بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه: هشدار درباره بازگشت خودکامگی در لباس جدید

بيانيه مجمع مدرسين و محققين در سالگرد پيروزي انقلاب:
هشدار درباره بازگشت خودکامگی در لباس جدید

ادامه راه سبز(ارس): مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران درباره بازگشت خودکامگی در لباس جدید هشدار داد و خواستار برپایی حاکمیت ملت و اجرای قانون و پاسخگویی مسئولان شد.

در این بیانیه، به ظلم، بی‌قانونی و نادیده گرفتن حقوق مردم به عنوان دلایل اصلی سقوط شاه اشاره و تاکید شده که هر نظامی چنین خصوصیاتی را داشته باشد، فرو می‌ریزد.

مجمع در اين بيانيه متذكر شده است: «بلند پروازی های شخص اول مملکت چنان او را در هاله ای از غرور قدرت و ثروت فرو برده بود که هیچ مخالفی را بر نمی تافت، دستور سرکوبی منتقدین را شخص او صادر می کرد ، آنان را به زندان می انداخت و گاه تا مرز اعدام به جلو می برد. از آن سو اقتصاد و منافع ملی کشور ، در کام خود کامگی ،به حالت ایستایی و عقب ماندگی در آمد . بودجه بر آمده از نفت آن سرمایه ملی که باید صرف عمران و آبادانی و سرمایه گذاری کشور می شد تا ریشه فساد را بخشکاند ، هزینه تسلیحات و تبلیغات و تقویت بنیه نظامی و انتظامی و در راس آن ساواک می شد اختناق و گرفتن حق اعتراض از مردم و تک صدایی کردن مطبوعات و رسانه ها، حتی احزاب درون حکومتی خویش، سرکوبی داخلی و ژاندارم منطقه بودن ، زیان های بزرگی را برای ملت ایران به بار آورد ، که در نهایت آثار آن تاختن مرکب بیداد بر گرده ملت بود»

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«تلک الایام نداولها بین الناس و لیعلم الله الذین امنوا و یتخذ منکم شهداء والله لا یحب الظالمین»
(آل عمران ۱۴۰)

«و ما این روزهای ( پیروزی و شکست ) را در میان مردمان می گردانیم تا خدا افرادی را که ایمان آورده اند، بداند ( و شناخته شوند)، و از میان شما گواهانی میگیرد. و خدا ستم پیشگان را دوست ندارد. »

فرا رسیدن ۲۲ بهمن روز سرنگونی نظام استبدادی – سلطنتی و سر آغاز نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت مردم ، روز نوید بخش تاریخ ایران و اسلام است . هماهنگی ملت ایران در آن روز برای نابودی نظام شاهنشاهی و محو آثار سلطنتی یعنی : دیکتاتوری ، دست نشاندگی ، بی تفاوتی به حقوق اساسی ملت، حیف و میل کردن ثروت ملی ، بی توجهی به منافع ملی در عرصه جهان ، از پدیده های مهم در تاریخ این مرز و بوم بود.

ملت ایران یکپارچه به دنبال رهبری داهیانه و شجاعانه امام خمینی (قدس سره)برای تحقق آرمانهایی که ایشان در سخنان و مصاحبه هایش همواره مطرح می کرد ، حرکت نمود و خواستار ادامه راهی شد که در آن ارزش های انسانی و اسلامی و در راس آن حاکمیت مردم ، آزادی های سیاسی و عدالت اجتماعی و اجرای مرّ قانون بود و این که هیچ کس در هیچ جایگاهی حق تخطی از قانون را ندارد ، حاکمیت مطلقه در ر‍ژیم گذشته از آن جا بوجود آمد که شخص شاه حاکم بر قانون بود و در مقابل قانون و ملت پاسخگو نبود، خود را ما فوق قانون می پنداشت و مفسران قانون برای تقرب به اعلی حضرت ، قانون را به نفع طبقه حاکمه تفسیر می کردند . البته نهاد های قانونی نظارت بر قدرت مانند مجلسین و مطبوعات نیز دست نشانده و ثنا گوی شخص شاه بودند.

به خاطر حاکمیت شخص بر قانون، بزرگترین دست آورد ملت ایران در انقلاب مشروطه ، یعنی قانون اساسی که در روزگار خود بهترین ره آورد در منطقه بود، زیر پا نهاده شد و حقوق ملت ایران ، با تحریف قانون ، در راه بقای سلطنت ضایع گردید . بی شک عوامل عمده به وجود آورنده حرکت یکپارچه مردم در ۲۲ بهمن و سرنگونی رژیم پیشین ، یکه تازی ، غرور، تحقیر ملت، بی تحملی و بلند پروازی شاه و اطرافیان او در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشور بود.

بلند پروازی های شخص اول مملکت چنان او را در هاله ای از غرور قدرت و ثروت فرو برده بود که هیچ مخالفی را بر نمی تافت، دستور سرکوبی منتقدین را شخص او صادر می کرد ، آنان را به زندان می انداخت و گاه تا مرز اعدام به جلو می برد. از آن سو اقتصاد و منافع ملی کشور ، در کام خود کامگی ،به حالت ایستایی و عقب ماندگی در آمد . بودجه بر آمده از نفت آن سرمایه ملی که باید صرف عمران و آبادانی و سرمایه گذاری کشور می شد تا ریشه فساد را بخشکاند ، هزینه تسلیحات و تبلیغات و تقویت بنیه نظامی و انتظامی و در راس آن ساواک می شد اختناق و گرفتن حق اعتراض از مردم و تک صدایی کردن مطبوعات و رسانه ها، حتی احزاب درون حکومتی خویش، سرکوبی داخلی و ژاندارم منطقه بودن ، زیان های بزرگی را برای ملت ایران به بار آورد ، که در نهایت آثار آن تاختن مرکب بیداد بر گرده ملت بود . «فتلک بیوتهم خاویة بما ظلموا انّ فی ذلک لایة لقوم یعملون» این خانه های آنهاست که بخاطر ظلم و ستم شان خالی مانده ، و در این نشانه روشنی است برای کسانی که آگاه اند. ( سوره نمل آیه۵۲)

بنابراین اگر بخواهیم علت سقوط نظام پیشین را در یک جمله کوتاه خلاصه نماییم باید گفت ، نظامی که بر اساس ظلم ، بی قانونی و نادیده گرفتن حقوق مردم قرار گیرد پایه های آن به حکم سنت الهی درهم فرو می ریزد.

همچنان که در این روزگار شاهدیم که چگونه ملت های مظلوم و ستمدیده منطقه در برابر حکومت های خود کامه حاکمان دست نشانده اجانب ایستاده اند و یقینا ایستادگی مردم در برابر این مستبدان فرجام آن پیروزی خواهد شد چرا که این سنت قطعی الهی است که ظلم پایدار نمی ماند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم روز ۲۲ بهمن را برای همیشه گرامی می دارد و همواره خواهان این است که عوامل اصلی سقوط شاه و دلایل و عوامل حضور مردم برای برپایی حاکمیت ملت و اجرای قانون و پاسخگویی مسئولان فراموش نگردد تا دگر بار خصلت های خود کامگان پیشین در هیچ لباسی باز نگردد و اهداف و آرمانی که ملت و رهبری بزرگ انقلاب در پی آن بود محقق شود.

«لقد کان فی قصصهم عبرة لاولی الالباب»
(سوره یوسف آیه ۱۱۱)
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

0 نظرات :: مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه: هشدار درباره بازگشت خودکامگی در لباس جدید

آخرين اخبار ارس