بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

امشب بار ديگر ملت ايران فرياد برآورد كه هيچ چيز و هيچ كس جز پروردگار را قدرت مطلق نميداند

فریاد الله اکبر سبزها بر پشت بام‌ها طنین‌انداز شد:
بار ديگر ملت فرياد برآورد كه هيچ چيز و هيچ كس جز پروردگار قدرت مطلق نيست

ادامه راه سبز(ارس): امشب، در آخرین شب قبل از موعد راهپیمایی سبزها در ۲۵ بهمن ماه، فریاد الله اکبر در بسیاری از محله‌های تهران و شهرستان‌های کشور طنین‌انداز شد.

گزارش‌های رسیده به کلمه حاکی از آن است که سبزها در این شب به یاد ماندنی، خاطره‌ی شبهای پس از کودتای انتخاباتی ۸۸ را زنده کرده‌اند و نام خدا را با چنان قدرتی فریاد زده‌اند که گویی همه‌ی ظلم‌ها و سرکوب‌های ۲۰ ماه گذشته به فراموشی سپرده شده و روزهای جدیدی برای جنبش سبز آغاز شده است.

آسمان بسیاری از نقاط امشب پذیرای فریادهای ملتی بود که تنش در راه آزادی زخم‌ها دیده، اما در این راه ذره‌ای سست نشده و همچنان با ایمانی قاطع و اراده‌ای مصمم در راه دست یافتن به آزادی گام برمی‌دارد. انگار که آزادی ملت مصر و تونس از سلطه‌ی دیکتاتور، روح آزادی را بار دیگر در ایرانیان دمیده و آزادی آنها، در ایران نیز امید به آزادی را زنده کرده است.

از سطح شهر تهران گزارش‌های مختلفی به کلمه رسیده است که حاکی از بلند شدن فریادهای الله اکبر در نقاط مختلف پایتخت است. این گزارش‌ها از شنیده شدن فریاد گسترده الله اکبر در شمال شهر، نقاط مختلف مرکزی شهر، مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت و نیز مناطقی در شرق تهران حکایت می‌کند.

از برخی شهرستان‌ها و به خصوص شهرهای بزرگ از جمله شیراز، اصفهان، رشت و تبریز نیز گزارش‌های مشابهی دریافت شده است، که مجموعه این گزارش‌ها نشان می‌دهد به‌رغم محدودیت‌های شدید رسانه‌ای در کشور، هنوز هم می‌توان هماهنگی و همبستگی عمومی برای دفاع از حقوق اساسی ملت انتظار داشت. طنین کم‌سابقه و غیرمنتظره صدای الله اکبر در برخی مناطق تهران گواه این مساله بود، و نشان می‌داد که صدای جنبش سبز، با وجود تنگناهای شدید، هنوز به گوش بسیاری از مردم می‌رسد.

همچنین در حالی که در زمان انتشار این گزارش، تنها دو ساعت از زمان قرار سبزها برای الله اکبر گفتن بر پشت‌بام‌ها می‌گذرد، چندین فایل صوتی و فیلم متفاوت از پشت بام‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان از گسترش این حرکت مردمی در مناطق مختلف دارد.

به زعم ناظران، این استقبال گسترده‌ی شهروندان از فراخوان الله اکبر نشان می‌دهد که بسیاری از مردم دنبال راهی برای بیان موضع اعتراضی خود نسبت به وضعیت حاکم هستند؛ اعتراضی که بارها با بی‌توجهی مسئولان رو‌به‌رو شده است. این گرایش اعتراضی، امشب در مرحله‌ی فریاد بود و فردا قرار است به حضور آرام و مسالمت‌آمیز در خیابان‌ها تبدیل شود؛ حضوری که بهانه و انگیزه‌ی آن، خواست مشترک همه‌ی ملت‌ها برای اعمال حاکمیت، تعیین سرنوشت ملی با آرای عمومی و نفی ظلم، فساد و دیکتاتوری است.

2 نظرات :: امشب بار ديگر ملت ايران فرياد برآورد كه هيچ چيز و هيچ كس جز پروردگار را قدرت مطلق نميداند

  1. زندانیان سیاسی زن در آستانه 25 بهمن: «قلب‌هایمان را از درون زندان با مردم همراه می‌کنیم»

    زندانیان سیاسی زن در زندان های اوین و رجایی شهر با صدور بیانیه ای، ضمن اعلام حمایت از فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای راهپیمایی ۲۵ بهمن، اعلام کرده اند که زندان و شنکجه و فشارهای طاقت‌فرسای بازجویی و هم‌چنین دوری از خانواده‌هایشان در این مدت، به هیچ عنوان آنها را از راه رفته دچار تردید نکرده و همواره بر این باور بوده و هستند که جنبش سبز که با تظاهرات مردمی سکوت آغاز شد و به دور از هر خشونتی بیش از ۲۰ ماه در لایه‌های مختلف اجتماعی جریان یافت، ادامه خواهد داشت.

