بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نفت که بر سر سفره نیامد، نان را هم بردند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
نفت که بر سر سفره نیامد، نان را هم بردند
. ادامه راه سبز(ارس): محمدرضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در گذشته شاهد بودیم که رئیس‌جمهور گفت نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم اما دیدیم که نان را هم از سر سفره مردم بردند. یا این‌که گفته شد اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می‌کنیم اما رئیس‌جمهور گفت که این حرف را نزده است.
به گزارش آفتاب، نماینده کاشمر در مجلس، درخصوص هدفمند کردن یارانه‌ها و چگونگی اجرای آن اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها به منزله جراحی در اقتصاد کشور است بنابراین وقتی بیمار وارد اتاق عمل می‌شود و جراحی روی آن انجام می‌شود طبیعتا مقداری درد و سختی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیمار باید دوره نقاهت را هم پشت سر بگذارد پس از آن‌که درد را تحمل کرد تا به بهبودی ‌برسد. هدفمند کردن یارانه‌ها نیز چنین است، ابتدا با تورم ۳۰ درصدی مواجه خواهیم شد پس از آن‌که مردم ریاضت را پذیرفتند و تبعات آن را قبول کردند و دولت به عنوان دکتر تمام تلاش خود را به‌کار برد که درد کمتری نصیب مردم شود و دوران نقاهت را هم با همراهی هم به پایان برسانند آن‌گاه می‌توان گفت کار خوب انجام شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی‌بر این‌که با اجرای این طرح یک فقیر هم نخواهیم داشت، تصریح کرد: اما این‌که از همین اول گفته شود ما یک فقیر هم نخواهیم داشت از آن حرف‌هایی که است که باید گفته شود آرزو بر جوانان عیب نیست، اما واقعیت ندارد.

خباز گفت: ما تنها کشوری نیستیم که این طرح را اجرا می‌کنیم، هرجا که این طرح اجرا شد مردم ریاضت کشیدند و این تحمل کردن‌ها و قبول گرفتاری‌ها به منزله روشن بودن پایان کار نیست، معتقدم این حرف‌ها که پیشاپیش زده می‌شود، برای مردم توقعاتی ایجاد می‌کند و بعدا مجبور خواهیم شد بگوییم نمی‌توانیم و از عهده آن برنمی‌آییم مثل همان شعار ” آوردن نفت بر سر سفره مردم” است.

نماینده کاشمر تصریح کرد: ما در گذشته شاهد بودیم که رئیس‌جمهور گفت نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم اما دیدیم که نان را هم از سر سفره مردم بردند. یا این‌که گفته شد اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می‌کنیم اما رئیس‌جمهور گفت که این حرف را نزده است، به نظر من خبرنگاران رسالت بزرگی در تذکر به مسئولان دارند و باید این سخنان را مستند کنند و به مسئولان یادآوری شود که شما این سخنان را گفته‌اید و نمی‌توانید به راحتی از آن بگذرید.

خباز گفت: مسئولان نباید از ابتدای کار صحبت‌هایی بکنند که در مردم منجر به توقعات فزاینده شود به نحوی که در اجرا با مشکل مواجه شوند و سپس وعده‌ها را پس گرفته و خود را کنار بکشند. از اول و قبل از فراهم شدن مقدمات اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها صحبت از دادن ۷۵ هزار تومان پول نقد بود سپس به ۵۰، ۴۰ و ۳۰ هزار تومان کاهش یافت و امروز مبلغی مطرح است که خودشان هم روی‌شان نمی‌شود بگویند چقدر است.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری هنوز کار را شروع نکرده صحبت از تشکیل ستاد می‌کند در حالی که ما در مجلس خبری از این ستاد نداریم، از این‌رو می‌بینم مجلس با مماشاتی که به خرج داد سعی کرد بهانه را از دولت برای عدم اجرا بگیرد.

خباز یادآور شد: مجلس از قانون خود عقب‌نشینی کرد تا دولت برای اجرا پشیمان نشود. دولت شعار هدفمند کردن یارانه‌ها را داده، از آن طرف هم گفته پول می‌دهیم و بهره سیاسی‌اش را هم برده، حال می‌گوید سخت‌و سنگین است و احساس می‌کند از عهده کار بر نمی‌آید و می‌خواهد عقب‌نشینی کند.

نماینده کاشمر گفت: اما مجلس می‌گوید چاره‌ای جز اجرای صحیح قانون ندارد. در کشور کسی مخالف اجرای هدفمند کردن نیست که برای آن ستادی هم تشکیل شود بلکه نگرانی از شیوه اجرا است که از همان ابتدا کارشناسان معتقد بودند که دولت از عهده کار بر نمی‌آید زیرا اگر قرار باشد کار درست انجام شود دولت ابتدا باید به کار کارشناسی تن دهد و نه این‌که فقط نظرات خود را قبول داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در اجرای هدفمند کردن پزشک و پرستار و بیمار مثلث تشکیل دهند این قانون با موفقیت اجرا می‌شود اما اگر پرستار و پزشک بیمار را وسط کار جراحی رها کنند نمی‌توان انتظاری برای موفقیت آن داشت.

احمدی نژاد در سفر به همدان، خبر از تشکیل ستاد داده و ادعا کرده بود: اینان حتی با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که بیست سال شعار آن را می‌دادند به مخالفت برخاسته و هر روز یک دروغ منتشر می‌کنند تا بلکه این طرح اجرا نشود و حتی در این زمینه ستادی ایجاد کردند تا وقتی اجرای طرح شروع شد آن را خنثی کنند.

پس از این سخنان نمایندگان مجلس در اظهار نظرهای جداگانه ای از وجود چنین ستادی ابراز بی اطلاعی کرده اند.

دولت بر خلاف مصوبه مجلس هنوز قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا نکرده و گفته می شود با توجه به اختلاف نظر مجلس و دولت در این خصوص، احمدی نژاد از اجرای این قانون نیز سربار خواهد زد.

0 نظرات :: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: نفت که بر سر سفره نیامد، نان را هم بردند

آخرين اخبار ارس