بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

اوضاع به هم ریخته دلار در آستانه اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها

اوضاع به هم ریخته دلار در آستانه اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها:
بازی دلار در بازار تهران

. ادامه راه سبز(ارس): «اوضاع به هم ریخته» این تنها توصیف صرافی ها از بازار دلار در دو روز گذشته است. بهای دلار در چهارراه استانبول لحظاتی هیجانی را تجربه می کند. صرافی ها وقتی از قیمت دلار صحبت می کنند بر لحظه ای بودن قیمت ها تاکید بسیاری دارند. بسیاری از صرافی ها قیمت دلار را از پشت شیشه صرافی خود کنده اند و جای خالی این ارز پر حاشیه بر روی ویترین صرافی ها خودنمایی می کند.

گفته می شود معاملات دلار در بازار ارزفروشان متوقف شده و این در حالیست که بازار ارز روز دوشنبه شاید خبرسازترین بازار ارز سال بود. در این روز بهای دلار که توانسته بود ۱۱۰۰ تومان را پشت سر بگذارد در برخی از صرافی ها به پشتوانه نظارت ناکافی بر وضعیت بازار قیمت های کاذب را تجربه کرد و حتی گزارش خبرآنلاین از بازار غیررسمی ارز تهران در ساعات پایانی معاملات روز دو شنبه از فروش هر دلار با قیمت ۱۲۱۰ تومان حکایت داشت.

این در حالیست که ارزفروشان بهای خرید هر دلار در ساعات میانی معاملات روز جاری ۱۱۱۰ تومان اعلام کرده و قیمت فروش هر دلار را ۱۱۳۰ تومان اعلام می کنند.

در این میان با وجود اینکه نرخ رسمی هر دلار ۱۱۰۰ تومان است اما ایسنا از قیمت های ۱۳۰۰ تومانی دلار در بازار غیررسمی خبر داده و می نویسد: « با توجه به این‌که معاملات راکد شده است، برخی صرافان با استفاده از خلا موجود در زمینه‌ نظارت بانک مرکزی، قیمت ارز را با رقم‌هایی بالاتر و تا ۱۳۰۰ تومان به فروش می‌رسانند که این رقم قیمت واقعی دلار نیست و قیمت کاذب است. »

صرافان قیمت های ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰ تومانی دلار در بازار غیررسمی را گرفتن ماهی از آب گل آلود می دانند و می گویند هنوز قیمت دلار به این رقم ها نرسیده اما با توجه به اینکه این ارز در بازار کم شده و معاملات نیز به دلیل بازار هیجانی که معلوم نیست به کدام سمت می رود، متوقف است، احتمال رسیدن قیمت به این ارقام وجود دارد، مگر اینکه بانک مرکزی وارد عمل شده و جلوی رشد دیوانه وار قیمت دلار در بازار ارز را بگیرد.

به این ترتیب به نظر می رسد دلار بازی قیمت را در بازار ارز تهران شروع کرده است و صرافان نظاره گر بازی دلار هستند و منتظر کارگردانی بانک مرکزی نشسته اند تا این توصیف از بازار که اوضاع به هم ریخته است کمی تلطیف شده و آرامش را به خود ببیند.

3 نظرات :: اوضاع به هم ریخته دلار در آستانه اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها

  1. سر كوچه فلاني دلار ارزون نمي فروشند؟!

    وقتی ... تو سازمان ملل بازی در میاره به تلافیش دلار تو بازار خوش رقصی میکنه. بی خیال میریم سر کوچشون میخریم حتما ارزونه!

  2. دلار امریکا امروز هم ۱۰۰ تومان گران شد

    نرخ دلار و ارز در صرافی‌های تهران لحظه به لحظه در حال افزایش است، به طوری‌که هر دلار آمریکا امروز ۱۰۰تومان بیشتر از دیروز فروخته شد.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، بازار ایران که این روزها به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی کشور و رکود حاکم بر بخش صنعت روزگار نه چندان خوشایندی را سپری می‌کند با افزایش غیرمنتظره نرخ دلار و ارز بار دیگر بیماری خود را به مسوولان اقتصادی کشور گوشزد کرد. بالارفتن ناگهانی نرخ ارز که از روز یکشنبه هفته جاری بازار نقل و انتقالات بانکی کشور را دچار آشفتگی کرده بود، همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد که تا مرز انفجار نیز پیش خواهد رفت.

    براساس این گزارش تا ساعت ۱۲ ظهر امروز هر دلار امریکا با ۱۰۰ تومان افزایش،۱۲۴۰ تومان فروخته شد. دیروز صرافی‌ها هر دلار آمریکا را بین ۱۱۱۰ تا ۱۱۱۵ تومان خریداری و بین ۱۱۳۰ تا ۱۱۴۰ تومان می‌فروختند، این در حالی است که در امروز هر دلار آمریکا ۱۱۴۰ تومان خریداری و ۱۲۴۰ تومان به فروش می‌رود.

    هر پوند انگلیس نیز با۲۳۰ تومان افزایش به مبلغ ۲۰۰۰تومان فروخته شد. روز سه شنبه هر پوند انگلیس رقمی بین ۱۷۱۵ تا ۱۷۳۰ تومان خریداری و بین ۱۷۳۵ تا ۱۷۷۰ تومان نیز در تابلوی صرافی فروخته شده بود، اما امروز هر پوند ۱۸۰۰تومان خریداری و ۲۰۰۰ تومان به فروش رفت.

    هر یورو نیز ۱۴۰ تومان افزایش قیمت داشت؛ چرا که این ارز در روز گذشته بین ۱۴۴۵ تا ۱۴۵۰ تومان خریداری و ۱۴۷۰ تا ۱۴۸۰ تومان نیز فروخته شده بود، اما روز چهارشنبه قیمت یورور در صرافی‌های فردوسی ۱۵۲۰ برای خرید و ۱۶۲۰ برای فروش اعلام شده است.

    به گزارش ایلنا، ارزهای دیگر نیز از این افزایش قیمت مصون نمانده است به صورتی که هر دلار استرالیا ۱۰۲۰ تومان خریداری و ۱۱۰۰ تومان به فروش رفت. یکصدین ژاپن نیز با افزایش قیمت غیرمنتظره ۱۱۱۷ تومان خریداری و ۱۱۳۰ تومان به فروش رفته است.

    کارشناسان بازار این افزایش قیمت ناگهانی نرخ ارز را ناشی از عملکرد بانک مرکزی در عدم تزریق ارز مورد نیاز به بازار عنوان می‌کنند؛ هر چند که دلایل دیگر چون تحریم‌های اقتصادی کشور و بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران در ورود به سایر بازارهای موازی را نیز در این روند بی‌تاثیر نمی‌دانند.

    برخی نیز این‌طور عنوان می‌کنند که این افزایش قیمت لحظه به لحظه صورت می‌گیرد و به همین دلیل بیشتر صرافی‌های کشور در حالت تعطیل و نیمه تعطیل به سر می‌برند؛ چرا که مشتری برای افزایش قیمت کاذب نرخ ارز وجود ندارد

  3. جالبه كه هنوز طرح هدفمند كردن اجرا نشده فقط 25% قيمت دلار و طلا بالا رفته!. خدا بقيه اش را بخير كند!

آخرين اخبار ارس