بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

آیت‌الله وحید خراسانی: اقرار و اعتراف در زندان اعتبار ندارد

آیت‌الله وحید خراسانی در درس خارج فقه:
اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد
ادامه راه سبز(ارس): «اقرار و اعتراف كسی كه در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت كند و حكمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می‌شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد.»
آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، روز گذشته در ضمن مباحث درس خارج فقه خود اعلام كرد: اقرار و اعتراف كسی كه در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت كند و حكمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می‌شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد.

به گزارش آینده، آیت‌الله وحید كه در ماه‌های اخیر درباره «قاعده ید» بحث می‌كند، در جلسه روز دوشنبه (6/10/89) به‌ نقل این روایت كه از سوی بزرگترین مفسران و محدثان اهل سنت نقل شده و در كتاب‌هایی مانند مناقب خوارزمی، ذخائرالعقبی ثبت شده، پرداخت:

زنی باردار در نزد خلیفه دوم اقرار به زنا كرد و خلیفه دستور داد تا او را رجم كنند. حضرت امیر علیه‌السلام با اطلاع از این ماجرا، به خلیفه فرمود: تو بر خود این زن قدرت و سلطنت داری و بر او حكم می‌كنی، ولی تقصیر طفلى كه در شكم دارد چیست و چرا او را به قتل می‌رسانی؟ «هذا سلطانک علیها فما علی ما فی بطنها؟!» خلیفه پاسخ داد: او زناكار است! على علیه السلام فرمود: مگر نشنیدى كه رسول خدا فرمود: كسى كه پس از بلا و گرفتاری اعتراف می‌كند، مورد حد قرار نمی‌گیرد: «اما سمعت رسول‌الله (ص): "لا حد علی معترف بعد بلاء"؟! »بالاخره خلیفه آن زن معترف را آزاد كرد و گفت: عجزت النساء ان تلد مثل على بن ابیطالب لولا على لهلک عمر. (زنان عاجزند كه فرزندى مانند على بن ابیطالب بزایند اگر على نبود عمر هلاک می‌گشت.)

این مرجع تقلید سپس افزود: كسی كه در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی‌ای كه به چنین اقراری قضاوت كند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد.

2 نظرات :: آیت‌الله وحید خراسانی: اقرار و اعتراف در زندان اعتبار ندارد

  1. آقا وحید فرمایشتون صحیح لطفا بفرمایید مراجعی که ظلم بر مردم را شاهد باشند و برای حفظ نظام ، جان ، موقیت و ... ساکت بنشینند و سکوت اختیار کرده و به فریاد مظلوم نرسند چه حکمی بر ایشان جاری است.
    با تشکر

  2. سلام عليكم .كثرالله امثالكم . آفرين خداوند بر جناب عالي و ديگر مراجع عظامي كه سخن حق را ميزنند و در صدا و سيماي كذاب هم كمترين صحبت و مصاحبه اي نمي كنندتا آن را تاييد نمايند واقعا اين است عين توحيد .ولا تهنوا ولا تحزنوا وانتم الاعلون ان كنتم تعلمون امام رحمه الله هم مثل بعضي معذورين انقلاب اسلامي كه فعلا در تبعيد به سر مي برند باbbc مصاحبه مي فرمودند اما با راديو و تلويزيون شاه دريغ از يك كلمه !مگر آقايان نمي بينند استبداد از مصاحبه هاي قديمي حضرات هم دارد سوء استفاده مي كند؟لااقل از آقاي شجريان ياد بگيرند كه چون هم خداو هم خدا را نخواست اجازه نداد آواي دلنشين ربنايش از بلندگوي ظلم پخش شود .مرحبا

آخرين اخبار ارس