بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی: اسرای زندانی عصاره فضائل ملتند

ظفرقندی دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی با اشاره به اسارت بهزادیان نژاد و تاجرنیا:
اسرای زندانی عصاره فضائل ملتند

. ادامه راه سبز(ارس): به گزارش خبرنگار کلمه، هجدهمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در محل دفتر این انجمن در تهران برگزار شد. در ابتدای نشست اعضای مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، دکتر ظفرقندی دبیر کل انجمن، گزارشی از عملکرد انجمن در دوسال گذشته را ارائه کرد و روند حضور انجمن در فرایند انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از نامزدی مهندس میرحسین موسوی و فعالیتهای انجمن و اعضاء آن در این راستا را در قبل و بعد از انتخابات تشریح کرد.

سپس دکتر ظفرمندی از آزاده دربند دکتر علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی انجمن که به سبب فعالیت در کمیته صیانت از آراء در حال گذراندن محکومیت یک ساله خود در زندان است یاد کرد و ایستادگی و مقاومت او و خانواده اش را ستود.

وی همچنین از دکتر قربان بهزادیان نژاد، عضو پیشین شورای مرکزی انجمن و رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی که بیش از ۸ ماه است بصورت بلاتکلیف و در شرایط سخت در زندان نگاه داشته شده ولی مقاومت سر افرازانه ای داشته است، تجلیل کرد. وی این افراد و دیگر اسرای زندانی را عصاره فضائل ملت نامید که به نمایندگی از سوی ملت این رنجها را تحمل می کنند.

وی حمایت انجمن از مهندس موسوی را در انتخابات سال گذشته موجب افتخار دانست و با تاکید بر مفاد منشور جنبش سبز، حضور وهمراهی اعضاء انجمن با این جنبش تا رسیدن به صبح پیروزی را اعلام کرد.

دکتر ظفرقندی در ادامه سخنان خود بر اهمیت حضور جامعه پزشکی و دانشگاهی در صحنه تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: همانطور که سلامت تک تک آحاد ملت برای ما پزشکان اهمیت دارد سلامت جامعه نیز باید اهمیت داشته باشد و ما نباید و نمی توانیم نسبت به سرنوشت مردم و کشور خود بی تفاوت باشیم و هرگز شایسته نیست انسان در قبال آنچه بر سر مردم می آید بی تفاوت باشد.

وی جامعه پزشکی را یک گروه مرجع اثرگذار در جامعه دانست و تاثیر برخی از موضع گیریها و فعالیتهای یک سال گذشته اعضای انجمن را در مسیر پیشبرد اهداف جنبش سبز تشریح کرد.

دبیر کل انجمن در ادامه سخنان خود به فاجعه کوی دانشگاه در سال ۷۸ اشاره کرد و گفت:” اگر مسببان آن فاجعه به درستی محاکمه و مجازات شده بودند ما مجدداً شاهد فجایع سال گذشته در کوی دانشگاه و کهریزک نمی بودیم و عده ای به خود اجازه نمی دادند در سالگرد رحلت امام و در جوار مرقد او با نواده فاضل و دانشمندش آن رفتار صورت داده و در قم به بیوت مراجع تقلید حمله و فحاشی و تخریب کنند. تکرار این حوادث حکایت از برنامه دار بودن آنها می کند و حقانیت جنبش اصلاحات و جنبش سبز را اثبات و ضورت پیگیری اهداف آنها را تا حصول نتیجه مسجل می سازد. ”

وی تاکید کرد:” اگر امروز ما نتوانیم جلوی رفتارهای غیرقانونی را بگیریم در آینده دیگر هیچ کس نخواهد توانست حرفی بزند ویا قدمی بردارد و اتفاقاتی بدتر اتفاقات صدر اسلام تکرار خواهد شد.”

شکوری راد: منشور سبز چارچوبی منطبق بر آرمانهای امام دارد

پس از سخنان دبیر کل دکتر شکوری راد، رئیس کمیته سیاسی انجمن، تحلیلی از رخدادهای انتخابات و پس از آن ارائه کرد.

