بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

بیانیه جبهه مشارکت و دعوت از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی ٢۵ بهمن

بیانیه جبهه مشارکت در حمایت از درخواست موسوی و کروبی:
دعوت از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی ٢۵ بهمن

ادامه راه سبز(ارس): بدنبال درخواست میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری راهپیمایی بیست و پنچ بهمن ماه در حمایت از مردم مصر و تونس، جبهه مشارکت ایران اسلامی با استقبال از این پیشنهاد از همه مردم دعوت کرد در صورت صدور مجوز راهپیمایی ، یکپارچه و متحد ،حمایت خود را از مردم این دو کشور ابراز دارند.

جبهه مشارکت در بیانیه خود آورده است: مسئولان کشور اینک در آمونی تعیین کننده قرار گزفته اند. صدور مجوز می تواند به منزله حاکمیت عقلانیت و بازگشت به نقطه اغازی باشد که امید می رود از ان پس مناقشات سیاسی کشور در روندی قانونی و آرام بر اساس مفاهمه و گغتگو به نفع مردم حل و فصل شود و از سوی دیگر نادیده گرفتن حق مردم در برگزاری راهپیمایی به معنای ابطال همه ادعاها در حمایت از قیام مردم مصر و تونس خواهد بود.

متن این بیانیه که در سایت نوروز منتشر شد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنبش دموکراسی خواهی مردم تونس و مصر نوید بخش تحولی شگرف و دوران ساز در منطقه و جهان اسلام است.

اینک در سالگرد انقلاب ضداستبدادی و استعماری ملت ایران شاهد خیزش مردم در کشورهایی هستیم که مشخصه اصلی حکومت در آنها استبداد و سرکوب، وابستگی و ناکارآمدی است و جالب انکه همه این دولتها با اتخاذ روند سیستماتیک تفلب و مهندسی آرا در انتخابات نقطه آعاز اعتراضات خود جوش مردمی را پی نهادند.

اعلام راهپیمایی 25 خرداد از سوی رهبران جنبش سبز ایران به حمایت از انتفاضه دموکراسی خواهی منطقه نشانه پیوستگی و همبستگی ملت ایران با مردم تونس و مصر است.

جبهه مشارکت ایران اسلامی با استقبال از این پیشنهاد از همه مردم می خواهد در صورت صدور مجوز راهپیمایی ، یکپارچه و متحد ،حمایت خود را از مردم این دو کشور ابراز دارند.

ما همچنین اعلام می داریم که مسئولان کشور اینک در ازمونی تعیین کننده قرار گزفته اند. صدور مجوز می تواند به منزله حاکمیت عقلانیت و بازگشت به نقطه اغازی باشد که امید می رود از ان پس مناقشات سیاسی کشور در روندی قانونی و آرام بر اساس مفاهمه و گغتگو به نفع مردم حل و فصل شود و از سوی دیگر نادیده گرفتن حق مردم در برگزاری راهپیمایی به معنای ابطال همه ادعاها در حمایت از قیام مردم مصر و تونس خواهد بود.

2 نظرات :: بیانیه جبهه مشارکت و دعوت از مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی ٢۵ بهمن

  1. مصر: «با علاقه منتظر لحظه بحرانی در ایران هستیم»

    وزیر خارجه مصر روز گذشته در جمع خبرنگاران گفته است که ایران در مسائل داخلی مصر دخالت نکند، چرا که به نظر می‌رسد رهبران جمهوری اسلامی ایران، سرکوب اعتراضات مردم ایران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته را فراموش کرده اند.

    احمد ابوالغیط در ادامه افزوده است که آیت‌الله خامنه‌ای بهتر است به جای «پرت کردن حواس مردم ایران با پنهان شدن پشت آن‌چه در مصر اتفاق می‌افتد، به فکر آزادی در ایران باشند.»

    وی همچنین تصریح کرده که «لحظه بحرانی ایران هنوز فرا نرسیده، اما ما با علاقه و انتظار آن لحظه را تماشا خواهیم کرد.»

    این واکنش‌ مصر در پی آن است آیت‌الله علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، تحولات سیاسی خاورمیانه را «بیداری اسلامی» خوانده و علت اصلی ناآرامی های مصر را «اطاعت محض» رئیس جمهوری این کشور از آمریکا ارزیابی کرده بود.

    آقای خامنه‌ای گفته بود: «حوادث امروز شمال آفریقا برای ملت ایران معنی خاصی دارد و این همان چیزی است که همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی گفته می‌شود.»

    در ادامه واکنش‌ها به سخنان رهبر جمهوری اسلامی ايران، رابرت گیبز، سخنگوی دولت آمریکا نیز گفت: «جالب است که ایران با توجه به برخوردهای خود با اعتراضات مشابه در کشور، درباره معترضان مصری چنین موضع‌گیری می‌کند.»

    گروه اخوان‌المسلمین مصر، بزرگترین تشکل مخالفان دولت حسنی مبارک نیز در واکنش به اظهارات آيت الله خامنه‌ای، در بیانیه‌ای بر روی وبسایت خود اعلام کرد: «اخوان‌المسلمین این انقلاب را انقلاب مردم مصر می‌داند، نه انقلابی اسلامی.»

  2. دولت کودتا و عربدهکشان و کاسه لیسان در صدد بر هم زدن و فریب مردم در روز25بهمن را دارند.چندی از عربدهکشان و کاسه لیسان در لباس سبز و پرچم های سبز درصدد حمله به مراکز دولتی و آتش سوزی را دارند که جنبش سبز که به طرفداری از آزادیخواهان مصر وتونس ومنطقه به میدان آمده اند را خدشه دار کنند.این اولین بار نیست.پاره کردن عکس امام(ره)-با نمایش دروغین که مجاهدین در روی پولها شعار نویسی کردند.و صدها دروغ دیگر.جنبش سبز باید این تیر دروغین که از ترکش دولت کودتا رها میشود به سنگ بکوبند.هر اتفاقی از این گونه رخ دهد دولت کودتا مقصر است بدون هیچ شکی(شوریده حال)

آخرين اخبار ارس