بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

محمد نوری‌زاد: به من حق دهید «قرآن دوستی» شما بزرگان را باور نکنم!

چند خطی از محمد نوری‌زاد، آزاده‌ي دربند، در واکنش به قرآن سوزی:
به من حق دهید «قرآن دوستی» شما بزرگان را باور نکنم!
. ادامه راه سبز(ارس): محمد نوری زاد مستند ساز و جهادگر که ماههاست به دلیل چند نامه مشفقانه برای اصلاح نظام در زندان به سر می برد در نوشتاری کوتاه درباره اتفاق تلخ قرآن سوزی در آمریکا و واکنش بزرگان پرداخت. محمد نوری زاد اکنون در محلی نامعلوم در زندان اوین و در وضعیت قرنطینه نگه داری می شود.

اين آزاده در بند در اين يادداشت كوتاه آورده است: «اگر در امریکا قرار است ورق‌های قرآن را بسوزد، در سرزمین ما فرزندان مردم را که آیه‌های محکم و تردیدناپذیر خدای متعال بودند، به خون کشیدند و سوزاندند، جلوی چشم همه و جلوی چشم عقل. و هیچ مرجع تقلیدی عمامه از سر نگرفت و پای‌برهنه و گریبان‌چاک به جانب‌داری برنخاست. هیچ قاضی و هیچ نماینده‌مجلس و هیچ روحانی‌ای دراعتراض به این زنده‌سوزی قرآن‌های جاریِ مردم، به صورت خود سیلی نزد و به سوگ ننشست و حنجره ندرید.»
متن یادداشت محمد نوری زاد که از طریق یاران گمنام جنبش سبز در اختیار کلمه قرار گرفته است به شرح زیر است:


به من که زندانی‌ام حق بدهید که قرآن‌دوستیِ شما بزرگان را باور نکنم. گرچه به همه‌ی مسلمانان ایران و جهان حق می‌دهم که اعتراض کنند و فریاد برآورند.

سخن من در این است که خدای راست‌گو همه‌ی ما را به راست‌گویی فراخوانده‌است. چه مردم باشیم چه رهبر چه رئیس‌جمهور و چه مرجع تقلید؛ چه جسمانی و چه روحانی، همه باید راستی پیشه‌کنیم. و در این میان، ما را که مسلمانیم، جز از راستی، چاره‌ای نیست. به‌همین دلیل است که می‌گویم من این هیاهوی بزرگان را نسبت به ورق‌سوزی آن کشیش امریکایی باور ندارم. چرا که ایرانیان به چشم خود سوختن قرآن‌های زنده را دیدند و دم‌برنیاوردند.

اگر در امریکا قرار است ورق‌های قرآن را بسوزد، در سرزمین ما فرزندان مردم را که آیه‌های محکم و تردیدناپذیر خدای متعال بودند، به خون کشیدند و سوزاندند، جلوی چشم همه و جلوی چشم عقل. و هیچ مرجع تقلیدی عمامه از سر نگرفت و پای‌برهنه و گریبان‌چاک به جانب‌داری برنخاست. هیچ قاضی و هیچ نماینده‌مجلس و هیچ روحانی‌ای دراعتراض به این زنده‌سوزی قرآن‌های جاریِ مردم، به صورت خود سیلی نزد و به سوگ ننشست و حنجره ندرید. پس، به من که زندانیِ همین خصلت‌های دروغین‌م، حق می‌دهید که قرآن‌دوستیِ بزرگانِ خویش را باور نکنم؟

محمد نوری‌زاد
ناکجاآبادی در زندان اوین

9 نظرات :: محمد نوری‌زاد: به من حق دهید «قرآن دوستی» شما بزرگان را باور نکنم!

  1. «...در سرزمین ما فرزندان مردم را که آیه‌های محکم و تردیدناپذیر خدای متعال بودند، به خون کشیدید و سوزاندید...»

