بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

گزارش لحظه به لحظه از راهپیمایی ۲۵ بهمن

گزارش لحظه به لحظه از راهپیمایی ۲۵ بهمن

ادامه راه سبز(ارس): ۱۷:۰۵ خیابان‌های اطراف میدان انقلاب پر است از صدای شعار الله اکبر، یا حسین میرحسین و مرگ بر دیکتاتور.

۱۷:۰۰ تعداد بسیار زیادی از ماموران امنیتی و نظامی در میدان هفت تیر تهران حتا عبور و مرور از پیاده‌روها را با مشکل مواجه کرده است.

۱۶:۵۵ درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی در چهار راه ولی عصر گزارش شده است.

۱۶:۵۰ نیروهای امنیتی در خیابان طالقانی تهران تقاطع‌ها را مسدود کرده‌اند و مردم در ماشین‌ها در اعتراض به این کار به بوق زدن می‌پردازند.

۱۶:۴۲ شلیک مداوم گاز اشک‌آور از طرف مامورین نظامی در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف صورت گرفته است.

۱۶:۴۰ بازداشت حدود ده نفر در اطراف میدان انقلاب گزارش شده است.

۱۶:۳۵ جمعیت بسیار زیادی در خیابان‌های جمالزاده، ۱۶ آذر و رودکی هستند و درگیری‌های پراکنده‌ای با ماموران امنیتی دارند.

۱۶:۳۲ خیابان‌های منتهی به میدان آزادی و خیابان آزادی به طور کامل از طرف نیروهای امنیتی بسته شده است و جمعیت بسیار زیادی در اطراف این خیابان‌ها هستند.

۱۶:۳۱ فریاد «یا حسین، میرحسین» از سوی جمعیت زیادی از مردم در حوالی خیابان انقلاب شنیده می‌شود.

۱۶:۲۶جمعیت زیادی از پل کالج به سمت میدان انقلاب در حرکت است و درگیری محدود و گاه به گاهی هم صورت می‌گیرد.

۱۶:۲۰ در خیابان سمیه تجمع کوچکی از مردم با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شد.

۱۶:۱۸ در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیروی یگان ویژه مجهز در پارک لاله تهران ایستاده‌اند تا تجمعی در این منطقه شکل نگیرد.

۱۶:۱۶ در خیابان ولی عصر، چهار راه ولی عصر، خیابان رشت مردم به شدتت توسط موتورسوراها مورد ضرب و شتم جدی قرار گرفته‌‌اند.

۱۶:۱۵ ضرب و شتم شدید مردم در میدان انقلاب تهران توسط موتورسوارها در پیاده‌روها رخ داد.

۱۶:۱۲ در خیابان ۱۶ آذر و در زیر پل کالج تهران درگیری روی داده و مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

۱۶:۱۰ در میدان آزادی تعداد بسیاری زیادی مامور امنیت و نظامی حضور دارد و در ضلع جنوبی و کنار پارک المهدی نیروهای لباس شخصی زیادی مستقر هستند.

۱۶:۰۵ ضرب و شتم مردم در خیابان انقلاب تهران، با این حال مردم همچنان به سمت میدان آزادی در حال حرکتند.

۱۵:۲۳ بر جمعیت خیابان انقلاب هر لحظه دارد افزوده می‌شود. موتورسوراهای لباس شخصی در خیابان مانور می‌دهند.

۱۵:۱۰ محوطه دانشگاه تهران به طور کامل هم اکنون در قرق نیروهای نظامی و امنیتی است و در برابر سردر دانشگاه تهران ایستاده‌اند.

۱۵:۰۵ خبرنگار رهانا در مرکز شهر می‌گوید که در حال حاضر نیروهای امنیتی و نظامی با مردمی که از سمت میدان فردوسی در حال حرکتند هیچ برخوردی نکرده است.

۱۵:۰۰ جمعیت بسیار زیادی از میدان فردوسی تهران به سمت میدان انقلاب هم اکنون در حرکت است.

۱۴:۵۷ میدان انقلاب تهران شاهد حضور گسترده‌ی نیروهای امنیتی است و مردم بسیاری که در پیاده‌روها راه می‌روند و در انتظار هستند.

۱۴:۰۰ رویترز از بسته شدم ایستگاه مترو در مناطق مرکزی تهران خبر داده است.

۱۳:۳۰ به گزارش خبرنگار رهانا در تهران، نیروهای امنیتی در تهران به مغازه‌داران حد فاصل میدان انقلاب تا چهار راه ولیعصر گفته‌اند که باید قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر تعطیل کنند.

۱۰:۰۰ سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت در ایران گزارش داده که کلیه ارتباطات تلفنی میرحسین موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، قطع و کوچه محل خانه مسکونی آنان توسط ماموران امنیتی مسدود شده است. پیشتر هم خبرهایی مبنی بر حصر خانگی مهدی کروبی، از دیگر رهبران مخالفان دولت منتشر شده بود.

