بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

عليخاني در مجلس: كداميك از نمايندگان مجلس از چنين پرداخت هايي اطلاع دارند؟

نطق انتقادی قدرت الله علیخانی در خصوص کمک به افغانستان:
چرا جوانان كشور كه جوياي كار هستند بايد از اين نعمت سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال بي نصيب بمانند؟
. ادامه راه سبز(ارس): قدرت الله عليخاني نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در جلسه امروز مجلس گفت: دولت تا كنون يك روي سكه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را مرتب تبليغ مي كند و آن پرداخت مستقيم پول به مردم است ، اما روي ديگر سكه كه اصل ماجراست تا كنون در سخن هيچكدام از مسئولين اشاره اي به آن نشده است.

به گزارش پارلمان نيوز ارگان رسمي فراكسيون خط امام ،عضو شوراي مركزي فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به پرداخت كمكهاي نقدي به رييس دفتر رييس جمهور افغانستان اشاره كرد و گفت: طبق اصل هشتادم قانون اساسي هر گونه كمك به دولتها وكشورهاي ديگر بايد با تصويب مجلس باشد، كداميك از نمايندگان مجلس از چنين پرداخت هايي اطلاع دارند ؟ چرا رئيس جمهور كه بايد سوگند قانون اساسي را پاس بدارد اينچنين خلاف قانون اساسي عمل مي كند، كل بودجه عمراني دولت در يكسال چقدر است كه سفير ما در سوريه اعلام كرده است كه ايران پنج ميليارد دلار در حال سرمايه گذاري و هزينه كردن در سوريه هست!. چرا جوانان كشور كه جوياي كار هستند بايد از اين نعمت سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال بي نصيب بمانند؟ اين در حالي است كه گزارش هاي نگران كننده اي از بيكاري دو رقمي در كشور به مجلس مي رسد.

متن كامل اين نطق را در ادامه مي‌آيد:

بسم الله الرحمن الرحيم

ابتدا لازم مي دانم از مقام معظم معظم رهبري بخاطر سفر به استان قم تشكر وقدرداني نمايم و از حضور گسترده و استقبال گرم و صميمانه مردم استان از معظم له نهايت تشكر و قدرداني را داشته باشم .

همچنين لازم مي دانم از دو وزير كابينه سركار خانم وحيد دستجردي و آقاي نيكزاد به خاطر فراهم كردن مقدمات راه اندازي بيمارستان مينودر قزوين تشكر نمايم .

يك جمله هم راجع به تربيت بدني بگويم كه متاسفانه بعد از سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي شاهد ايستادن ورزشكار ايراني در كنار ورزشكار رژيم غاصب صهيونيستي بوديم و پرچم كشورمان ايران به همراه پرچم رژيم صهيونيستي بالا برده شد و اين با شعارهاي دولت سازگاري ندارد و قطعاً مسئول حاضر در صحنه جرات شكستن قبح اين كار را نداشت مگر با دستور ، و هر كسي و مقامي كه اين دستور را داده است بايد عزل گردد. بعيد نيست روزي كه گفته شد ملت ايران دوست اسرائيل است اين عمل در راستاي همان حركت باشد .

