بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

دستگیری دکتر رئیس دانا پس از اعتراض شدید به طرح حذف یارانه ها

دستگیری دکتر رئیس دانا پس از اعتراض شدید به طرح حذف یارانه ها

ادامه راه سبز(ارس): به گزارش سايت تغيير، ساعت یک بعد از نیمه شب، ۲۸ آذر، ماموران امنتی جمهوری اسلامی طی یورشی به منزل دکتر فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و فعال اجتماعی، وی را دستگیر نموده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. تا این لحظه علت دستگیری وی مشخص نشده است.

آزاده فرقانی، همسر آقای رئيس دانا، در گفت و گو با « راديو فردا»، شمار ماموران امنيتی را حداقل هشت نفر ذکر کرد و گفت که آنان حکمی را برای بازداشت آقای رئيس دانا ارائه نکردند.

دکتر ریس دانا دیشب در مصاحبه با بی بی سی فارسی این طرح را به ضرر طبقه محروم و متوسط دانسته و گفته بود جامعه باید واکنش نشان دهد.

او که از منتقدین جدی این طرح از ابتدای مطرح شدن آن بود, بارها و در مصاحبه های مختلف این طرح را ضد مردمی و در خدمت منافع حکومت و ثروتمندان وابسته دانسته بود.

به نظر می‌رسد پیام این بازداشت، تهدید همه کسانی باشد که به طرح هدفمند شدن یارانه‌ها و شکل اجرای آن انتقاد دارند و دولت قصد دارد نوعی فضای خفقان را برای پیش بردن این طرح حاکم کند.

پیش از این هم رنانی از استادان دانشگاه فاش کرده بود که تحقیقات علمی و آکادمیک درباره هدفمندی نیز سانسور می‌شود و اجازه انتشار بدون محدودیت نتایج بررسی‌های علمی درباره این طرح داده نمی‌شود.

2 نظرات :: دستگیری دکتر رئیس دانا پس از اعتراض شدید به طرح حذف یارانه ها

  1. «قيمت آرد نان 40 برابر شد!»

    «اين در حالي است كه رييس دولت ديشب گفت كه نان غذاي اصلي مردم است و 4000 تومان صدقه براي نان به حساب يارانه مردم بطور جداگانه واريز خواهد كرد تا مردم نان خوب بخورند و "ماهيانه" با اين پول "4 عدد سنگك" تهيه نمايند!»

    حمید علیخانی در واكنش به این سؤال كه قیمت آرد چقدر تعیین شده است اظهار داشت: هر كیلوگرم آرد در كل كشور بین 280 تا 300 تومان خواهد بود و در واقع از امروز دیگر آرد 400 تومانی، 450 تومانی و یا 75 ریالی وجود نخواهد داشت.

    وی با بیان اینكه قیمت نان را استانداری‌ها بر اساس ملاحظات استانی تعیین می‌كنند، اظهار داشت: درخصوص قیمت نان استان تهران نیز با استانداری تهران توافقاتی صورت گرفته است.

    معاون وزیر بازرگانی اظهار داشت: با توجه به سهمیه‌ای كه هنوز در اختیار نانوایی‌ها هست تا اطلاع ثانوی قیمت نان تغییر نمی‌كند و پس از اطلاعیه استانداری‌ها درخصوص قیمت نان همه واحدها با آرد تک‌نرخی و قیمت مشخص اقدام به فعالیت می‌كنند.

  2. «بازداشت هادی حیدری، فاطمه عرب سرخی، علیرضا طاهری و محمد شفیعی»

    هادی حیدری روزنامه‌نگار و کاریکاتوریست، فاطمه عرب سرخی دختر فیض‌الله عرب‌سرخی، محمد شفیعی و علیرضا طاهری از فعالان فرهنگی و اجتماعی، بازداشت شدند.

    به گزارش کلمه، این چهار نفر امروز از سوی وزارت اطلاعات احضار شده بودند که به علت آنچه از سوی بازجویان، “همکاری نکردن” آنها اعلام شده، بازداشت شده‌اند.

آخرين اخبار ارس