بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

وائل غنیم و 25 بهمن: از مصریان یاد بگیرید، ما هم از شما یاد گرفتیم

پیام همبستگی فعال سرشناس مصری، وائل غنیم، به مردم ایران:
از مصریان یاد بگیرید، ما هم از شما یاد گرفتیم

ادامه راه سبز(ارس): “وائل غنیم” فعال شناخته شده جنبش مردمی مصر که اولین اعتراض های مردم مصر را علیه مبارک از طریق شبکه های اجتماعی سامان داده بود از برنامه فعالان ایرانی برای راهپیمایی همبستگی با مردم مصر و تونس در ۲۵ بهمن تشکر کرد و از جنبش حقوق مدنی ایرانیان حمایت نمود.

این فعال برجسته مصری در مصاحبه با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در مورد راهپیمایی ۲۵ بهمن در ایران و خطاب به مردم ایران گفت: ” من به تمام ایرانیان میگویم که از ما مصریان یاد بگیرید و ما هم از شما یاد گرفتیم. در انتها نیز این قدرت مردم است که پاینده است و با آن ما میتوانیم به هر هدفی برسیم. اگر مردم متحد شوند و اگر باور داشته باشیم تمامی رویا هایمان میتوانند به واقعیت بپیوندند.”

در روزهای اخیر عکسی از “وائل غنیم” در طی سخنرانی در میدان تحریر قاهره چاپ شده بود که در آن وی دستبند سبزی به دست داشت. او در پاسخ به این سئوال که آیا دستبند شما در همبستگی با جنبش مردم ایران بوده است؟ گفت: “رنگ این دستبند اتفاقی بود ولی من خوشحالم که این برداشت از آن شده است.”

غنیم که از مدیران شرکت گوگل بود نقش بارزی در بسیج مردم مصر داشت و بازداشت شد و پس از آنکه در طی اعتراضات وسیع بین المللی آزاد شد، به عنوان یکی از سرشناس ترین سخنگویان جنبش مردمی مصرشناخته میشود.

2 نظرات :: وائل غنیم و 25 بهمن: از مصریان یاد بگیرید، ما هم از شما یاد گرفتیم

  1. فعلا يكي از ديكتاتورهاي سه دهه گذشته رفت. تبريك به ملت مصر و با آرزوي رفتن استبداد و ديكتاتوري سه دهه گذشته ايران

    ملت ايران هم بر مستبدين خود پيروز خواهد شد. اين وعده خداوند است كه ظلم رفتنيست

    يا حسين

  2. ديكتاتورشان به مباركي رفت ، اين هم با توكل بر خدا و همت مردم مي رود

    ظلم پايدار نمي ماند

آخرين اخبار ارس