معنا به یک مساله داخلی یا یک بحران نیاز تمام عیار دارند تا بر ضعف ها خود سرپوش گذاشته و اذهان افکار عمومی را به سمت دیگری هدایت کنند . بی شک تا آگاهی توده ها، پیروزی جنبش سبز متصور نیست. این در حالیست که آنها تمامی ابزار اطلاع رسانی را در اختیار داشته و سبزها از کمترین امکانات محرومند.

بنابراین به راحتی می توان به جای حضور پرهزینه در خیابان ها که به واسطه سرکوب خشونت بار یک سال گذشته و عدم تحمل دولت خطرناک هم شده است با تهیه مطالب آگاهی بخش اعم از سخنان رهبران جنبش، عملکرد دولتیان در سطح ملی و بین المللی و افشای دروغ های آنان، به اطلاع رسانی وسیع دست بزنیم. فراموش نکنیم ما پیروزیم چون خیابان تنها جولانگاه ما نیست .

نیلوفر مردانی

2 نظرات :: «صداقت» رهبران و «عقلانیت» معترضان

  1. از ساعت 4 تا 6 بعدازظهر شنبه پياده روي خانوادگي از سمت انقلاب به طرف ميدان آزادي كه جرم نيست!!!

    ما مي آيم

  2. فراخوان جنبش سبز:امشب ساعت 10 شب با الليه اكبر سبزمان بر پشت بام‏های سراسر ایران

آخرين اخبار ارس