بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

وائل غنیم، فعال اینترنتی که با نماد سبز سخنگوی تظاهرکنندگان جوان مصری شد

جنبش جوانان مصری از ماهها قبل در مصر با نماد سبز رنگ فعالیت خود را برای سرنگونی استبداد آغاز کرده:
وائل غنیم، فعال اینترنتی که سخنگوی تظاهرکنندگان جوان مصری شد

ادامه راه سبز(ارس): بسیاری از معترضان مصری، روز دوشنبه پس از آزادی «وائل غُنیم» از زندان، در میدان تحریر قاهره از او استقبال کردند. همچنین نزدیک به صد هزار نفر با عضویت در یک گروه فیس‌بوکی، وائل غنیم را به عنوان سخنگوی خود انتخاب کردند.


جنبش جوانان مصری از ماهها قبل در مصر با نماد سبز رنگ فعالیت خود را برای سرنگونی استبداد آغاز کرده...
وائل غنیم، فعال اینترنتی که سخنگوی تظاهرکنندگان جوان مصری شد

وائل غُنیم، که مدیر اجرایی شرکت گوگل در مصر و از سازمان‌دهندگان اصلی و اولیۀ راهپیمایی‌های اولیه معترضان بود، ۱۲ روز پیش و در جریان دستگیری های مخالفان ناپدید و مشخص شد که بازداشت شده و آزادی او از زندان در روز دوشنبه (دیروز)، شادی و حمایت گسترده فعالان سیاسی و بلاگرهای این کشور را به‌دنبال داشت.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که “بسیاری از معترضان، اعتقادی به گروه‌های سنتی اپوزیسیون که در حال گفت‌وگو با دولت حسنی مبارک هستند ندارند”، و جوانان معترض و خواهان برکناری مبارک، وائل غنیم را به عنوان سخنگوی خود پذیرفته‌اند و تا روز سه‌شنبه در حدود صد هزار نفر با عضویت در یک گروه فیس‌بوکی، وائل غنیم را به عنوان سخنگوی خود نامزد کرده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، آزادی غنیم از زندان دارای اهمیت بسیار زیاد است، چرا که می‌تواند باعث “وارد شدن شمار بسیاری از افراد تازه در راهپیمایی‌ها” شود. الجزیره می‌افزاید در حالی که این فعال اینترنتی خود گفته که نمی‌خواهد به او به چشم یک قهرمان نگاه کنند، اما معترضان که مدتی است به دنبال یک رهبر می‌گردند می‌گویند که “غنیم به نحوی برای آنان حکم رهبر را دارد.”

خبرگزاری فرانسه نیز در خبری از وائل غنیم به عنوان “قهرمان تازه اعتراضات” نام برده و گزارش داد که غنیم پس از آزاد شدن، در مصاحبه با یکی از کانال‌های تلویزیونی مصری، به یاد کشته‌شدگان اعتراضات دو هفته اخیر در مصر، اشک ریخته و گفته است که ۱۲ روز زندان را با چشمان بسته و در بی‌خبری به‌سر برده‌ است.

وی در این مصاحبه افزود: من قهرمان نیستم، من ۱۲ روز در خواب بودم، قهرمان آنهایی هستند که در خیابان‌ها بودند، کسانی که در راهپیمایی‌ها شرکت کردند، جان خود را فدا کردند، کتک خوردند، دستگیر شدند و جانشان به خطر افتاد.”

1 نظرات :: وائل غنیم، فعال اینترنتی که با نماد سبز سخنگوی تظاهرکنندگان جوان مصری شد

  1. تا ۲۵ بهمن/ استقبال بی‌سابقه از صفحه راهپیمایی دوشنبه در سایت فیس‌بوک:

    بیش از بیست هزار نفر در صفحه ۲۵ بهمن در سایت فیس‌بوک عضو شدند.

    به گزارش کلمه، در حالی که کمتر از سه روز از فعالیت این صفحه در سایت فیس‌بوک می‌گذرد، تاکنون نزدیک به ۲۲ هزار نفر در این صفحه عضو شده‌اند و به تبادل نظر و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در عرصه عمومی می‌پردازند.

    در همین حال استقبال از این صفحه و دیگر فعالیت‌ها در راستای ایجاد آمادگی برای راهپیمایی روز دوشنبه هفته آینده نیز همچنان ادامه دارد. صفحه فیس‌بوک ۲۵ بهمن در آدرس زیر قرار دارد:

    www.facebook.com/25bahman

    روزنامه کیهان و حامیان دولت در حالی از به‌کارگیری شبکه‌های مجازی در مصر و تونس استقبال کرده‌اند که در اعتراضات سال گذشته در ایران، این سایت‌ها را ابزار جنگ نرم و عامل سیا و موساد برای انقلاب مخملی توصیف می‌کردند!

    حال که بار دیگر سبزها در نبود امکانات قانونی حضور و فعالیت در عرصه عمومی، از فیس‌بوک و تویتر و دیگر امکانات فضای مجازی برای آگاهی‌بخشی و هماهنگی استفاده می‌کنند، باید دید این بار هم این شبکه‌ها به ابزار جنگ نرم تبدیل می‌شوند و موضع یک بام و دو هوا در قبال آنها تکرار می‌شود، یا آنکه در ایران هم می‌توان به مانند مصر و تونس و دیگر کشورهای عربی، اینترنت را رهایی‌بخش و شبکه‌های مجازی را ابزار مقاومت در برابر دیکتاتوری دانست.

آخرين اخبار ارس