بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

درخواست محمد خاتمي از نوري زاد - و - ديدار رهنورد و باكري با خانواده وي

درخواست سید محمد خاتمی از محمد نوری زاد برای پایان اعتصاب غذای خشک
. ادامه راه سبز(ارس): سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان درپیامی رسمی به محمد نوری زاد جهاد گر دربند از وی خواست تا به اعتصاب غذای خشک خود پایان دهد. نوری زاد سه روز است که در اعتراض به محاکمه توهین آمیز و سه دقیقه ای خود دست به اعتصاب غذا زده است.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی که در اختیار کلمه قرار گرفته است به شرح زیر است:
نوری زاد برای ما عزیز است و ارزشهای وجودی و خدمات او برای همیشه در خاطره ملت و تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد و سلامتی و وجود او همچنان که در گذشته ، امروز و فردا هم ارزشمند و منشأ خیر خواهد بود. هر چند من هم معتقدم به او و بسیاری از سرمایه های انقلاب و کشور و اصل نظام ستم شده و می شود ولی به هر حال برای همه ما آنچه مهم است سرنوشت کشور و انقلاب و اصالت های آن و حفظ حق و حرمت مردم است و در این راه از دادن هزینه نباید پرهیز کرد.

امیدوارم همه بدانند که با همبستگی و پایبندی به قانون اساسی و عدالت است که می توان بر مشکلات غلبه کرد.

من خواهش می کنم آقای نوری زاد از تصمیم خود بر اعتصاب خشک منصرف شود. امیدوارم اصل این تصمیم سبب شود که مسؤلان ذی ربط با تجدید نظر در مورد او و بسیاری از عزیزان دیگر که گرفتارند زمینه را برای اصلاح امور و بازگشت کشور به امنیت و ثبات و قانون فراهم کنند.
سید محمد خاتمی
********
دیدار همسر میرحسین موسوی و همسر شهیدباکری با خانواده نوری زاد

زهرا رهنورد با حضور در منزل محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی که از چند روز پیش در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برد، ضمن دلجویی و اظهار همدردی با همسر و فرزندان وی گفت: «نوری‌زاد حر زمان ماست و ایستادگی و مقاومت او بر سر آرمان‌هایش، الگویی برای نسل امروز و فردا خواهد بود.»
به گزارش خبرنگار کلمه، رهنورد که در این دیدار فاطمه امیرانی، همسر شهید حمید باکری، نیز همراهی‌اش می‌کرد، همچنین با اشاره به تلاش مستمر خانم نوری‌زاد برای رساندن پیام حق‌طلبی همسرش به مردم، عملکرد وی را زینبی توصیف و برای وی صبر و استقامت بیشتر آرزو کرد.

وی در ادامه این دیدار، با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف اعتصاب غذا توسط زندانیان سیاسی، رساندن پیام حق‌طلبی‌شان به افکار عمومی است، گفت: «پیام حق‌طلبی آقای نوری‌زاد آن‌قدر رسا بوده که در این چند روزه به گوش مردم ایران و حتی جهان رسیده است. مردم ایران برای امروز و فردای خود به محمد نوری‌زاد نیاز دارند، از همین رو ما از او درخواست می‌کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهد تا سلامت و زندگی‌اش بیش از این به خطر نیفتد.»

فاطمه ملکی، همسر نوری‌زاد، نیز در این دیدار ضمن تشکر از دلجویی رهنورد، گفت: «ما از لحظه‌ای که تصمیم او را برای اعتصاب غذای خشک شنیده‌ایم، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته‌ایم و واقعا نگرانش هستیم. امیدواریم که پیام شما و دیگر شخصیت‌ها و اقشار مختلف مردم برای شکستن اعتصاب غذا به ایشان برسد و این درخواست‌ها مورد توجهش قرار گیزد تا بیش از این سلامتی‌اش به خطر نیفتد.»

گفتنی است شنبه گذشته خبری مبنی بر تصمیم محمد نوری‌زاد، نویسنده و هنرمند زندانی، برای شروع اعتصاب غذای خشک در سایت‌های خبری منتشر شد. نوری‌زاد علت این تصمیم خود را اعتراض به روند دادگاه سه‌دقیقه‌ای برای رسیدگی به شکایت وزارت اطلاعات از او و هچنین رفتار توهین‌آمیز قاضی در این جلسه دادگاه اعلام کرده است.

به گفته یکی از متهمان سیاسی که همزمان با نوری‌زاد در دادگاه انقلاب حضور داشته، قاضی مقیسه، رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، در این دادگاه سه‌دقیقه‌ای، بر سر نوری‌زاد داد و فریاد کرده و در جلسه دادگاه رو به وی گفته است: “گم شو بیرون، اجنبی مزدور” و “می‌دهم شلاق بزنندت” به طوری که فریادهای او حتی در بیرون از دادگاه هم شنیده می‌شده است. محمد نوری‌زاد نیز پس از خروج از این دادگاه غیرعادلانه و غیر‌انسانی، تصمیم خود مبنی بر اعتصاب غذای خشک را اعلام کرده است.

0 نظرات :: درخواست محمد خاتمي از نوري زاد - و - ديدار رهنورد و باكري با خانواده وي

آخرين اخبار ارس