بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

گزارش تصويري ضيافت افطار عبدالله نوری با حضور جمع كثيري از چهره هاي سياسي فرهنگي

افطاری عبدالله نوری با حضور جمع كثيري از اصلاح‌طلبان و روشنفكران

. ادامه راه سبز(ارس): به گزارش پارلمان‌نیوز،عبدالله نوری شامگاه دوشنبه گذشته میزبان تعداد کثیری از چهره‌های اصلاح‌طلب و روشنفکران بود. این مراسم که بدون سخنرانی بود به محلی برای گفت و شنودهای صمیمانه میان چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب مبدل شد.


گفتنی است در این میهمانی چهره هایی چون مهدی کروبی، سیدمحمد خاتمی، سید حسن، سید یاسر و سیدعلی خمینی، احمد منتظری، سعید حجاریان، محمد نوری زاد، محمد موسوی خوئینی ها، حسن اسدی زیدآبادی، صفدرحسینی، محسن آرمین، علیرضا رجائی، علی حکمت، موسوی لاری، محمود حجتی، فیض الله عرب سرخی، محمد عطریانفر، احمد خرم، هاشم آقاجری، محمدرضا خاتمی، عباس عبدی، فریبرزرئیس دانا، سازگارنژاد، احمد قابل، رضا تهرانی، بیژن زنگنه، سید سراج الدین موسوی، جواد اطاعت، بهزاد نبوی، حبیب الله پیمان، حمیدرضاجلائی پور، غلامحسین کرباسچی، احمد صدرحاج سید جوادی، هاشم صباغیان، محمد مجتهد شبستری، محمدجواد مظفر، سید محمد موسوی بجنوردی، عبدالله رمضان زاده، ابوالقاسم سرحدی زاده، علی خاتمی، قدرت الله علیخانی، محمدعلی ابطحی، محمد نعیمی پور، مرتضی کاظمیان، علی شکوری راد، علیرضا علوی تبار، هادی قابل، اسحاق جهانگیری، مصطفی ملکیان، غلامعباس توسلی، مجیدانصاری، محمد ملکی، حسین انصاری راد، هرمیداس باوند حضور داشتند.











بگزارش تحول سبز؛ یکی از حاضران در این مراسم گفت: “برنامه بسیار خوبی بود. البته هیچ سخنرانی در کار نبود، اما تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی پس از مدت‌ها دور هم جمع شده بودند و با یکدیگر بحث و تبادل نظر می کردند. واقعا تکثر چهره ها در این مراسم، بی سابقه بود. بسیاری از حاضرین نیز از برگزاری چنین مراسمی اظهار رضایت می کردند.”

وی همچنین اضافه کرد: “بسیاری از میهمانان بر این عقیده بودند که با توجه به تبلیغات رسانه‌های اقتدارگرا درباره وجود اختلاف میان رهبران جنبش سبز و همچنین احزاب مختلف با یکدیگر، برگزاری چنین نشستی کمک زیادی به خنثی کردن چنین تفرقه افکنی هایی کرد.”

وی درباره شایعاتی که در سایت‌های اصول‌گرا در ارتباط با حواشی این میهمانی و همچنین ترک جلسه از سوی سیدحسن خمینی منتشر شده است، گفت: “دروغ می گویند. این رسانه ها گویا اگر روزی چند دروغ منتشر نکنند، کارشان ناتمام می ماند. سیدحسن خمینی به دلیل قراری که از قبل داشت، جلسه را زودتر ترک کرد، و با خوش رویی از همه هم خداحافظی کرد.”

وی همچنین درباره شایعه اختلاف میان خاتمی و کروبی گفت: “اتفاقا خاتمی و کروبی تقریبا در تمام مدت برنامه در کنار هم نشسته بودند و حتی عکس های یادگاری هم با هم گرفتند که حتما به زودی منتشر می شود. به هیچ وجه بحث دلخوری یا بی محلی در کار نبود.”

او درباره دلایل عدم حضور میرحسین موسوی در این جلسه هم چنین گفت: “موسوی، از قبل اعلام کرده بود به دلیل حضور در یک میهمانی خصوصی، نمی تواند در چنین روزی، به این میهمانی بیاید و از همه میهمانان عذرخواهی کرده بود.”

وی در ادامه اظهار داشت: “اتفاقاهمه افراد به صفت سیاسی شان دعوت شده بودند و مراسم فقط یک افطاری دوستانه نبود. این میهمانی از نظر بسیاری از میهمانان، دستاورد بزرگی برای همه بود و همچنین حکایت از اعتبار عبدالله نوری در میان فعالان سیاسی داشت.”

3 نظرات :: گزارش تصويري ضيافت افطار عبدالله نوری با حضور جمع كثيري از چهره هاي سياسي فرهنگي

  1. من که دوگانگی شخصیت گرفتم اگه اینا خوبن پس این ملی -مذهبی هاکه صدای حاج احمد آقا رو در آورده بودنم میگن ما با ایناییم یا اون گوگوش و و... چرا حامی اینان؟اگه اینوری ها خوبن پس این تجاوز ها و شکنجه ها و این بدهی های خارجیو و.... اینا چیه؟ چرا اصلاح طلب ها یک روز میگن تقلب فرداش میرن زندان تکذیب میکنن. کاش حداقل همه دوست در این رژیم محترم چپی و راستی یکم به فکر این مردم بدبخت بودن که تو نون شب موندن

  2. دوست عزيز ناشناس:

    توجه شما را به چند نكته جلب ميكنم تا شايد چراغي باشد،

    1- در قانون اساسي ما تمامي شهروندان حق راي و انتخاب دارند و لذا ايرادي نيست كه امثال گوگوشها آزادانه بخواهند از چيزي حمايت كنند.

    2- جنبش سبز همه آنهايي كه از ظلم به فرياد آمده اند و ابتدا به دنبال راي هاي گمشده خود بوده و اكنون به اجراي تمامي بندهاي قانون اساسي و حق شهروندي و آزادي پاي فشاري كرده و در اين راه از خشونت و دست به اسلحه بردن پرهيز ميكنند را شامل ميشود و ميتوان گفت كه به غير از منافقين خلق و سلطنت طلبان و گروههايي كه تز مسلحانه دارند، بقيه شهروندان ميتوانند در دايره آزاديخواهي جنبش سبز قرار بگيرند

    3- درد ملت هم همين است كه بدنبال نان شب و آزادي خود ميگردند و از دروغهاي حكومت بيزار شده اند و لذا در حال حاضر گروهها و چپ و راست نيستند كه در مقابل حكومت قرار گرفته ، اكنون ملتي زجركشيده و ستم ديده با وسعتي كه در جنبش سبز بيان شد در مقابل حكومتي ظالم و تماميت خواه قرار گرفته است،

    آري اكنون ملتي در برابر نظامي قرار گرفته كه نه از جمهوريت نظام چيزي باقي گذاشته و نه از اسلاميت نظام.

    با آرزوي پيروزي هرچه سريعتر حق (ملت ستم ديده) عليه باطل (حكومت ديكتاتور). كه وعده خداوند است

    اندكي صبر سحر نزديك است

  3. با دیدن این عکسها به یاد فیلم گرگهای گرسنه افتادم

آخرين اخبار ارس