بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پس از شکوائیه هفت تن از زندانیان سیاسی

بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پس از شکوائیه هفت تن از زندانیان سیاسی
. ادامه راه سبز(ارس):

بسم الله الرحمن الرحیم

طی هفته های گذشته و در پی انتشار شکوائیه هفت تن از زندانیان سیاسی علیه اظهارات سردار مشفق و در اثبات طرح کودتا، آقای سید مصطفی تاجزاده به زندان فراخوانده شد. به فاصله چند روز پس از آن آقای محمد نوری زاد نیز بلافاصله پس از انتشار نامه ای خطاب به مقام رهبری به زندان بازگردانده شد. پیش از ایشان نیز آقایان محسن امین زاده و محسن صفایی فراهانی به دلیل امضای شکوائیه علیه سردار مشفق به زندان برگشتند. براساس اطلاعات موجود آقایان تاجزاده و نوری زاد در حال حاضر در سلول انفرادی و در شرایط نامعلومی نگهداری می شوند و خانواده های ایشان کمترین اطلاعی از وضعیت ایشان ندارند. بازگرداندن محکومان سیاسی به زندان اگر هر توجیهی داشته باشد، نگهداری آنان در سلول انفرادی و شرایط نامتعارف به رغم مشخص بودن محکومیتشان و در حالی که دوران محکومیت خود را می گذرانند هیچ توجیهی جز اعمال مجازات مضاعف و غیر قانونی علیه ایشان ندارد. این دو زندانی سیاسی به جرم شکایت علیه ظلمی که بر ایشان روا داشته شده و انتقاد محترمانه به مسئولان نظام مشمول مجازات مضاعف شده اند، مجازاتی که هیچ مبنای قانونی و شرعی برای آن نمی توان یافت.

به طوری که اکنون در کنار تمامی محدودیت ها و فشارهای غیر قانونی نظیر انواع فشارهای جسمی و روحی بر متهمان، عدم برخورداری ایشان از حق ملاقات با وکیل، دادگاه های غیرقانونی، نگهداری محکومان سیاسی در کنار زندانیان عادی، قطع تلفن و امکان ملاقات زندانیان سیاسی با خانواده… ، باید رفتار غیر قانونی دیگری را به فهرست قانون شکنی های مذکور افزود و آن مجازات مضاعف زندانیان سیاسی به بهانه استفاده از بدیهی ترین حقوق شهروندی است.

به این ترتیب امروز شاهد واقعیتی تأسف بار هستیم که خود آشکار ترین دلیل برفقدان آزادی در این کشور به شمار می رود.

می گویند جرمشان این است که اسرار هویدا کرده و شکایت را علنی کرده اند. آزادی و برخورداری از حقوق شهروندی در تعریف آقایان این است که امام جمعه ای که موظف به دعوت به تقوی و حفظ آبروی مؤمنان است می تواند از تریبون نماز جمعه سنگین ترین و سخیف ترین تهمت ها را که در هیچ دادگاهی ثابت نشده است علیه منتقدان مطرح کند و دولت مجاز است در نمایشگاهی که به نام قرآن برگزار می شود برخلاف بدیهی ترین آموزه های قرآنی این افتراء ها و نسبت های سوء را علیه منتقدان خود در مرئی و منظر همگان به نمایش بگذارد و سردار سپاه می تواند هر نسبت دروغ و بی اساسی را متوجه مخالفان کند و نوار سخنرانی او در رسانه های وابسته به محافل قدرت منعکس شود، اما مظلومانی که آماج این اتهامات بی پایه، غیرقانونی و نامشروع قرار گرفته اند حق ندارند شکایت خود را آشکار کنند.

آقایان به رغم تجربه سال های اخیر و ناکار آمدی روش زندان درمانی برای یکدست سازی عرصه سیاسی و ساکت کردن معترضان، هنوز حاضر به پذیرش این واقعیت نیستند که این روش جز هزینه های هنگفت بر کشور و گسترش نارضایتی و سست کردن هرچه بیشتر پایه های مشروعیت نظام دست آورد دیگری نداشته و نخواهد داشت. اگر زندان درمانی و مجازات های غیر قانونی می توانست مشکل وجود معترضان و منتقدان را حل کند امروز شاهد گسترش اعتراض به سطح نیروهای وفادار پیشین نبودند و برای ساکت کردن زندانیان سیاسی مجبور به اعمال مجازات های مضاعف علیه آنان نمی شدند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن محکوم کردن رفتارهای غیر قانونی علیه زندانیان سیاسی، از مسئولان قوه قضائیه می خواهد به ستم مضاعف علیه آقایان تاجزاده و نوری زاد پایان دهند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران
۸۹/۵/۵

0 نظرات :: بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پس از شکوائیه هفت تن از زندانیان سیاسی

آخرين اخبار ارس