بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

معاون اول احمدی نژاد: دلار و یورو از سبد معاملات نفتی ایران حذف می شود

رحيمي معاون اول احمدی نژاد:
دلار و یورو از سبد معاملات نفتی ایران حذف می شود!

. ادامه راه سبز(ارس): معاون اول رییس دولت، با بیان اینکه "ایران قصد دارد دلار و یورو را از سبد معاملات نفتی خود خارج كند"، خاطرنشان کرد "در زمینه استفاده از ارز در قراردادهای نفتی‌مان، از هر ارزی كه به نفعمان باشد استفاده می كنیم و مهم، خارج كردن دلار و یورو از سبد معاملاتمان است ."

به گزارش ایلنا، محمدرضا رحیمی در حاشیه مراسم ارائه گزارش روند سرمایه‌گذاری خارجی جهانی در سال گذشته میلادی كه در سازمان سرمایه‌گذاریهای خارجی برگزار شد، اعلام کرد "ما اخیرا ٢١ هزار میلیارد تومان قرارداد در پارس جنوبی با چهار شركت داخلی بستیم و كمر تحریم ها شكسته شد و حالا قرادادهای جدید در راه است . "

رحیمی در توضیح این مطلب مدعی شد "به زودی حجم قراردادهایی كه در این میدان منعقد می شود به پنجاه هزار میلیارد تومان می رسد و ایران ٢۹ هزار میلیارد تومان قرارداد جدید در پارس جنوبی را پیش رو دارد ."

گفتنی است اکثریت فازهای این حوزه نفت و گاز کشور، در دست قرارگاه خاتم الانبیاء (وابسته به سپاه پاسداران) قرار گرفته است.

رحیمی با اشاره به سودآوری بالای سرمایه گذاری در پارس جنوبی گفت : هر فاز پارس جنوبی برای ایران روزانه ده میلیون دلار درآمد دارد . در ضمن با اجرای این قراردادها ما از قطر در تولید از این میدان مشترك پیشی می‌گیریم .
او گفت : در زمینه استفاده از ارز در قراردادهای نفتی‌مان نیز از هر ارزی كه به نفعمان باشد استفاده می كنیم و مهم خارج كردن دلار و یورو از سبد معاملاتمان است .

رحیمی در حاشیه این مراسم، در پاسخ به این پرسش كه برخی اخبار حاكی است ایران قصد دارد درهم را جایگزین یورو و دلار در معاملات نفتی خود كند، گفت: ایران اختیار دارد از هر ارزی مطابق دلخواه خود استفاده كند و هر چه به نفع كشور باشد همان كار را خواهیم كرد. با كشورهای مختلف قرارهای مختلفی داریم. آنچه برایمان مهم است از رده خارج كردن دلار و یورو است.

رحیمی بدون اشاره به آمارهای داخلی و خارجی پیرامون سرمایه گذاری و جذب سرمایه در ایران، مدعی شد "نرخ بازگشت سرمایه در ایران از ٢۵ تا ۷۵ درصد است و در هیچ جای دنیا چنین امكانی برای سرمایه‌گذاران دنیا وجود ندارد. بر همین اساس نیز سرمایه‌گذاران خارجی از غرب و شرق در ایران سرمایه‌گذاری می‌كنند و رتبه ششم جذب سرمایه‌گذاری دنیا را بدست آورده‌ایم. "

گفتنی است روزنامه پول، اوایل سال جاری از قول یکی از کارشناسان اقتصادی کشور اعلام کرده بود "ایران در میان ١٢٣ کشور جهان که قابلیت سرمایه گذاری در آنها موجود است، رتبه ۷٢ را به خود اختصاص داده است ."
اواخر هفته جاری نیز، دبیر فراکسیون سرمایه گذاری مجلس شورای اسلامی گفت: در سرمایه گذاری خارجی هرگز نتوانسته‌ایم عدد و رقم بالایی را جذب کرده و موفق عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (اکو نیوز)، محسن نریمان در این زمینه گفته است "میزان جذب سرمایه خارجی عربستان در سال گذشته برابر بود با کل سرمایه خارجی که از ابتدای انقلاب تا کنون در کشور جذب شده است لذا به هیچ وجه نمی توان گفت در سرمایه گذاری خارجی موفق بوده ایم."

بازداشت یکی از نزدیکان سرحلقه باند فساد اقتصادی خانه فاطمی
متهمان اصلی در آزادی و در راس قدرت


یکی از رسانه های جریان اصولگرا، از بازداشت و احضار به دادگاه یکی از نزدیکان رحيمي معاون اول دولت كودتا و سر حلقه فاطمی که از مدیران دولتی نیز می‌باشد، خبر داد.

خانه فاطمی یا همان حلقه فاطمی که الیاس نادران نماینده مجلس هشتم از آن به عنون محل یکی از شبکه‌های فساد اقتصادی به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد نام‌برده بود، ستاد باند بزرگ فساد و زد و بند اقتصادی برخی مدیران دولتی طی چند سال اخیر بود.

به گزارش جهان نیوز، "فردی تحت عنوان (میم) که مدت‌ها یار غار دانه‌درشت اقتصادی بوده، تلاش می‌کرد با استفاده از موقعیت خود در دولت، از دستگیر شدن فرار کند."

این گزارش بدون اشاره به فشارهای وارده از سوی نهادهای فراقانونی که پیگری چنین پروندۀ بزرگی را مسکوت گذاشته، ادامه داد "پرونده جنجالی خانه فاطمی با قوت در دستگاه قضائی دنبال می‌شود و رئیس دستگاه قضا نیز بارها تاکید کرده است که به شایعات مربوط به به این پرونده بی‌توجه است و با جدیت اتهامات در این پرونده را بررسی می‌کند. "

جهان نیوز همچنین گزارش داد "دستگیری این فرد که گفته می شود اطلاعات قابل توجهی از وقایع مربوط به خانه فاطمی دارد، می‌تواند فرآیند رسیدگی به پرونده دانه‌درشت اقتصادی مقیم دولت را تسریع ببخشد."

گفتنی است بعد از فساد گسترده ای که در سطح مدیران دولتی رخ می دهد، رفت و آمد برخی شخصیت‌های سیاسی و قانون‌گذاری و وابستگان آنها به خانه ای در خیابان فاطمی تهران، باعث می‌شود توجه نهادهای قضایی و نظارتی به این محفل جلب شود. در خانه فاطمی چندین مورد سوء استفاده‌های مالی برنامه‌ریزی و اجرا شده بود و سامان دادن به همه ماموریت‌های خانه فاطمی بر عهده فردی به نام «جابر الف» (جابر ابدالی) بوده است.

زمستان گذشته رئیس قوه قضائیه از عزم خود برای پیگیری چنین پرونده ای و بازداشت فردی دانه درشت در هیئت دولت (محمدرضا رحیمی- معاون اول و سخنگو) خبر داده بود و چندی بعد نیز، تعدادی از نمایندگان مجلس (از جمله الیاس نادران و احمد توکلی و علی زاکانی)، از وجود فساد گسترده و سرحلقه بودن محمدرضا رحیمی سخن گفته بودند.

بعد از آغاز پیگیری ها و تلاش های دولت، مشخص شد که رهبر جمهوری اسلامی پیگیری چنین پرونده ای را با "حکم حکومتی" متوقف اعلام کرده است.

0 نظرات :: معاون اول احمدی نژاد: دلار و یورو از سبد معاملات نفتی ایران حذف می شود

آخرين اخبار ارس