  2. … جناب نوریزاد ما هم باور نمی کنیم اصلا یاد گرفتیم هر چه گفتند باور نکنیم چرا که آنها درد کارخانجات لاستیک و شکر و … دارند نه درد دین و اسلام و قران و ملت و …

  3. به ما هم حق دهید که یقه درانی و سینه چاکی بعضیها را برای دموکراسی و آزادی باور نکنیم . ما به چشم خود دیدیم که می شود از لج جناح مقابل به دامان آمریکا و صهیونیسم پناه برد و حیثیت نظام تاسیس شده با خون شهدا را یک شبه به باد فنا داد و تخلف چند مامور از خدا بی خبر را به کل نظام تعمیم داد و بعدش با خیال راحت خوابید .

  4. خدایییش کدوم زندان توی این دنیاست که اپوزیسیون بتونه از درون اون زندان راحتتر از بیرون اینجوری تمام ایدئولوژی قدرت و حاکمان را زیر سوال ببره .

  5. می شد امروز شاهد جرات و جسارت آتش زدن قرآن نبود درصورتیکه تفرقه افکنان و مغلوبان انتخاباتی سال گذشته این بلای انشقاق را به جان ملت نیانداخته بودند و امت اسلام را فشل نکرده بودند . البته حاکمان بی خاصیت کشورهای اسلامی بخصوص عربی بجای دشمنی با ایران اگر وقت و هزینه شان را صرف تقویت جبهه مشترک استکبار ستیزی می کردند لااقل به این زودی شاهد این جسارتها نبودیم .

  6. زهرا رهنورد، قرآن پژوه ،نویسنده و استاد دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم تاکید کرده است که این رفتارها ،اهانت به شیوه های رستگاری و سعادت بشری است و بنیادگرایی هرجا باشد ،خشونت آفرین است.

    به گزارش کلمه، متن کامل این بیانیه به این شرح است :
    ==================

    انالله و اناالیه راجعون

    بنیادگرایی در اتحاد با خشونت ،فاجعه می آفریند.

    اهانت به قرآن کریم یکی از سخیف ترین هتاکی های از این نوع است.

    گیرم که قرآن کریم را سوزاندند، آیا می توانند روح ادیان را هم بسوزانند؟ آیا می توانند روح قرآن را نیز بسوزانند؟ چه فرقی می کند؟ بنیادگرایی هرکجا باشد، خشونت آفرین است، ساحت عقل را رها می کند و در ورطه غضب و انتقام جویی دست و پا می زند.

    چه کسی باور می کند بدون هیچ توطئه ای انسان شریف یا عقل سلیم به آتش زدن و اهانت به کتابهای مقدس تن در دهد؟

    آیا این گونه اقدامات کینه توزی علیه اسلام است، یا علیه انسان؟

    آیا این انتقام جویی شیطانی اقدامی علیه شیوه های رحمانی نیست ؟ زیرا می دانیم که پیوسته هدف کینه توزان و توطئه گران، اختلاف اندازان و آنانی که از آرامش ملت ها رنج می برند اهانت به مقدسات و تحریک احساسات دینی است. باید اذعان کنیم که در منطق ادیان اهانت به قرآن کریم ،اهانت به همه ادیان و اهانت به ساحت الهی و کرامت انسانی است.

    آیا غیر از این است که در قرآن کریم به همه ادیان اشاره شده و همه آنها نیز به نوعی مورد تکریم قرار گرفته اند ،غیر از این است که لاتفرق بین احد منهم”فرقی بین پیامبران نمی گذاریم. و از واژگان مکرر قرآنی است :”یریدون ان یفرقوا بین الله و رسله ”

    شمول و فراگیری آموزه های قرآنی هشدار می دهد که : غیر از نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد (ص) دین های دیگری هستند که یا قصه آنها را گفته یا از تکرار آن گذشته است و این نه تنها نگاه تاریخی بلکه روایت تسلسل ادیان است.

    این هتاکی به قرآن ، اهانت به تاریخ بشری ،به انسان، به ادیان الهی و اهانت به شیوه های رستگاری و سعادت بشری است.

    باید اضافه کنم که اگر چه مقامات آمریکایی این رفتارهای سخیف را محکوم کردند اما برای مهار شعله های این آتش خانمانسوز باید مهار بنیادگرایی در دستور کار قرار گیرد ،چه در آمریکا و چه در هر نقطه جهان.

