بر مجروحان حوادث پس از انتخابات چه می گذرد: «زندگی، زخم ، عفونت و امیدواری»؛ با دیدن زندگی هر مجروح هزار بار در دل می گویم کشته شده ها خیال شان راحت شده؛ اما کسی که جانش گلوله خورده ، نخاعش قطع شده، زخم بستر گرفته و قدرت راه رفتن و حتی حرف زدن از او گرفته شده چگونه می خواهد زندگی کند؟ در این یک ساله بر کسانی که در جریان حوداث پس از انتخابات مجروح شده اند؛ تیر خورده اند، چه دردی را متحمل شده اند و بر خانواده هایشان چه گذشته است؟ ادامه مطلب...
انتشار متن کامل ویرايش دوم منشور جنبش سبز: «نسخه اولیه این منشور در بیانیه ۱۸ میرحسین موسوی آمده بود. آنزمان موسوی صاحبنظران را به نقد و بررسی این منشور و کمک به تقویت و تنقیح آن دعوت نمود. پس از آن بیش از یکصد نفر از کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌ های مختلف پیرامون منشور نقدها و بررسی های خود را ارایه کردند. نسخه ویراسته شده به امضای امضای موسوی و کروبی رسیده شده بود و به امانت نزد شورای هماهنگی راه سبز امید قرار گرفته بود تا در موقع مقتضی منتشر شود.» ادامه مطلب...
روزی که پا در عرصه مبارزه با سیاه پرستان گذاشتم، به خوبی از سرنوشت احتمالی خود آگاه بودم. از سیاه پرستان، انتظاری جز قتل و اعدام و مرگ نداشته و ندارم. از سیاهی متنفر بودم. آنقدر متنفر بودم که برای دیدن لبخندهای سبز بر لبان هموطنم، از جان خود نیز گذشته بودم. من از مرگ نمی ترسم. از اعدام نمی ترسم. مرگ من آغاز رویش جوانه های سیاه ستیز و پراکنش قاصدکهای صلح سبز خواهد بود. ای هموطن! اگر روزی سیاه پرستان جان من را نیز ستاندند، بر من سیاه نپوش و اشک نریز، حقم را پس بگیر، همين.
درصورت فيل.تر شدن از اين آدرس استفاده كنيد: http://0ffice.arasdotnet.tk يا http://bekhon.sabzonline.tk

خبرنامه شنبه 1 آبانماه 89» محدودیتهای انتقال پول به ایران از سوی اتحادیه اروپا

خبرنامه الكترونيكي شنبه 89.08.01:
«وزیر علوم: فرار مغزها نداریم!» ، «احتمال كسر بودجه چهار هزار میلیاردی»
. ادامه راه سبز(ارس): خبرنامه شنبه، يكم آبانماه 1389، وقايع 24 ساعت گذشته را به صورت یک فایل پی دی اف (pdf) در اختیار مخاطبان قرار می دهد. عناوین خبر ها به همراه خلاصه متن آنها در زير آورده شده است و برای مشاهده و چاپ و تكثير متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل پی دی اف (pdf) انتهاي همين پست را دانلود و مطالعه نماييد. شايان ذكر است تعدادي از خبرهاي درج شده در اين خبرنامه پيش از اين در پستهاي قبلي سايت ارس به اطلاع مخاطبان رسيده است و لذا در ادامه از درج خلاصه آن گونه اخبار خودداري شده است:

وزیر علوم: فرار مغزها نداریم!!!

در حالی که روز گذشته یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که ایران دارای بالاترین آمار فرار مغزها است، امروز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بار دیگر مدعی شد: ما فرار مغزها نداریم، هم اکنون بیش از 80 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه 20 درصد بقیه نیز در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند، ادعا کرد: ما به هیچ عنوان در کشور فرار مغز نداریم و تکرار این جمله از سوی برخی از افراد، توهین به جامعه دانشگاهی است.


یورش نیروهای امنیتی به منزل عروس اسانلو
به گزارش هرانا، نیروهای امنیتی به همراه یک موتور سیکلت و یک دستگاه خودرو پژو به منزل زویا صمدی مراجعه کردند که به دلیل عدم حضور وی موفق به دیدار و یا بازداشت وی نشدند. نیروهای امنیتی که به اذعان خودشان برای ارایه احضاریه به دادگاه به منزل زویا صمدی مراجعه کرده بودند به گونه ای رفتار کرده اند که باعث ترس همسایگان شدند.

