بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

نمآهنگ «تصنیف راه رهایی» با صداي حسام سراج

نمآهنگ «تصنیف راه رهایی» با صداي حسام سراج


(جهت دانلود "" كليك كنيد)
(دانلود در فرمت 3gp حجم 4 مگ)


آغاز جنگ خیابانی با هنرمندان سبز
. ادامه راه سبز(ارس): وزارت ارشاد و شورای تامین استان کرمانشاه اجاره کنسرت را صادر کردند به شرطی که هر شب بیشتر از هزار نفر در سالن "انتظار" نباشند! این شرط پذیرفته شد، اما شب اول عده ای "لباس شخصی" ریختند و قفل و زنجیر آوردند و درهای سالن را به روی مردم قفل کردند تا وارد سالن نشوند. به این ترتیب کنسرت حسام الدین سراج و گروه "بیدل" در کرمانشاه لغو شد. چرا؟ نامش را مثل بسیاری از تعرض ها و حملات بسیجی ها و لباس شحصی ها به تجمعات عمومی گذاشته اند "اعتراض مردمی" تا دستهای رسمی پشت ماجرا معلوم نباشد و به مبارزه با فرهنگ وهنر متهم نشوند.

کنسرت سراج به دعوت "جمعیت امداد دانشجوئی امام علی" قرار بود برای کمک به ایتام و نیازمندان استان، از 18 تا 20 تیرماه طی سه شب در کرمانشاه برگزار شود که از ساعاتی پیش از شروع برنامه روز اول، افرادی با حضور در محل برگزاری این کنسرت و با قفل و زنجیر کردن درهای ورودی سالن مانع ورود اعضای ارکستر و تماشاچیان به سالن شدند.این افراد ضمن اعتراض به برگزاری کنسرت، با آوردن سیستم های صوتی پرتابل اقدام به پخش نوحه خوانی، سخنرانی و تهدید حضار می کردند.

"صادق اشک تلخ" سردبیر سابق نشریه تند روی یالثارات (نزدیک به سپاه و انصار حزب اله) که سردسته حمله کنندگان به کنسرت بود، خطاب به مردمی که نسبت به بسته بودن در سالن اعتراض داشتند، تهدید کرد: "از امروز باید شاهد جنگ خیابانی ما با فساد باشید. این آغاز راه است و از امروز به بعد اجازه برگزاری هیچ کنسرتی را به هر قیمتی که شده نخواهیم داد."


سراج: برنامه ریزی شده بود

حسام الدین سراج خواننده سرشناس اصفهانی، در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری پشتیبان میرحسین موسوی بود وحتی در تجمع هنرمندان سبز در تالار وحدت، اولین کسی بود که روی صحنه رفت و در حمایت از ریاست جمهوری موسوی سخنرانی کرد. او پس ار لغو کنسرت کرمانشاه، در گفت و گوئی با خبرنگاران اظهار داشت: این نوع حرکتها و برخوردها در ظاهر خودسرانه، اما در اصل برنامه ریزی شده است.

وی در این گفت و گو اعلام کرد که "فکر می کنم باید اجرای کنسرت در این کشور را فراموش کنیم، چرا که در این فضا نمی توان فعالیت هنری داشت." خواننده آوازهای عرفانی که تا قبل از انتخابات یکی از پر حضورترین هنرمندان موسیقی در برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود، در پاسخ به این سوال که آیا این برخوردها با حمایت وی از میرحسین موسوی در انتخابات سال گذشته و حضور در کمپین‌های انتخاباتی او ارتباطی دارد؟ گفت: "عرصه فرهنگ، جای اقدام‌های تلافی‌جویانه نیست."

قبل از این ماجرا و حمله لباس شخصی ها، محمدحامد پورجعفری مسئول برگزاری کنسرت سراج در کرمانشاه به خبرنگاران گفته بود که باوجود سختگیری و ممانعت‌های برخی از مسئولان، با تلاش و پیگیری استاندار، کنسرت گروه بیدل در کرمانشاه برگزار می‌شود. وی دور روز قبل از آغاز کنسرتها با اشاره به تلاش برخی از مسئولان کرمانشاه جهت برگزار نشدن این کنسرت و ایجاد ممانعتهای مختلف، اظهار داشت: "جمعیت امداد دانشجویی امام علی (ع) به منظور کمک به نیازمندان اقدام به برگزاری این کنسرت خیریه با کسب مجوزهای لازم کرده و استاد سراج نیز از محل برگزاری آن یک ریال هم دریافت نمی‌کند، اما با وجود خیریه بودن این مراسم باز هم شاهد کارشکنی‌های برخی از مسئولان بودیم."


کارشکنی های مسئولین و مساعدت استاندار؟!