اما در اين فرصت كوتاه به دو نكته مهم و ملي ميخواهم اشاره كنم ؛

1- مدتهاست كه در بين مردم ، خصوصاً اقشارتحصيل كرده اين بحث بطور جدي مطرح است كه دولت منابع زيادي به برخي از كشورها كمك مي كند . اينكه شركتهاي دولتي و يا خصوصي براي سرمايه گذاري و صادرات كالا و خدمات اقداماتي را انجام مي دهند جاي تشكر و حمايت دارد ولي سخن فراتر از اين است و در برخي موارد نگران كننده است . در رسانه ها شنيديم كه رئيس جمهور افغانستان رسماً اعلام كرد از ايران مبالغي توسط رئيس دفترش دريافت كرده است . طبق اصل هشتادم قانون اساسي هر گونه كمك به دولتها وكشورهاي ديگر بايد با تصويب مجلس باشد . ما مخالف كمك به مردم افغانستان نيستيم ، اما بايد اين كمك در قالب بودجه سنواتي و بصورت رسمي و علني صورت گيرد و نه نقدي و غير رسمي . به همين جهت سفير ما ناچاراً تكذيب مي كند و رئيس جمهور افغانستان آن را تائيد مي كند . كداميك از نمايندگان مجلس از چنين پرداخت هايي اطلاع دارند ؟ چرا رئيس جمهور كه بايد سوگند قانون اساسي را پاس بدارد اينچنين خلاف قانون اساسي عمل مي كند ؟ يا در مواردي آنقدر اعداد و ارقام بزرگ و زياد اعلام مي شود كه براي مردم نگران كننده است ، مثلاً سفير جمهوري اسلامي در كشور سوريه اعلام كرده است كه ما پنج ميليارد دلار در حال سرمايه گذاري و هزينه كردن در سوريه هستيم . واقعاً اين اعداد درست است ؟ اين حجم اعتبار از چه محل سرمايه گذاري مي شود ؟ كل بودجه عمراني دولت در يكسال چقدر مي باشد ؟ اين در حالي است كه متاسفانه با گذشت بيش از 7 ماه از سال هنوز دولت رديف هاي ملي متفرقه را به دستگاه هاي اجرايي ابلاع نكرده است !! و اين در حالي است كه بودجه عمراني هزينه شده در سال جاري تا كنون از اين مبلغ بيشتر نيست . چرا جوانان كشور كه جوياي كار هستند بايد از اين نعمت سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال بي نصيب بمانند ؟ اين در حالي است كه گزارش هاي نگران كننده اي از بيكاري دو رقمي در كشور به مجلس مي رسد .

2- طرح هدفمند كردن يارانه ها به عنوان مهم ترين طرحي كه در دولت نهم وعده اجرايي آن داده شده است و تا كنون نيز تبليغات وسيع و گسترده اي از سوي دولتيان در ارتباط با آن انجام شده است ، بطوريكه شخص آقاي احمدي نژاد در ارديبهشت ماه 1388 يعني چند هفته مانده به انتخابات رياست جمهوري در سخنراني مهم در جمع مردم اسلامشهر چنين گفتند : « با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها به هر نفر بين 50 تا 70 هزار تومان در ماه پرداخت مي كنيم ، اگر متوسط را 60 هزار تومان در نظر بگيريم يك خانواده پنج نفره ماهيانه 300 هزار تومان يارانه دريافت خواهد كرد » .

اكنون به زمان اجراي طرح نزديك مي شويم در رسانه ها گفته شد كه در برخي از استانها به ازاي هر نفر 81 هزار تومان به حساب مردم واريز شده است . با اينكه طبق مصوبه مجلس امكان اجراي طرح از اوايل سال جاري وجود داشت ولي بنا به دلايلي كه هيچ گاه دولت آنها را توضيح نداد تا كنون اجراي طرح عقب افتاده است . ولي نكته مهم اينجاست كه در مصوبه مجلس شوراي اسلامي درآمد دولت در سال نخست اجراي طرح يعني سال 1389 حدود 000/20 ميليارد تومان پيش بيني شده بود از طرفي در همان قانون تصويب شده است كه 50 درصد درآمد حاصل از طرح بين مردم توزيع شود و پنجاه درصد ديگر به بخشهاي اقتصادي و بودجه دولت اختصاص يابد . متاسفانه طرحي كه به عنوان مهمترين طرح اقتصادي دولت لقب گرفته است از حداقل اطلاع رساني بي بهره است و به همين دليل آثار منفي كه از عدم اطلاع رساني بوجود آمده بسيار زياد مي باشد . زيرا در چنين فضاي مبهم و تاريك زمينه هر گونه شايعه اي وجود دارد . اينكه دولت در برخي از استانها مبلغ 81 هزار تومان واريز نموده است مابقي استانها تا چه زماني واريز مي شود و از آن مهمتر اين مبلغ براي چه مدت است ؟ يك ماه است ؟ چهار ماه است ؟ تا پايان سال است ؟ نمي دانم .
از سخن رئيس جمهور در سال 1388 كه معتقد بودند حدود 60 هزار تومان به هر نفر در ماه پرداخت مي شود ميتوان استنباط نمود كه اين مبلغ براي يك ماه است در اين صورت منبع در آمد آن از كجاست ؟