رهانا

5 نظرات :: گزارش لحظه به لحظه از راهپیمایی ۲۵ بهمن

  1. ساعت 6:30 از ميدان ونك تا خيابان توانير ، به اندازه حجم ميدان و وليعصر تا توانير از اين نيورهاي نينجا مستقر كرده بودند بطوري كه جا براي رفت آمد مردم نبود! (واقعا به اين حد از سبزها وحشت داريد؟!)

    ضمنا به طرف اميرآباد كه با تاكسي ميرفتيم مردم ميگفتند دور بزنيد زيرا آنجا درگيريه. در كل مسير ونك تا اميرآباد هم به وفور نيروي انتضامي به جشم ميخورد! مگه راهپيمايي اين طرفها بوده؟!

  2. آمديم چون هستيم و تا پايان يافتن استبداد ايستاده ايم و يادگاري براي آيندگان خواهيم نوشت

    دست تمامي ملت سبز هميشه در صحنه درد نكند، گل كاشتيم هموطن

  3. قطع و اختلال در بسیاری از خطوط ارتباطی با ایران، تشدید جو پلیسی و پادگانی:

    به گزارش منابع خبری جرس، همزمان با آغاز تجمعات مردمی جنبش سبز ایران جهت حمایت از مردم منطقه، از بعد از ظهر امروز تلفن‌های همراه بسیاری از نقاط شهر تهران با اختلال مواجه شده و امکان تماس تلفنی از طریق موبایل وجود ندارد، همچنین چندین سایت خبری نیز مورد حمله قرار گرفته و از دسترس خارج شده اند.

    عصر دوشنبه ٢۵ بهمن ماه، همچنین اوضاع مناطق مرکزی تهران شدیدا بحرانی گزارش شده و در آخرین گزارش ها، شاهدان عینی می‌گویند: "در خیابان شادمان تهران (تقاطع آزادی) گاز اشک آور شلیک شده است و همزمان مردم در خیابان آذرباییجان (ضلع جنوبی شادمان)، آتش روشن کرده‌ و شعارهای مرگ بر دیکتاتور سر می دهند.

    این گزارش از پرواز مداوم هلی کوپترها بر فراز تهران خبر داده و خاطرنشان می سازد که بر اثر شلیک گاز اشک آور، فضا بحرانی می باشد.

    همچنین گزارش متعددی از ضرب و شتم شدید مردم و تجمع کنندگان در فواصل میان انقلاب تا فردوسی، انقلاب تا جمال زاده، و انقلاب امیرآباد توسط یگانهای ویژه مخابره شده است.

    در ادامه آمده است لباس شخصی ها در بین مردم نفوذ کرده و بطور متناوب و ناگهانی اقدام به بازداشت تجمع کنندگان می کنند.

    مردم در بعضی مناطق در واکنش به برخوردهای خشن ماموران، شعار می دهند: "نترسید، نترسید، مصر هم همینجوری بود."

    گزارش از یک منبع خبری دیگر حاکی از آن بود که چند مورد ماموران با باتوم و شوکر مردم را مورد حمله قرار داده اند.


    هم اکنون دورتادور میدان آزادی پر از ماموران امنیتی و ضد شورش است و و ضلع جنوبی‌‍ میدان كنار پارك المهدی لباس شخصی ها مستقر شده اند.

  4. شلیک گلوله به یک شهروند معترض در خیابان آذربایجان

    جرس: در جریان درگیری ماموران با راهپیمایان هوادار جنبش سبز گزارش‌ها از شلیک گلوله به یک زن معترض در خیابان آذربایجان تهران حکایت دارد.

    شاهدان عینی به جرس گفته اند که این زن از ناحیه دست راست مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفته است.

    بنابراین گزارش مردم تلاش کرده اند که این زن را به محل امنی منتقل کنند. این اولین گزارش از شلیک گلوله به سوی مردم در جریان تجمع امروز است.

  5. محاصره منزل عبدالله نوری و محمد خاتمی

    به گزارش منابع خبری جرس، روز دوشنبه ٢۵ بهمن و همزمان با برگزاری تظاهرات حامیان جنبش سبز در پشتیبانی از قیام های منطقه، منزل محمد خاتمی (رئیس جمهور سابق) و همچنین منزل عبدالله نوری (وزیر کشور دولت اصلاحات)، توسط نیروهای امنیتی به محاصره درآمده است.

    این گزارش حاکی است، منزل مهدی کروبی و منزل میرحسین موسوی نیز، از شامگاه روز پنجشنبه گذشته تحت کنترل نیروهای امنیتی - انتظامی بوده و امروز برای خروج رهنورد و فاطمه کروبی از منزل مانع ایجاد شده و همزمان میرحسین موسوی امکان خروج از منزل را نداشته و حتی ماموران امنیتی محافظ وی را تهدید کردند.

    از مهدی کروبی هم بدلیل قطع تمامی ارتباطات، خبری در دست نمی باشد.

آخرين اخبار ارس