عروس اسانلو که پیش از این توسط ماموران امنیتی از ایستگاه مترو طرشت توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود و در اثر ضرب و شتم ها وارده بر وی بچه اش سقط شد که شدت جراحت به طوری بود که پس از مراجعه به پزشک معالج، ایشان را توصیه به استراحت مطلق و پرهیز از انجام هرگونه کاری کردند.


محدودیتهای انتقال پول به ایران از سوی اتحادیه اروپا
در راستای تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی، وزرای امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در نظر دارند، دستورالعملی را تصویب کنند که به موجب آن هر گونه انتقال پول به ایران از سوی دستگاه‌های ذیربط کنترل شده و بانک‌ها موظف می‌شوند، انتقال بیش از ۱۰ هزار یورو به ایران را گزارش کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود در بروکسل، دستورالعمل تازه‌ای را در راستای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب خواهند کرد.



دانشجویان حامی دولت، مانع سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی شدند
با مخالفت دانشجویان حامی دولت، سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی (رئیس دفتر محمود احمدی نژاد) به جای رئیس دولت، در همایش جشنواره ملی قرآن منتفی شد.

به گزارش فارس، بعد از آنکه اعلام شد مشایی به جای احمدی نژاد در مراسم اختتامیه بیست‌وپنجمین همایش جشنواره ملی قرآن سخنرانی خواهد کرد، دانشجویان تهدید کردند که به هنگام سخنرانی رئیس دفتر احمدی نژاد، محل سالن را ترک خواهند کرد.


فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر: تبعیض گسترده قومی و دینی در ایران وجود دارد
در این گزارش که با عنوان "رویه پنهان ایران" در اکتبر ۲۰۱۰ (مهر ۱۳۸۹) منتشر شده، آمده است که ایران با اعمال این تبعیض ها "به صراحت" تمامی عهدنامه های بین المللی حقوق بشر را که در آنها عضویت دارد، نقض می کند.

در بخش نتیجه گیری این گزارش آمده است: "رژیم ایران خواست مسالمت آمیز احترام به حقوق اقلیت ھا و رفع تبعیض را با سرکوب و ایجاد وحشت بیشتر، خشونت، دستگیری ھای خودسرانه، شکنجه، محاکمه ھای فوری و اعدام پاسخ می دھد."


مرکز پژوهش‌های مجلس: پرداخت یک میلیون تومان به هر نوزاد، خلاف قانون اساسی است
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با ارزیابی "طرح تأمین آتیه مهر"، این طرح که با مصوبه دولت اجرایی شده را مغایر قانون دانست.
دفتر مطالعات برنامه و بودجه این مرکز با بیان این مطلب که "طرح تأمین آتیه مهر امام رضا" با تصویب آیین‌نامه‌‌ای توسط دولت ایجاد شده است، افزود: طبق این طرح قرار است برای نوزادان متولد سال ۱۳۸۹ به بعد 10 میلیون ریال موجودی اولیه در سال اول و مبلغ یک میلیون ریال در سال‌های بعد به مدت 20 سال به حساب‌های غیرقابل برداشتی (تا۱۸ سال) واریز شود.


توقیف گذرنامه و ممنوع الخروجی جمعی از علمای اهل سنت
بعد از اعلام ممنوع الخروجی امام جمعه اهل سنت زاهدان، روز پنجشنبه ٢٩ مهرماه نیز ماموران امنیتی حمهوری اسلامی، گذرنامه های تعدادی از علمای برجسته اهل سنت ایران را در فرودگاه بین المللی تهران توقیف کرده و مانع از سفر آنها به خارج از کشور شدند.


انتشار بررسی نتایج طرح یارانه‌ها: احتمال كسر بودجه چهار هزار میلیاردی
یک روز مانده به آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و در حالی كه تنها چهار روز از واریز قسط اول علی الحساب یارانه نقدی گذشته و زمان تغییر قیمتها نیز اعلام نشده، پژوهشكده مطالعات اقتصادی و صنعتی شریف، بررسی گسترده ای پیرامون این طرح و جزئیات وعواقب آن انتشار داده است، که حاوی نكات مهم و تكان دهنده ای در باره طرح مذكور است.

نكته مهم در این گزارش كه در تبلیغات رسمی نادیده گرفته می‌شود، سهم اصلی مصرف كننده یارانه انرژی در كشور است كه مصرف عمومی مردم كمترین درصد را دارد و بخش صنعت و دولت بیشترین میزان یارانه را مصرف می كنند.

در این گزارش تصریح شده است بخش صنعت با مصرف ٢٧ درصد گاز طبیعی، ٣٣ درصد برق و ٣٨ درصد نفت كوره بیشترین سهم مصرف انرژی را دارد.


