بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

مجمع روحانیون: اگر ریشه این لکه ننگ خشکانده نشود باید منتظر ضربه های سهمگین تر به انقلاب باشیم

بیانیه مجمع روحانیون مبارز درباره وقایع رخ داده در سالگرد حضرت امام:
اگر ریشه این لکه ننگ خشکانده نشود باید منتظر ضربه های سهمگین تر به انقلاب باشیم

. ادامه راه سبز(ارس): شب گذشته و در پی تشکیل جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی، این تشکل سیاسی- مذهبی اصلاح‌طلب بیانیه‌ای در محکومیت هتک حرمت امام خمینی(س) و یادگار ایشان صادر کرد.

در اين بيانيه آمده است؛ «آنچه آن روز به جهان مخابره شد چهره نظام ما را مشوه نشان داد و بیشترین و بهترین دستاویز را به کسانی که با امام و راه او و با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سر سازگاری ندارند داد تا سم پاشی کنند. چگونه است کسانی تنها به خاطر یک مصاحبه یا نامه ای به بازداشتگاه ها گسیل می شوند و کیفرهای سنگین برای آنان مقرر می شود ولی امروز در برابر این جنایت آشکار عکس العمل سریع از سوی دستگاه های مسؤول نمی بینیم. انتظار داریم که قوه قضاییه با احساس مسؤولیت به ریشه یابی این فاجعه و برخورد ریشه ای با آن بپردازد.»

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

اینجانب در پیش گروههایی و اشخاصی گناهانی نابخشودنی دارم و احتمال قوی می دهم که پس از من برای انتقامجویی از من به بعض نزدیکان و دوستانم تهمتها که من آنها را ناروا می دانم بزنند و به آتشی که باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیاناً به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگیرند… «بخشی از نامه حضرت امام درباره یادگار امام – صحیفه امام ج ۱۷ ص ۹۰»

آنچه در سالروز رحلت حضرت امام(س) و در حرم آن عزیز و هنگامی که جماعت انبوه مؤمنان برای تجدید عهد با امام و نیز ادای احترام به او و با حضور مسؤولان عالیرتبه نظام و انبوه خبرنگاران داخلی و خارجی و میهمانان مراسم رخ داد لکه ننگی است که اگر مسؤولان نظام درصدد برخورد قاطع و خشکاندن ریشه آن برنیایند باید در آینده منتظر ضربه هایی سهمگین تر به نظام و انقلاب و ایران باشیم.

هر چند که برخورد خشن، اهانت آمیز، خلاف ادب اسلامی، قانون و شرع نسبت به مراسم و شخصیت های حقیقی و حقوقی به خصوص آنان که نسبتی استوار با امام و راه او دارند، تازگی ندارد و مجهز بودن آنان به تجهیزاتی که فقط می تواند در اختیار نیروها و نهادهای رسمی باشد و برخورداری آنان از امنیت کامل از سوی دستگاهای قضایی، امنیتی و انتظامی حکایت از سازماندهی شدن این جریان دارد ولی واقعه روز جمعه از این جهت زشت تر از همیشه است که در سالروز رحلت آن بزرگوار و با اهانت به یادگار ارجمندش صورت می گیرد که در حقیقت اهانت مستقیم به شخص امام است.

شخصیت حقیقی حضرت حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی به لحاظ علمی، اخلاقی، سیاسی و فکری دارای چنان اعتبار و اهمیت است که می بایست بعنوان سرمایه ارزنده امروز و فردای حوزه های علمی و انقلاب و ایران مورد احترام و تجلیل باشد ولی آن روز آنجا بعنوان نواده مورد علاقه امام و میراث دار خط و راه او و صاحب اصلی عزا حضور داشت و بلوا کنندگان هتاک، اهانت های آشکاری که علی رؤس الاشهاد و نسبت به شخصیت ها و همه چیز و همه کس کردند با عمل ناشایست خود مستقیماً امام را مورد اهانت قرار دادند. امری که به هیچ وجه قابل هضم و پذیرش برای طرفداران امام و هیچ فرد منصفی که به سرنوشت انقلاب و کشور می اندیشد نیست.

آنچه آن روز به جهان مخابره شد چهره نظام ما را مشوه نشان داد و بیشترین و بهترین دستاویز را به کسانی که با امام و راه او و با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سر سازگاری ندارند داد تا سم پاشی کنند.

چگونه است کسانی تنها به خاطر یک مصاحبه یا نامه ای به بازداشتگاه ها گسیل می شوند و کیفرهای سنگین برای آنان مقرر می شود ولی امروز در برابر این جنایت آشکار عکس العمل سریع از سوی دستگاه های مسؤول نمی بینیم. انتظار داریم که قوه قضاییه با احساس مسؤولیت به ریشه یابی این فاجعه و برخورد ریشه ای با آن بپردازد.

مجمع روحانیون مبارز ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیة الله اعظم و مردم شریف ایران و بیت بزرگوار حضرت امام از حضور چشم گیر مردم در مراسم سپاسگزاری می کند و همچنین از واکنش سوگمندانه و مسؤولانه شخصیت های بزرگ علمی، سیاسی، حوزوی و دانشگاهی و احزاب و گروه ها و اقشار مختلف مردم در برابر این اهانت نابخشودنی تشکر نموده و همچون میلیون ها عاشق دلسوخته امام و متأثر از این فاجعه دردناک از مراجع بزرگوار تقلید، علما و مدرسان بزرگوار و حوزه های علمیه در سراسر کشور انتظار دارد در برابر این اهانت بی سابقه به ساحت مقدس حضرت امام و بیت رفیع آن حضرت و در حقیقت اهانت به انقلاب اسلامی واکنش شایسته نشان دهند.

انما اشکوا بثی و حزنی الی الله
و علیه توکلت و الیه انیب

مجمع روحانیون مبارز
۱۶ خرداد ۱۳۸۹

0 نظرات :: مجمع روحانیون: اگر ریشه این لکه ننگ خشکانده نشود باید منتظر ضربه های سهمگین تر به انقلاب باشیم

آخرين اخبار ارس