وی در تشریح انتخابات سال گذشته به آنچه در دفتر انجمن تجربه شده بود اشاره کرد و گفت: “سال گذشته همین دفتر به عنوان یکی از ستادهای انتخاباتی فرعی مهندس موسوی فعال شده بود و یک بنر از تصویر مهندس موسوی از ساختمان آویخته شده بود. برادران و خواهران پایگاه بسیج که در طبقه بالای واحد ما مستقر هستند بنر تصویر مهنس موسوی را به زمین انداخته و بنر تصویر احمدی نژاد را درست بر روی تابلوی بسیج نصب کردند. وقتی به آنها اعتراض کردیم که چگونه است که بسیج که یک نهاد عمومی است اینگونه رسماً از یک کاندیدا حمایت می کند فرمانده پایگاه به من پاسخ داد که ما استعلام کرده ایم و گفته اند پایگاههای بسیج مجاز هستند از کاندیدا ها حمایت کنند و ما هم در پایگاه رأی گیری کردیم و احمدی نژاد رأی آورد.

وی منشور جنبش سبز را که اخیرا از سوی مهندس موسوی پیشنهاد شده است دارای چارچوبی منطبق بر راه و آموزه های امام خمینی دانست و آن را محور وحدت و اعتلای جنبش نامید و تاکید کرد:” جنبش سبز یک جنبش متکثر است و رمز پایایی و پویایی آن به رسمیت شناختن همین تکثر و اجتناب از نفی یکدیگر در مسیر حرکت است.”

دکتر شکوری با تحلیل شرایط سیاسی کشور و بحرانهایی که دولت بر کشور و مردم در ابعاد داخلی و خارجی تحمیل کرده است. سیاست دولت را نه رفع بحران بلکه تحت الشعاع قرار دادن هر بحران با بحرانی جدید و بزرگتر برشمرد و از تاثیر خرافات بر روند اداره کشور ابراز نگرانی کرد.

مسئول کمیته سیاسی انجمن با اشاره به اجماع نسبی جامعه جهانی و صدور قطعنامه چهارم علیه ایران در شورای امنیت و نیز تجمع ناوگان های نظامی آمریکا در منطقه گفت: ما در گذشته نیز این تحرکات را شاهد بوده ایم اما هیچگاه اتفاق خاصی نیفتاد اما این بار نگران این هستیم که کسانی در داخل با استقبال از بحران نظامی و جنگ بخواهند بحرانهای دیگر خود را بپوشانند و از زیر بار مسئولیت خود در قبال آشفتگی های اقتصادی و مدیریتی در کشور شانه خالی کرده و عدم موفقیت خود را به وقوع جنگ نسبت دهند چیزی که با زمزمه عدم اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها که بزرگترین طرح اقتصادی دولت حاضر است از ابتدای مهر ماه شاهد آن هستیم.

دراین جلسه همچنین دکتر مهدوی، دکتر حریرچی، دکتر نوربخش، دکتر محسنی، دکتر آشفته، دکتر کبریائی زاده، دکتر فخار و تنی چند از دیگر اعضاء انجمن به تشریح نقطه نظرات خود در زمینه مسائل جامعه پزشکی، و وضعیت نظام پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی ونیز مسائل سیاسی پرداختند.

در این مجمع پس از بحث و گفتگو در باره علت تعویق انتخابات و پیشنهادات رسیده، با رای اعضا مجمع، شورای مرکزی انجمن برای مدت یک سال دیگر و تا پایان دوره جاری در سمت خود ابقا شدند. این مجمع که می بایست سال گذشته برگزار می شد بدلیل شرایط امنیتی پس از انتخابات و ممانعت از تشکیل جلسات مشابه توسط نهادهای امنیتی و وزارت کشور به تعویق افتاده بود.

0 نظرات :: دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی: اسرای زندانی عصاره فضائل ملتند

آخرين اخبار ارس