نمايندگان محترم مردم بزرگ ايران

طرح هدفمندي يارانه ها طرحي مهم و مورد قبول بوده است ، اشكالات عمدتاً به نحوه اجرا بر مي گردد ، دولت تا كنون يك روي اين سكه را مرتب تبليغ مي كند و آن پرداخت مستقيم پول به مردم است ، روي ديگر سكه كه اصل ماجراست تا كنون در سخن هيچكدام از مسئولين اشاره اي به آن نشده است روي ديگر سكه اين است : كه قيمت نفت ، گاز بنزين ، گازوئيل ، آب ، برق ، نان ، دارو و ... كه فعلاً با يارانه عرضه مي شوند به چه ميزان افزايش خواهد يافت ؟ اگر همين 81 هزار تومان را ملاك قرار دهيم و بر 61 ميليون نفر كه قرار است اين يارانه ها را دريافت كنند حدود 5000 ميليارد تومان خواهد شد با توجه به اينكه اين مبلغ 50 درصد درآمد است پس كل درآمد كه حدود 000/10 هزار ميليارد تومان مي شود .

اگر اين رقم براي يكماه باشد قيمت ها بايد بطور وحشتناك افزايش يابد تا اين ميزان درآمد حاصل شود . اگر براي چهار ماه باشد با هم بيش از مصوبه مجلس خواهد بود .

روز دوشنبه كارشناسي در برنامه راديو صحبت مي كرد كه فعلاً قيمت آرد كيلويي 5/7 تومان است ولي با اجراي طرح 300 تومان مي شود . از اين حرف ها اين روزها در كوچه ، شهر و روستا زياد شنيده مي شود .

به نظر اكثر صاحب نظران اين طرح براي موفقيت نيازمند عزم ملي برنامه ريزي دقيق و مديريت قوي است و شما بهتر مي دانيد در حال حاضر چقدر اين شرايط فراهم است .

دولت مسئول همه چيز اين طرح است اگر موفق بود كار دولت است اگر هم ناموفق بود كار دولت است . اينكه هنوز عملاً اجرا شروع نشده دولت با فرافكني ، گروهي را متهم مي كند كه مي خواهند دولت ناموفق شود و كارشكني مي كنند به نظر من حرف بي معني است ، امروز همه قواي كشور با اختيارات كامل در اختيار دولتيهاست . اينكه كارشناسي در يك روزنامه اي با تيتراژ محدود نقدي به طرح مطرح مي كند را هم تحمل نداريد و به حساب كارشكني بگذاريد بيانگر قدرت و توانايي مديريت شماست .

انتظار ما از دولت اين است كه مردم را از نگراني درآورد ، امروز ما به هر جا سفر مي كنيم مردم از اين طرح و آثار آن در زندگي خودشان مي پرسند ، ما نه قادر هستيم دروغ بگوييم و نه اطلاع دقيقي داريم كه آنها را در جريان بگذاريم . لذا اطلاع رساني شفاف و دقيق از نيازهاي اساسي جامعه است براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها .

0 نظرات :: عليخاني در مجلس: كداميك از نمايندگان مجلس از چنين پرداخت هايي اطلاع دارند؟

آخرين اخبار ارس