بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

گرانی و رکود بی‌سابقه در بازار کامپیوتر و موبایل

گرانی و رکود بی‌سابقه در بازار کامپیوتر و موبایل

. ادامه راه سبز(ارس): فعالا‌ن بازار‌ تلفن‌ همراه ‌از افزایش قیمت 25 تا 50 درصدی این کالا‌ی پر متقاضی ‌و 12 درصدی لپ‌تاپ خبر می‌دهند، خبری که از سوی اتحادیه صوت و تصویر و تلفن‌همراه و حتی سازمان حمایت از مصرف کننده تایید می‌شود تا موج دوم گرانی در سال‌جاری باز هم مصرف‌کنندگان را شوکه کند.

آخرین گزارش‌ها از بازار کامپیوتر، تلفن همراه، خودرو و محصولات صوتی و تصویری نشان می‌دهد که تحریم‌های خارجی و نیز بحران گرانی ارز و طلا، اثر خود را بر بازارهای پیرامونی هم گذاشته و به خصوص در دو بازار موبایل و کامپیوتر شاهد افزایش قیمت‌ها و رکودی بی‌سابقه هستیم.

بنا به گزارش رسانه‌ها، بازار خودرو هم تحت تاثیر افزایش قیمت طلا و ارز، در رکودی کم‌سابقه فرو رفته است. روزنامه دنیای اقتصاد در این باره می‌نویسد: در روزهایی که گران شدن طلا و افزایش نرخ ارز بازار کسب و کار عده‌‌ای را در تهران تعطیل و یا نیمه تعطیل کرده است، بازار خودرو نیز از این «تعطیلی طلایی» بی‌نصیب نمانده و بیش از پیش به رکود آن افزوده شده است. آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت عنوان می‌کنند، ظاهرا جو روانی حاصل از شرایط موجود در بازار ارز و سکه تهران هرچند اندک، اما به هر حال بر بازار خودرو نیز تاثیر گذاشته است.

افزایش ۲۵ تا ۵۰ درصدی قیمت تلفن همراه

روزنامه جهان صنعت روز پنجشنبه گزارش داد: فعالا‌ن بازار‌ تلفن‌همراه ‌از افزایش قیمت ۲۵ تا ۵۰ درصدی این کالا‌ی پر متقاضی ‌و ۱۲ درصدی لپ‌تاپ خبر می‌دهند، خبری که از سوی اتحادیه صوت و تصویر و تلفن‌همراه و حتی سازمان حمایت از مصرف کننده تایید می‌شود تا موج دوم گرانی در سال‌جاری باز هم مصرف‌کنندگان را شوکه کند.

بر اساس این گزارش، درست زمانی که اعتصاب زرگرها در صدر اخبار اقتصادی قرار گرفت و طلا‌، دلا‌ر و درهم گران شد ورق بازار تلفن‌همراه و لپ‌تاپ نیز با تاثیر از این وقایع برگشت به طوری که فعالا‌ن بازار تلفن‌همراه و لپ‌تاپ از نایاب شدن برخی گوشی‌ها و حتی لپ‌تاپ خبر می‌دهند. هرچند شنیدن این خبر در نگاه اول تعجب بر‌انگیز و حتی خنده‌دار است ولی واقعیت تلخی است که اشک بسیاری از مصرف‌کنند‌گان را در می‌آورد.

به گفته فعالا‌ن بازار تلفن‌همراه، بسیاری از گوشی‌ها با برندهای مختلف در بازار نایاب شده است و وارد‌کنند‌گان رسمی و غیر‌رسمی نیز با سوء‌استفاده از این وضعیت اقتصادی با احتکار کردن گوشی‌ها علا‌وه بر بالا‌ بردن افزایش تقاضا در بازار‌، قیمت‌ها را نیز به صورت کاذب بالا‌ برده‌اند تا از این آب گل آلود به جای ماهی‌، کره بگیرند.

در این خصوص فرهاد تقی‌زاده از واردکنند‌گان رسمی تلفن‌همرا‌ه به خبر‌نگار جهان صنعت گفت‌: هم‌اکنون نه تنها قیمت گوشی در بازار افزایش پیدا کرده بلکه برخی از گوشی‌ها نایاب شده است.وی تصریح کرد‌: بسیاری از وارد‌کنند‌گان منتظرند قیمت دلا‌ر و درهم به بالا‌ترین حد ممکن برسد و بعد اقدام به عرضه گوشی کنند و همین مساله منجر به نایاب شدن برخی گوشی‌ها شده است.

تقی‌زاده در ادامه به افزایش تقاضا برای برخی برند‌ها اشاره کرد و گفت‌: این افزایش تقاضا در بازار باعث شده است تا برخی سوء‌استفادکنند‌گان نرخ‌ها را به صورت کاذب افزایش دهند. وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد موج گرانی در بازار تلفن‌همراه با ثابت شدن قیمت دلا‌ر و درهم تا حدودی کاهش پیدا کند‌، افزود‌: بسیاری از وارد‌کنند‌گان رسمی تلفن‌همراه با آرام شدن بازار اقدام به عرضه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:هم اکنون قیمت گوشی تلفن همراه ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است .وضعیت در بازار لپ‌تاپ نیز نه تنها کم از بازار تلفن‌همراه ندارد بلکه بسیار آشفته‌تر هم‌ است ‌چرا‌که برخی لپ‌تاپ‌ها در کل کشور که متقاضی نیز دارد به گفته نمایندگی‌های رسمی اصلا‌ وجود ندارد‌!

