بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

تهدید خانواده شهید محمد جواد پرنداخ، در آستانه سالگرد شهادت وی

تهدید خانواده شهید محمد جواد پرنداخ، در آستانه سالگرد شهادت وی

. ادامه راه سبز(ارس): بنا به گزارش منابع خبری جرس، در جریان تماس های گرفته شده از سوی اداره اطلاعات با مادر شهید محمد جواد پرنداخ، دانشجوی شهید دانشگاه اصفهان، نسبت به هر گونه مصاحبه با رسانه ها در خصوص مرگ وی هشدار داده شده و در آستانه برگزاری سالگرد این شهید جنبش سبز، خانواده وی مورد تهدید واقع شده اند.

این منبع خبری خاطرنشان کرد "در حالیکه در آستانه سالگرد این شهید جنبش سبز قرار داریم، اما با گذشت یکسال، مرگ این دانشجو هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد و پیگیری های خانواده این شهید در خصوص شناسایی قاتل در دستگاه قضایی به نتیجه نرسیده است."

محمد جواد پرنداخ دانشجوی کُرد رشته مهندسی پتروشیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، پس از شرکت در تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه اصفهان در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، وی به منزل خود در گیلان غرب باز می‌‌گردد اما پس از چند روز از طرف اداره اطلاعات اصفهان احضار و به تأمین وثیقه‌ ٣۰ میلیون تومانی تا زمان بازگشت به اصفهان و مراجعه به اداره اطلاعات آن شهر مکلف می شود.

محمد جواد در وقت تعیین شده از سوی اداره اطلاعات به همراه یکی از اعضای خانواده خود به اصفهان رفته و طی دو روز متوالی در اداره اطلاعات اصفهان حاضر و مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

او پس از دو روز بازجویی در اداره اطلاعات اصفهان، صبح روز سوم نیز بنابر احضار اداره اطلاعات برای تداوم بازجویی ها و اعزام به دادگاه،برای حضور مجدد در اداره اطلاعات اصفهان منزل را ترک کرد اما حوالی ظهر همان روز جسد محمدجواد پرنداخ در زیر یکی ‌از پل‌های شهر اصفهان یافته شد.

اما به فاصله اندکی، خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت كودتا خبر جان باختن وی را تحت عنوان "یکی از افرادی که در جریان اعتراضات اخیر دستگیر و سپس خودکشی کرده" منتشر کرد.

این در حالیست که جسد این جوان چندی پیش با این شرط به خانواده‌اش تحویل داده شد که از آنان خواسته بودند علت مرگ فرزندشان را سانحه رانندگی عنوان کنند.

خانواده پرنداخ بارها از سوی وزارت اطلاعات و نهادهای‌ امنيتی برای برگزاری مراسم برای این شهید و اطلاع‏رسانی در خصوص پیگیری پرونده پر از ابهام وی تهدید شده اند.

بسیاری از آگاهان سیاسی بر این باورند که مرگ این دانشجو که در زمان بازداشت مورد شکنجه و آزار قرار گرفته در ارتباط با حذف شاهدان چنین شکنجه‏ ها و تجاوزاتی در زندان‏ است.

مراسم سالگرد این شهید جنبش دانشجویی روز پنجشنبه چهارم شهریور ماه، در شهر گیلان غرب برگزار می شود.

پي نوشت: در لینک زیر، چند ویدئو و تصویر پیرامون این دانشجوی شهید جنبش سبز، قابل دیدن و ذخیره است:
http://shahid.ueuo.com/index.php?option=com_content&task=view&id=139&Itemid=34

0 نظرات :: تهدید خانواده شهید محمد جواد پرنداخ، در آستانه سالگرد شهادت وی

آخرين اخبار ارس