بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

حمله اوباش با نارنجک صوتی به منزل مهدی کروبی

هیچ‌یک از حکومت‌های منطقه، چنین برخوردی با مخالفان نداشت:
حمله اوباش با نارنجک صوتی به منزل مهدی کروبی

ادامه راه سبز(ارس): سایت حزب اعتماد ملی خبر داد که نیمه شب گذشته، نیروهای خودسر با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات، به شکل همه‌جانبه به منزل مهدی کروبی حمله کرده‌اند.

به گزارش سحام نیوز، نیمه شب گذشته نیروهای اطلاعاتی با تخلیه کامل کوچه و مسدود نمودن آن، شرایط را برای حمله وحشیانه نیروهای خودسر و اراذل و اوباش فراهم نمودند. آنان نیز با شکستن شیشه‌های ساختمان، اقدام به پرتاب سه عدد نارنجک صوتی به داخل ساختمان نمودند.

در این راستا همچنین اراذل و اوباش سعی داشتند با ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم و ساکنان محل، جلوی هرگونه واکنش احتمالی آنان را بگیرند. در پی این اقدام، آقای کروبی با احضار محافظان خود، از آنان خواست تا ساختمان را ترک کنند و وی و همسرش را تنها بگذارند.

به نوشته‌ی سحام نیوز، کروبی به محافظان خود گفته است: “شما که توانایی مقابله با این افراد را ندارید و در صورت برخورد با آنها از سوی مقامات بالاتر خود مؤاخذه می‌شوید، بهتر است ساختمان را ترک کنید و ما را تنها بگذارید.”

آقای کروبی همچنین در ادامه متذکر شده که: اینان بیایند و با حکم قضایی اقدام به ورود به ساختمان کنند، نه اینکه بیایند و با رفتارهای وحشی و به دور از عقلانیت و انسانیت موجب آزار و اذیت مردم و همسایگان شوند!

ایشان همچنین گفته است: “طی چند ماه اخیر شاهد درگیری‌های فراوانی در منطقه خاورمیانه و آفریقا بودیم، اما هیچ وقت گزارشی از این نوع برخوردها که خود حکومت در رابطه با مخالفانش انجام دهد، نشنیدیم. این نوع رفتارهای قرون وسطایی و نخ‌نما شده به آبروی این مردم و کشور لطمه می زدند. دیگران می گویند مگر مملکت اینها قانون ندارد؟ مسئول ندارد؟ این رفتارهاست که باعث بی‌آبرویی می‌شود.”

آقای کروبی در پایان به محافظانش گفته است: “به آنها بگویید یا باید با حکم قضایی و دادگاهی عادل وارد شوند و یا جنازه‌ی مرا از این خانه بیرون ببرند، و تا آخرین لحظه و قطره‌ی خون خواهم ایستاد.”

سحام نیوز همچنین خاطرنشان کرده است که مهدی کروبی و همسرش در هفت روز اخیر از هرگونه تماس و ارتباط با فضای بیرون به شدت منع شده‌اند، تا جایی که حتی برای تهیه‌ی نیازهای اولیه با مشکل روبه‌رو شده‌اند. وضعیت مهدی کروبی و فاطمه کروبی به شدت وخیم گزارش شده و بیم آن می‌رود که این حبس شدید خانگی موجب ایجاد شرایط وخیم جسمی برای ایشان گردد.

حصر موسوی و رهنورد وارد فاز تازه‌ای شد:
ایجاد دیوار آهنی در معبر ورودی خانه‌ی میرحسین

همچنين به گزارش كلمه، فرداي نماز جمعه جنتي و درخواست وي در زندان خانگي قرار دادن ميرحسين، «خانه‌ی موسوی و رهنورد را به زندانی با دیوارهای بلند آهنی برای آنها تبدیل كردند»، مشاهدات برخی از کارمندان نهاد ریاست جمهوری، پزشکان و بیماران بیمارستان شهید شوریده که در نزدیکی کوچه اختر قرار دارد؛ کوچه‌ای که منزل موسوی در آن قرار دارد نشانگر اين واقعت است كه كودتاگران ديوار آهني در ورودي اين كوچه بن بست قرار داده اند.
تعدادی از کارکنان شریف نهاد ریاست جمهوری در تماس با کلمه اطلاع داده‌اند که هم‌اکنون ماموران با سرعت زیاد مشغول ایجاد یک دیوار بزرگ آهنی در معبر ورودی خانه‌ی موسوی هستند.