در این خصوص نمایندگی رسمی یکی از برند‌های معروف لپ‌تاپ به خبرنگار جهان صنعت گفت‌: از مهم‌ترین دلا‌یل نایاب شدن برخی لپ‌تاپ‌ها می‌توان به افزایش قیمت دلا‌ر و درهم در بازارهای جهان‌تحریم علیه ایران اشاره کرد. وی افزود: از سویی دیگر بسیاری از واردکنندگان لپ‌تاپ در انتظار ثابت شدن قیمت دلا‌ر در بازار‌های جهانی هستند، تا در صورت گران‌تر شدن قیمت دلا‌ر لپ‌تاپ‌ها را با قیمت بالا‌تر عرضه کنند.

وی معتقد است: این افزایش قیمت کاذب در بازار لپ‌تاپ و حتی تلفن‌همراه را صرافان و سرمایه‌داران در بازار رقم زده‌اند و در این بین تنها این مصرف‌کنند‌گان هستند که متضرر می‌شوند‌‌چرا‌که تاجر و وارد‌کنند‌ه از این وقایع تنها و تنها سود می‌کنند.

اما در حالی که بازار تلفن‌همراه و لپ‌تاپ روزهای پرتنش و البته سود‌آوری را تجربه می‌کند و مصرف‌کننده متضرر می‌شود‌، مسوولا‌ن با آرامش خاطر هرچه تمام‌تر تنها نظاره‌گر این بازار آشفته هستند و بر آشفتگی آن نیز با برخی تصمیم‌های عجولا‌نه می‌افزایند.

پیامد تحریم‌ها؛ رکود در بازار کامپیوتر

روزنامه دنیای اقتصاد نیز از رکود در بازار کامپیوتر گزارش داد و نوشت: بر اساس اعلام فعالان بازار، عکس‌العمل بازار نسبت به چنین موضوعی بسیار سریع بوده و طی روزهای اخیر بازار با رشد ۶ تا ۱۰ درصدی قیمت محصولات مواجه شده است. از طرفی بسیاری از شرکت‌های بزرگ که در زمینه عرضه و توزیع کالاهای این حوزه فعالیت می‌کردند از میزان عرضه کالا به بازار خودداری کرده و حجم معاملات در بازار نسبت به روزهای قبل در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

بر اساس اعلام بهنامی یکی از فعالان بازار، از روز شنبه گذشته شرکت‌های بزرگ و فعالان بازار، بازار را نیمه تعطیل اعلام کرده و از عرضه کالا به بازار خودداری کردند.

به گفته وی، طی روزهای اخیر قیمت دلار درحواله‌ها از یک هزار و ۵۰ تومان به یک هزار و ۱۵۰ و حتی یک هزار و ۱۷۰ هزار تومان رسیده است، ولی با این وجود صرافی‌ها حاضر به پذیرش این حواله‌ها با این قیمت‌ها نیستند. نتیجه این امر بروز شوک به بازار بوده است.

بهنامی پیش‌بینی کرد: در صورت ادامه این روند بازار با کاهش موجودی و رشد شدیدتر قیمت‌ها مواجه خواهد شد. وحید زرگران، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با تایید این خبر گفت: طی روز گذشته در نتیجه این اقدام صرافی‌ها، بازار با رشد ۶ درصدی قیمت‌ها در زمینه کالاهای کامپیوتری مواجه شد، ولی با ادامه این روند، شاهد رشد بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود. به گفته وی نیز طی روزهای گذشته میزان معامله در بازار در حد قابل‌توجهی کاهش یافته است. یکی دیگر از فعالان نیز به کاهش عرضه کالا توسط شرکت‌های مطرحی چون، آواژنگ، سازگار ارقام و… اشاره داشت.

به گفته وی، بسیاری از عرضه‌کنندگان کالا تنها به عرضه موجودی‌های سابق خود با قیمت بالاتر از عرف بازار می‌پردازند و با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد روند ورود کالاهای جدید به بازار در حد قابل‌توجهی کاهش یابد.

‌نریمان خالصی، مدیر ارشد قطعه شرکت سازگار در این زمینه گفت: بازار از روز شنبه با یک شوک شدید روبه‌رو شده است و دلار نیز در بازار به شدت کمیاب شده است. به همین دلیل میزان عرضه در بازار به شدت کاهش یافته و اکثر شرکت‌ها قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. سازگار ارقام نیز قیمت کالاهای خود را حدود ده درصد افزایش داده است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، بسیاری از فعالان بازار از عرضه کالا به بازار خودداری می‌کنند و منتظر هستند تا ببینند وضعیت بازار چگونه می‌شود، ولی پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده بازار با رشد بیشتر قیمت‌ها مواجه شود. در عین حال برخی معتقدند: این مشکل موقتی است و به زودی حل می‌شود.

ملکی، مدیر روابط عمومی شرکت امرتات نیز با تایید این خبر گفت: با توجه به تغییرات مدیریتی که ما در شرکت خود داشتیم، میزان عرضه کالای ما طی مدت اخیر کاهش یافته است. ولی ما تغییری در روند قیمت‌هایمان نداشتیم.

وی افزود: طی روزهای اخیر با توجه به اتفاقات اخیر، بسیاری از فعالان بازار کج دار و مریز این روزها را طی می‌کنند و منتظر اتفاقات جدید در بازار هستند. وی پیش‌بینی کرد، طی روزهای آینده بازار با رشد بیشتر قیمت‌ها مواجه خواهد بود.

0 نظرات :: گرانی و رکود بی‌سابقه در بازار کامپیوتر و موبایل

آخرين اخبار ارس