بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

آیت الله دستغیب: هیچ یک از بازداشتها شرعی نیست

آیت الله دستغیب: هیچ یک از بازداشتها شرعی نیست

.
ادامه راه سبز(ارس): آیت الله دستغیب باردیگر تاکید کرد که هیچکدام از این بازداشت ها شرعی نمی باشد چون اول باید خطا نزد مجتهد عادل ثابت شود بعد فرد را زندانی کنند نه اینکه اول شخص را زندانی کنند بعد او را به پیش قاضی (مجتهد عادل) بیاورند.


ايشان در بخشي ديگر از سخنانشان متذكر شدند: بنده در همین مجلس به عنوان کسی که هیچ غرضی ندارد الا نصیحت و ارشاد به این دوستان عزیزی که از سپاه و بسیج و اطلاعات در این مجلس حضور دارند عرض می کنم که احیانا اگر افرادی را برای بازجوئی به آن جاهای مخصوص می برید خیلی مواظب رعایت جهات اسلامی و شرعی باشید؛ خدای ناکرده اگر این کسانی را که برای بازجوئی می برید دچار زحمت شوند فردا در پیشگاه خدایتعالی مسئول هستید.
به گزارش ندای سبز آزادی ، آیت الله دستغیب در درس تفسیر قرآن با توجه به آیه ششم سوره ابراهیم اظهار داشت: یکی از نعمت هایی که خدای تعالی به ملت ایران عنایت کرد آزادی آنها بود از دست ساواک و شکنجه های پهلوی. در آن زمان بر اثر آن جو اختناق هر کس که می خواست اسم شاه را ببرد بدین معنی که از او انتقاد و عدم رضایت خود را از آن دستگاه اعلام کند جرات بیان حتی در خانه خود را هم نداشت. در آن زمان وضع بگونه ای بود که بر زبان آوردن نام بزرگانی همچون امام خمینی ره کار بسیار دشواری بود. شاه با آن دستگاه جاسوسی عجیبی که داشت و آمریکا و اسرائیل هم پشتیبان آن بودند در همه جا رخنه کرده بود. مع ذلک نتوانست کاری از پیش برد. و خدایتعالی بر اثر اینکه همه مردم خواستند نابودی بساط ظلم را و بر اثر سوزها و ناله هایی که این مردم داشتند در کار آنها فرجی حاصل کرد.

ايشان افزودند: بنده خوب به یاد دارم دفعه آخری که ساواکی ها من را به شهربانی بردند تا مقدمات تبعیدم را فراهم کنند؛ با چشمهای بسته شده مرا به زیرزمینی انتقال دادند؛ پس از باز شدن چشمهایم افرادی را مشاهده کردم که با دستهای بسته شده در زندان بودند. البته دست بنده را هم می خواستند ببندند که درخواست من برای خواندن چند رکعت نماز مانع از این کار آنها شد.بالاخره پس از یک ساعت نماز خواندن مرا به طبقه فوقانی انتقال دادند .شخص بازجویی که به او خطاب دکتر می کردند در ابتدا شروع کرد به توهین کردن به حضرت امام خمینی اما نه توهین زشت؟! و نظر بنده را درباره ایشان جویا شد که در پاسخ به او گفتم خدا بهتر می داند و این حرفهایی که شما می زنید درست نمی باشد. پس از اتمام بازجوئی مرا به درون اتاقی منتقل کردند؛ منظورم این قسمت از عرائضم می باشد که با حالت دلشکستگی و راز ونیاز با خدای خود عرض کردم که پروردگارا برای چه این افراد را بر من مسلط کردی؟ خوب غیر از بنده افراد زیادی در این مملکت بودند که یک چنین وضعی داشتند؛ چه بسا ۱۰ الی ۲۰ نفر که دل شکسته شوند و آهی بکشند موجب این شود که بساط ظلم بر باد رود. بالاخره بنده را بردند برای تبعید که قریب به ۹ ماه طول کشید و در تمام این مدت با احترام به اینجانب برخورد کردند.

آیت الله دستغیب ادامه داد: خوب خدایتعالی به وسیله حضرت امام خمینی ره گشایشی در کار مردم ایجاد کرد و امام هم به مردم فهماند که چون شما با یکدیگر متحد و متوجه خدایتعالی شدید خدایتعالی این بلا را از سر شما رفع کرد. البته بعد تقصیراتی پیش آمد و مومنین آنطوری که باید شکر گذار خدایتعالی نبودند؛ که اگر شکر گذار بودند یقینا وضع آنها چه از نظر مادی و معنوی بهتر وخوبتر می شد. علت این کفران نعمت و عدم شکر گذاری به خاطر این بود که یک عده از این جوانهایی که اهل جبهه و جنگ بودند و برای این انقلاب زحمات زیادی کشیده بودند متمایل شدن به سمت دنیا و رفتند دنبال پول و اقتصاد. خوب وقتی پول به میدان آمد آن هم پول های کلان هدف فراموش شد و بجای آن ( رضای خدا)، پول و ریاست طلبی برای آنها هدف شد. بنده این مطلب را نمی خواهم بگویم که پول بد است بلکه صحبت بنده در این است که شخص به اندازه نیازش دنبال پول و مادیات باشد ودر فکر انبار کردن نباشد؛ لذا این افرادی که گُل جامعه بودند امتحان خوبی پس ندادند.

وی افزود: بنده در همین مجلس به عنوان کسی که هیچ غرضی ندارد الا نصیحت و ارشاد به این دوستان عزیزی که از سپاه و بسیج و اطلاعات در این مجلس حضور دارند عرض می کنم که احیانا اگر افرادی را برای بازجوئی به آن جاهای مخصوص می برید خیلی مواظب رعایت جهات اسلامی و شرعی باشید؛ خدای ناکرده اگر این کسانی را که برای بازجوئی می برید دچار زحمت شوند فردا در پیشگاه خدایتعالی مسئول هستید؛ اگر دل مومن شکسته شد حساب دارد حتی اگر شخص یهودی یا مسیحی یا حتی کافر هم باشد؛ دل شکسته اثر دارد چون همراه این دل خدایتعالی می باشد. اضافه بر اینکه بنده بارها عرض کرده ام که هیچکدام از این بازداشت ها شرعی نمی باشد چون اول باید خطا نزد مجتهد عادل ثابت شود بعد فرد را زندانی کنند نه اینکه اول شخص را زندانی کنند بعد او را به پیش قاضی (مجتهد عادل) بیاورند.

0 نظرات :: آیت الله دستغیب: هیچ یک از بازداشتها شرعی نیست

آخرين اخبار ارس