ظاهرا آنچه در اطراف خانه‌ی موسوی اتفاق می افتد، یادآور حرفهای احمد جنتی است که در نمازجمعه‌ی اخیر تهران گفته بود خانه‌های به گفته‌ی وی سران فتنه را برایشان تبدیل به زندان کنید.

به گزارش کلمه، در ماههای گذشته، محدودیت‌های زیادی برای ارتباط موسوی و رهنورد با جامعه ایجاد شد، محدودیت‌هایی که گام به گام به آن افزوده می‌شد. دایره‌ی محدودیت‌های امنیتی برای میرحسین موسوی از اواخر تابستان امسال و همزمان با حمله به منزل مهدی کروبی و مراجع، افزایش یافت. این برخوردها در روز دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران با وی کلید خورد و پس از آن در برخورد با اقشار و شخصیت‌های مختلف که قصد ملاقات با موسوی را داشتند، ادامه یافت.

شدت یافتن محدودیت ها برای موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، شش ماه پیش با استقرار یک اتومبیل ون در مقابل دفتر موسوی در کوچه‌ی فردوسی خیابان کارگر شمالی تهران وارد فاز تازه‌ای شد. یک ون با سرنشینان امنیتی، با استقرار در اطراف دفتر موسوی، از دیدار گروههای مختلف مردم و شخصیت‌ها با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد جلوگیری می‌کردند. گاه نیز مراجعین را یا بازداشت موقت و پس از چند ساعت بازجویی خیابانی رها می‌کردند و یا آنها را به بازداشتگاه می‌بردند و پس از اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم مراجعه‌ی مجدد به این دفتر، آزاد می‌کردند.

حصر خانگی مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد، بعد از راهپیمایی ۲۵ بهمن رسما آغاز شد و از روز ۲۷ بهمن ماه با قطع آخرین ارتباطات محدود آنها، هیچ اطلاعی از وضعیت و سلامتشان در دست نیست. اکنون محافظان موسوی از محافظت وی عزل شده و نیروهای امنیتی جای آنها را گرفته‌اند.

بستگان موسوی و رهنورد در روزهای اخیر قادر به کسب هیچ‌گونه خبری از وضعیت آنها نیستند و ماموران مستقر در اطراف خانه، به کسی اجازه نمی‌دهند به محل سکونت آنها نزدیک را شود.

پس از قطع تمامی راههای ارتباطی موسوی و رهنورد، از جمله تلفن‌های ثابت و همراه و اینترنت، اکنون با ایجاد دیوار آهنی در اطراف خانه‌ی موسوی، حصر آنها وارد مرحله‌ی جدیدتری شده است و معلوم نیست مقامات قضایی و امنیتی در روزهای آینده چه برنامه‌ای برای میرحسین و همسرش در دست اجرا دارند.

همچنين سايت كلمه طي گفتگويي با اميرارجمند مشاور ارشد موسوي از آخرين وضعيت موسوي و رهنورد سوال كردند و ايشان در پاسخ گفت: «محدودیت‌ها برای آنان بسیار شدید شده است و آن‌ها در حال حاضر در بازداشت خانگی به سر می‌برند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که غذای آقای موسوی و خانم رهنورد از سوی نیروهای امنیتی تهیه می‌شود و ما از این جهت بسیار نگران هستیم. با توجه به این که آن‌ها خودشان نمی‌توانند مواد غذایی تهیه کنند، نمی‌دانیم که از آن‌چه از سوی نیروهای امنیتی تهیه می‌شود، استفاده می‌کنند یا خیر، و به هر صورت ما بسیار نگران وضعیت آن‌ها هستیم و تاکید می‌کنیم که مسئولیت حفظ سلامت آن‌ها به عهده نیروهای حکومتی است و این نوع رفتار شایسته نظامی که ادعای رافت و ارزش‌های والای اسلامی را دارد نیست که با رهبران قشر عظیمی از کشور این گونه رفتار کند.»

1 نظرات :: حمله اوباش با نارنجک صوتی به منزل مهدی کروبی

  1. هموطنانان دولت عربده کشان و کاسه لیسان مانند کودک تازه متولد شده نارس عمل میکند.بی تاب و بی قرار.که میخواهد نتیجه و ارزش یابی خود را بکند.آقایان(عربده کشان و کاسه لیسان)این یکی را کور خواندید.مگر ما پاتک های دروغین صدام که قصد داشت مارا(تمام رزمندگان دفاع مقدس) به دام بیندازد.را به یاد نداریم.اینها میر حسین و آیت ا...کروبی را دست کم گرفتن.همانطور که قبلا گفتیم اگر دست..........(شوریده حال)

آخرين اخبار ارس