    اینک که دولتمداران علیه اهانت به قران مجید شوریده اند و آنرا تقبیح می کنند، سزاوار است صدق ایمان خود را به ارزشهای قرانی که از برجسته ترین انها وفای به “عقود “است با برگشت به میثاقی که بر سر اجرای قانون اساسی با ملت بسته اند ،با آزادی زندانیان سیاسی ونیز تحقق بخشیدن به سایر حقوق ملت ثابت کنند.

    رهنورد: قرآن سوزی کینه توزی علیه انسانیت است

    ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۳۰

  7. چه ماموران پركاري هستند اين چند دانه مامور انتظامي كه هم ملت ميزنند و هم مردم را ميكشند و هم به اموال عمومي و مردم آسيب ميرسانند، هم عزاداران با ماشين زير ميكنند هم از پل پرت ميكنند ، هم مردم را ميگيرند هم زندان ميكنند هم شكنجه و تجاوز هم اعتراف و هم محاكمه ميكنند!، هم مسجد مردم را آتش ميزنند و هم بيوت مراجع را ويران ميكنند!، هم روزهاي متوالي يك محله را نا امن ميكنند و هم ايجاد محدوديت ميكنند، هم پارازيت ميفرستند و هم فيلتر ميكنند ووو ... بنازم به اين چند مامور متخلف از خدا بيخبر كه بتنهايي يك نظام را بي آبرو ميكنند بعدش راحت ميخوابند!

  8. خدایییش کدوم زندان توی این دنیاست که اپوزیسیون بتونه از درون اون زندان راحتتر از بیرون اینجوری تمام ایدئولوژی قدرت و حاکمان را زیر سوال ببره و از همه مهمتر حاكمان آن نظام در جواب دفاع از قدرت طلبي و ايدئولوژي و حاكمان خود! پاسخ را به نظاميانش واگذار كند؟! واقعا كدام نظام و حكومت؟.

    بگم بگم!

    حكومت بعثي صدام ، نظام كمونيست شوروي سابق ، نظام آلمان هيتلري ووو

    بازم بگم؟!

  9. دوست عزیز من و ما : 1- هیچ به این دو ضمیری که کنار هم گذاشته ای فکر کرده ای ؟ ما تابحال این ترکیب را به نشانه بزرگداشت دموکراسی شنیده ایم : من و تو می شویم ما نه این ترکیب ناهنجار من درآوردی من و ما . در خود ضمیر ما ضمیر من نیز مستتر است و دیگر نیازی به جمع من و ما نیست . افهم 2- یک سوال از جنابعالی دارم و دوست دارم بدون حاشیه پردازی جواب مرا بدهی . شما اگر رئیس یک مملکت باشی و ببینی که جماعتی از مردم که نسبت به چیزی احساس بی عدالتی می کنند و معترض هستند و اعتراضشان را مسالمت آمیز انجام می دهند ولی حضورشان در خیابانها باعث سوء استفاده عده ای قلیل و آشوب طلب قرار می گیرد و شهر را و همه آنچه را که بدستشان برسد نابود می کنند و از بیخ می کنند و حتی زندگی همان مردم معترض مسالمت جو بطور مستقیم و غیر مستقیم دچار اخلال می شود و خیلی از تبعات و پیامدهای بعدی آن ، بعنوان حاکم چه می کنی حتما می خواهی بگویی عوض توسل به نیروی انتظامی این مردم حرف شنو را با گل راهی خانه می کنم چون می دانم با تاثیری که گل و بلبل دارد پس از آن ، همه به خانه شان برمی گردند .البته اگر این را در جوابم بگویی به شما عرض می کنم که تظاهرات و آشوبهای فرانسه (مهد دموکراسی و آزادی) چگونه جواب داده شد؟ 3 - لطفا از قالب جملات دیگران در جهت ابراز نظرات خود استفاده نکن . خودت چه برای گفتن داری ؟ تولیدات مشعشع ذهنی خودت را بیان کن و همان را بنویس تا ما نادانان از شما دانایان چیزی یاد بگیریم و بر معلوماتمان بیافزاییم و متهم نشویم به اینکه آنکس که نداند و نداند .... !

آخرين اخبار ارس