بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

پدر شهید رامین رمضانی همچنان در زندان و خانواده امکان تامین وثیقه 200 ميليوني را ندارند

پس از 20 روز بازداشت، صدور قرار وثیقه 200 میلیون تومانی براي پدر شهید رامین رمضانی:
خانواده آنها امکان تامین وثیقه را ندارند

ادامه راه سبز(ارس): بعد از گذشت 20 روز از بازداشت پدر رامین رمضانی، از شهدای جنبش سبز، او ضمن تماس با خانواده‌اش اعلام کرد که برایش قرار وثیقه 200 میلیون تومانی صادر شده است. مهدی رمضانی در حالی همچنان در زندان به سر می‌برد که این خانواده شهید می‌گویند به هیچ شکلی توان تامین و تودیع چنین وثیقه‌ای را ندارند. خانواده رمضانی خود مستاجرند و خانه ای از خود ندارند، و بستگان آنها هم از تامین این وثیقه عاجزند.

مهدی رمضانی ده روز پیش بر سر مزار فرزند ۲۲ ساله‌اش، رامین، در بهشت زهرای تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. این حادثه در پی حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای حوادث پس از انتخابات در بهشت زهرا برای شرکت در مراسم سالروز تولد امیر تاجمیر، از شهدای سبز عاشورای ۸۸، رخ داد.

رامین رمضانی، بیست و پنجم خرداد ماه سال گذشته در روز راهپیمایی مسالمت آمیز مردم به ضرب گلوله به شهادت رسید. اکنون پدر رامین هم که در تمام یک سال و نیم پس از شهادت پسرش، یک روز را هم بدون غم و اندوه پشت سر نگذاشته، دستگیر و زندانی شده است.

در همین باره بخوانید:
رامین رمضانی، گلوله جنگی و حکم تیری که قابل انکار نیست

این اولین بار است که پدر یکی از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات دستگیر و زندانی می شود. حرمت‌شکنی خانواده‌ی شهدای جنبش سبز، یکی از خط قرمزهایی بود که در یک سال و نیم بعد از انتخابات و با وجود همه‌ی حرمت‌شکنی‌ها و حدنشناسی‌های عوامل امنیتی و قضایی وابسته به جناح حاکم، هنوز از آن عبور نشده بود.

اما چندی پیش با بازداشت مادر شهید سهراب اعرابی که برای چند ساعت مورد بازداشت و بازجویی قرار گرفت و پدر شهید رامین رمضانی که تاکنون حدود سه هفته در بازداشت مانده است، این مرز هم شکسته شد تا مشخص شود که صاحبان قدرت نه تنها حاضر به معرفی و محاکمه قاتلان قربانیان اعتراضات مردمی نیستند، بلکه برای حفظ قدرت حتی به خانواده‌ی معترض آنها هم رحم نمی‌کنند.

اکنون خانواده‌ی شهید رمضانی به شدت نگران حال پدر خانواده هستند و از مقامهای قضایی می‌خواهند با تبدیل قرار وثیقه به کفالت، امکان آزادی بی‌معطلی این پدر داغدار را فراهم کنند و به نگرانی‌های این خانواده پایان دهند.

پدر رامین رمضانی پیش از این در گفت‌و‌گو با کلمه، درباره قاتل یا قاتلان پسر شهیدش سخن گفته و خواسته بود هرچه زودتر آمران و عاملان قتل او به افکار عمومی معرفی شوند. او در آن گفت‌و‌گو یادآور شده بود: «در آخرین مراجعه‌ام به دادگاه که ۱۷ مهرماه امسال بود، به ما گفتند که «قاتل را نمی‌توانیم پیدا کنیم.» من هم در پاسخ گفتم معلوم است شما قاتل را پیدا نمی‌کنید، ولی من می‌دانم قاتل پسرم کیست. قاتل او کسی است که دستور شلیک به او را صادر کرده است. من قاتل فرزندم را نه آن بسیجی، که کسی می‌دانم که فرمان قتل این بچه‌ها را صادر کرد.»

او همچنین تاکید کرده بود: «هر روز که می‌گذرد، حال ما بدتر و بدتر می‌شود. همه می‌گویند گذشت زمان، داغ را سرد می‌کند، ولی گذشت زمان برای ما هیچ فایده‌ای نداشته است و هر روز وضع روحی‌مان بدتر می‌شود. فکر می‌کنم دلیلش این است که می‌بینیم کسی نمی‌خواهد عدالت را در این باره اجرا کند. قاتلان رامین در امنیت کامل زندگی‌شان را می‌کنند و کسی کاری به کارشان ندارد و این واقعا دردآور است. این روزها بهترین جا برای من و مادر رامین، بهشت زهرا و بر سر مزار رامین است.»

مهدی رمضانی اکنون در همان تنها جایی که احساس آرامش به او می‌داده، یعنی بهشت زهرا، بازداشت شده و سه هفته است که به جرم آنکه پیگیر خون پسرش است، در زندان است. بیراه نیست که برخی معتقدند دلیل بازداشت مهدی رمضانی، همین اطلاع رسانی و پیگیری برای معرفی قاتل یا قاتلان فرزند شهیدش است. ظاهرا او به جرم سکوت نکردن درباره ظلم‌های آشکاری که پسرش یکی از قربانیان آن است، زندانی است و وثیقه‌ای برایش صادر شده که معنایی جز تداوم بازداشت او ندارد.

0 نظرات :: پدر شهید رامین رمضانی همچنان در زندان و خانواده امکان تامین وثیقه 200 ميليوني را ندارند

آخرين اخبار ارس