    متن کامل بیانیه زندانیان سیاسی زن در زندان های اوین و رجایی شهر که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

    هرکه را با خط سبزت سر سودا باشد پا از این دایره بیرون ننهد تا باشد

    آواهای دلنشینی که از وزیدن نسیم آزادی خواهی در منطقه ما به گوش می‌رسد، همان‌طور که باعث دلگرمی تمام مبارزان و آزادی‌خواهان ایران شده است، ایمان و باور ما را در راه سبز ضد دیکتاتوری‌مان استوارتر از پیش ساخته است. چه اینکه بدون شک تحولات جاری در منطقه بی‌تاثیر از جنبش سبز ما نبوده است… چه زیباست که پژواک فریاد خاموشی که در دوسال گذشته با همه‌ی فشارها و تهدیدهای موجود در کشورمان سر داده‌ایم، از دل خاورمیانه شنیده می‌شود.

    ما زندانیان سیاسی زن زندان‌های اوین و رجایی‌شهر که همگی پس از برگزاری انتخابات، به اتهامات واهی با احکام ناعادلانه‌ی حبس، شلاق، تبعید و محرومیت‌های متعدد مواجه شده‌ایم، ضمن حمایت از اعتراضات مردمی در تونس و مصر و تمام کشورهای بیدار منطقه و در کنار مردم ایران، از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن حمایت می‌کنیم. ما اعلام می‌کنیم که زندان و شنکجه و فشارهای طاقت‌فرسای بازجویی و هم‌چنین دوری از خانواده‌هایمان در این مدت، به هیچ عنوان ما را از راهی که رفته‌ایم دچار تردید نکرده و همواره بر این باور بوده و هستیم که جنبش سبز که با تظاهرات مردمی سکوت آغاز شد و به دور از هر خشونتی بیش از ۲۰ ماه در لایه‌های مختلف اجتماعی جریان یافت ، ادامه خواهد داشت.

    واضح است که به ثمر رسیدن هر جنبش اعتراضی در دنیا نیازمند پرداخت هزینه است. ما با غرور اعلام می‌داریم که اگر زندانی بودن و محرومیت‌های متعدد روا داشته شده بر ما، اندکی در پیشبرد اهداف جنبش مردمی ایران تاثیرگذار باشد، با کمال میل رنج زندان را می‌پذیریم. به امید آنکه از پس این‌همه تاریکی، روشنایی روز دررسد …که باور داریم آن روز چندان دور نیست.

    ما در روز ۲۵ بهمن ماه،قلب‌هایمان را از درون زندان با مردم همراه می‌کنیم. باشد که حضور سبز شما روی سنگفرش خیابان‌هایی که ماه‌هاست خاطره‌ی گامهای مارا از یاد برده است، دلگرمی باشد برای دل‌های بی‌قرار ما که در روزهای اسارت و زندان به امید روزهای خوش فردا لحظه‌های‌مان را می‌گذرانیم.

    فردا تن‌های ما میان خاکستری رنگ زندان است و جان و روحمان همراه فریادهای سبز شما در خیابان انقلاب موج می‌زند.

  2. محدودیتهای نظام در سرکوب تظاهرات دوشنبه 25 بهمن

    به گزارش منابع خبری جرس از تهران نظام در مواجهه با تظاهرات مخالفان حکومت با چند محدودیت جدی مواجه است و در صورتی که مردم همت کنند و به خیابانها بیایند پیروزی از آن ایشان است

    اول. دوشنبه 25 بهمن مصادف با روز دیدار رسمی رئیس جمهور ترکیه عبدالله گل از تهران است. با توجه با رقابت جدی ایران و ترکیه در الگودهی و رهبری جهان اسلام سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان دور از عقلانیت است

    دوم. بنا بر اخبار درز کرده از شورای عالی امنیت ملی فرماندهان سپاه از رودررو قرار گرفتن با مردم استنکاف کرده اند و برقراری نظم در زمان تظاهرات را وظیفه نیروی انتظامی دانسته اند. اگر همه فرماندهان سپاه به همین نتیجه رسیده باشند، این نخستین تاثیر قیام مصر و تونس و بیطرفی ارتش آن دو کشور در قبال شکاف دولت و ملت بر سپاه ایران است. البته از اینکه فرماندهان بسیج هم به چنین بلوغی رسیده باشند اطلاعی در دست نیست

    سوم. اوضاع بین المللی و بویژه وضعیت منطقه سرکوب وحشیانه تظاهرات را برای حکومت پرمدعای ایران بسیار دشوار کرده است. به مجرد کمترین برخورد غیرمتعارف حکومت با تظاهرکنندگان رژیم تهران در عداد رژیمهای بن علی و مبارک قرار خواهد گرفت

    چهارم. دفاع حکومت و رهبر ایران از تظاهرات مردم مصر و تونس آنها را در موضع بسیار دشواری قرار داده است. اگر حکومت ایران در دفاع از قیام تونس و مصر صادق باشد دلیلی برای مخالفت با چنین تجمعی وجود ندارد

    به هر حال روز 25 بهمن روز آزمون جمهوری اسلامی است. باید منتظر شد و دید که نتیجه این آزمون چه خواهد بود

آخرين اخبار ارس