آزادی دو نفر از بازداشت شدگان در جریان حمله به خانه‌های مادران عزادار
مریم نجفی و الناز زینالی دو تن از افرادی که همراه مادرانشان در یورش ماموران امنیتی به منازل شان بازداشت شده بودند شب گذشته پس از 12 روز، به قید کفالت آزاد شدند؛ ماموران در حالی این دو نفر را آزاد کردند که ژیلا مهدویان و اکرم نقابی مادران‌ این دو نفر هنوز در بازداشت به سر می برند.

به گزارش وبسایت مادران عزادار، ماموران امنیتی 17 مهرماه با یورش به منازل ژیلا مهدویان و اکرم نقابی از اعضای مادران پارک لاله (مادران عزادار) ضمن تفتیش منازل و دستگیری این دو نفر، دختران‌شان مریم نجفی و الناز زینالی را نیز بازداشت کردند. خبرگزاری‌های رسمی، علت این دستگیری‌ها را ارتباط با سازمان‌های سیاسی از جمله "سازمان مجاهدین خلق "عنوان کردند.


نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا به اوباما
جمعی از دانشجویان ایرانی مقیم ایالات متحده، طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور آن کشور، ضمن قدردانی از اقدام اخیر دولت آن کشور در قرار دادن نام هشت تن از مقامات امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی - که متهم به نقض حقوق انسانی و مشارکت در سرکوب معترضان بعد از انتخابات سال گذشته بودند- از وی خواستار تمرکز و تداوم بیشتر در زمینه موضوع "حقوق بشر" و "نه پرونده هسته ای و تهدید به جنگ و تحریم علیه مردم ایران" شدند.

به گزارش منابع خبری جرس، دانشجویان و تشکل های ارسال کنندۀ نامه به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، شامل دانشجویان طرفدار حقوق شهروندی در ایران، دانشگاه کالیفرنیا- سن دیگو، انجمن دانشجویان ایرانی دموکرات در دانشگاه جورج واشنگتن،همبستگی دانشجویان ایرانی در آمریکا، دانشگاه برکلی کالیفرنیا خواستار آن شده اند تا وی از قدرت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل بهره جسته و از دبیرکل ملل متحد (بان کیمون) و کمیسر عالی حقوق بشر خواسته شود تا برای فرستادن نمایندگان ویژه به ایران جهت یک ماموریت حقیقت یاب در مورد نقض حقوق بشر توسط رژیم اقدام نمایند.


زلزله های مکرر غرب گیلان، ادارات منطقه را به حالت آماده باش درآورد
زلزله ای با قدرت چهار و نه دهم به مقیاس ریشتر، ظهر روز جمعه حوالی هشتپر در استان گیلان را لرزاند و در پی زمین پس لرزه های آن که تا بعد از ظهر ادامه داشت، تمامی ادارات دولتی این بخش از استان گیلان به حالت آماده باش درآمدند.

بنابر گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی چهار و نه دهم در مقیاس ریشتر، حوالی ظهر امروز (جمعه ۳۰ مهر - ۲۲ اکتبر) شهر هشتپر تالش را لرزانده و تاکنون سه پس لرزه نسبتا قوی به دنبال داشته است که آخرین آنها ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی در شهر اسالم و به بزرگی سه و یک دهم در مقیاس ریشتر روی داده است.


معصومه ابتکار: آلاینده‌های سرطان‌زا در تهران، ۲۶ برابر استانداردهای جهانی است
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران گفت: به لحاظ عدم رعایت استاندارد در پمپ بنزین‌ها، آلاینده های سرطان زا در شهرتهران ۲۶ برابراستانداردهای جهانی است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار درنشستی با مدیران و دبیران شورایاری محلات منطقه۵ که در راستای بررسی شاخصه های زیست محیطی این منطقه برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط جمعیتی ، اقتصادی، آلودگی های صوتی و هوا و خطرات زیست محیطی که شهر را تهدید می‌کند، دستیابی به محیط زیست مطلوب و بهبود کیفیت زندگی یکی از اهداف نهایی و رویکردهای شورای شهر و شهرداری تهران است که درهمین راستا کمیته محیط زیست شورای شهر با تشکیل کار گروههای متعدد در۱۸ شاخص این مبحث را به طور جدی پیگیری می‌کند.

جهت دانلود و مشاهده خبرنامه با متن كامل اخبار، روي تصوير زير كليك نماييد

حجم فايل 279 كيلوبايت

0 نظرات :: خبرنامه شنبه 1 آبانماه 89» محدودیتهای انتقال پول به ایران از سوی اتحادیه اروپا

آخرين اخبار ارس