کار شکنی ها چه بود؟ به گفته پورجعفری: "یک بار از محل برگزاری کنسرت ایراد گرفتند که ما ناچار شدیم مکان برگزاری را تغییر دهیم، اما با کمال ناباوری از هفته گذشته متوجه شدیم بنرهای تبلیغاتی این کنسرت را از سطح شهر جمع کرده‌اند، در حالیکه ما برای نصب این بنرها از شورای شهر و شهرداری مجوز گرفته بودیم. کار تا جایی پیش رفت که چند روز پیش به ما ابلاغ شد کنسرت لغو شده و کارهای آن را پیگیری نکنید، در حالیکه ما برای اعضای گروه بلیت هواپیما خریده و هتل رزرو کرده بودیم. بالاخره با مساعدت استاندار کرمانشاه موفق شدیم مجوز برگزاری این برنامه را روزهای 18، 19 و 20 تیر ماه در تالار انتظار بگیریم.»

مسئول برگزاری کنسرت سراج در کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمامی عواید و درآمدهای این کنسرت برای کمک به نیازمندان بود، توضیح داد که اقدامات خوبی همچون «طرح کعبه کریمان» که شامل دریافت خواسته‌های کودکان نیازمند است اجرا کردیم تا در روز کنسرت به افرادی که توان برآورده کردن نیازهای این کودکان را دارند تحویل دهیم وبه این ترتیب دلهای کودکان یتیم و نیازمند را شاد کنیم.


حمله چگونه صورت گرفت؟

پور جعفری در مورد جریان حمله لباس شخصی ها در شب اول که با حضور فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی استان انجام گرفت، توضیح داد: "تمامی اقدامات قانونی جهت برگزاری این کنسرت انجام گرفته بود و شورای تامین استان نیز مسئولیت حفظ نظم و امنیت این مراسم را برعهده داشت اما با اینکه فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه نیز در محل حضور داشتند، گروهی توانستند این کنسرت خیریه را برهم بزنند. افرادی که بلیت این کنسرت را در دست داشتند، هنگام ورود به تالار انتظار محل برگزاری این کنسرت با عده ای که با تجمع مقابل این تالار خواهان لغو این کنسرت بودند مواجه شدند که درمقابل درب ورودی تالار تجمع کرده و به وسیله بلندگو اعلام می کردند این کنسرتها غیرفرهنگی است."

وی ادامه داد: "بالاخره پس از گذشت مدتی از سوی مسئولان اعلام شد برگزاری این کنسرت به طور کامل لغو شده و افرادی که بلیت تهیه کرده اند از روز یکشنبه با مراجعه به مکانهایی که بلیت کنسرت را تهیه کرده اند، می توانند مبالغ پرداختی را پس بگیرند و این در حالی است که تمامی مبالغ جهت برگزاری هزینه شده است."

همین روزها کنسرت کیهان کلهر و گروهش به خوانندگی "حمیدرضا نوربخش" در تهران برگزار می شود. مدیر برنامه های استاد شجریان هم برای برگزاری کنسرت استاد با گروه شهناز در تهران و شیراز تقاضای مجوز کرده است. اما با آغازجنگ خیابانی از سوی لباس شخصی ها علیه هنرمندان غیر حکومتی به بهانه "فساد" که "صادق اشک تلخ" در کرمانشاه آنرا رسما اعلام کرد، باید منتظر ماند و دید اینگونه برنامه ها می توانند ادامه پیدا کنند یا آنچنانکه حسام الدین سراج می گوید در این فضا نمی توان فعالیت هنری داشت؟

2 نظرات :: نمآهنگ «تصنیف راه رهایی» با صداي حسام سراج

  1. یالطیف.با سلام.لطفا از این برنامه استفاده سیاسی نفرمایید.این برنامه به هیچ وجه سیاسی نبوده که کسی بخواهد بهره برداری سیاسی بفرماید.بیانیه جمعیت امام علی(ع) کرمانشاه در سایت جمعیت موجود است.
    با سپاس
    روابط عمومی جمعیت امام علی(ع) کرمانشاه
    http://jamiat-kermanshah.ir/

  2. جناب روابط عمومي

    جهت اطلاع شما ، پديده لباس شخصيها يك معضل شوم اجتماعي است كه بيش از 20 سال است كه ملت با آن روبرو ميباشد و نه يك مسئله سياسي آنطور كه شما فكر ميكنيد و لذا در اينجا هم آنطور كهمن مشاهده ميكنم به همين بيماري لباس شخصيها در جامعه پرداخت شده و ربطي به سياست ندارد.

    محمد نجم كرمانشاهي - فرزند كرمانشاه

آخرين اخبار ارس